پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

رئیس بانک انگلستان: رمزنگاری و ارز هیچ ارتباطی با هم ندارند

رئیس بانک انگلستان هشدار داد که سرمایه گذاران باید هنگام سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال بسیار هوشیار باشند زیرا ممکن است تمام پول خود را از دست بدهند.

اندرو بیلی
اندرو بیلی

به گزارش سکه نیوز به نقل از کریپتو پوتیتو، اندرو بیلی، رئیس بانک انگلستان، در مورد خطرات احتمالی سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال هشدار داد. او استدلال کرد که دارایی های دیجیتال هیچ ارزش ذاتی ندارند و افرادی که روی آنها سرمایه گذاری می کنند باید بسیار محتاط باشند.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


در یک کنفرانس مطبوعاتی اخیر در مورد افزایش سرسام آور قیمت ارزهای دیجیتال، اندرو بیلی به مردم هشدار داد که هنگام تخصیص سرمایه به آنها بسیار مراقب باشند. رئیس بانک انگلستان اظهار داشت که احتمال زیادی برای سرمایه گذاران وجود دارد که در صورت داشتن دارایی های دیجیتال، تمام پول خود را از دست بدهند. وی افزود:
«من می خواهم این را خیلی صریح دوباره بگویم. فقط در صورت آماده بودن برای از دست دادن کل پول خود، آنها را بخرید.»

بیلی حتی اظهار داشت که ارزهای دیجیتال فاقد هرگونه ارزش ذاتی هستند. با این حال، این مقام بریتانیایی معتقد است که مردم از سرمایه گذاری در رمزارز ها نمی ترسند، که این می تواند در آینده تأثیر مثبتی داشته باشد.

به گفته وی:
«آنها هیچ ارزش ذاتی ندارند. این بدان معنی نیست که بگوییم مردم به آنها ارزش نمی دهند، زیرا آنها می توانند ارزش غیراساسی داشته باشند.»

علاوه بر این، اندرو بیلی اضافه کرد که او علاقه زیادی به کنار هم قرار دادن کلمات رمزنگاری و ارز ندارد. به گفته وی، جامعه باید از عبارات دیگری مانند دارایی های رمزنگاری شده استفاده کند.

این دومین نظر ضد رمزارز وی است که توسط این رئیس از ابتدای سال تاکنون بیان شده است. همانطور که کریپتو پوتیتو قبلاً گزارش داده بود، وی نقش و موفقیت آنها را زیر سوال برد و گفت که آنها تاثیری طولانی مدت در بازارهای مالی نخواهند داشت.

چند کارشناس، یک نظر

برایان بلسکی، تحلیلگر ارشد سرمایه گذاری BMO در مصاحبه اخیر خود با فاکس بیزینس، افکار بسیار مشابه اندرو بیلی را بیان کرد. به گفته این مدیر اجرایی، بیت کوین یک ارز و یک دارایی نیست.

وی گفت:
«ارزش ذاتی بیت کوین یا رمزارز چیست؟ در سرزمین ما، ما هنوز نمی دانیم، و این دیدگاه رسمی ما از لحاظ موقعیت استراتژی سرمایه گذاری است که بیت کوین و رمزارز نباید بخشی از تخصیص سرمایه شما باشند، با توجه به این واقعیت که این یک دارایی نیست، یک ارز نیست، بلکه یک ابزار معاملاتی است.»

بلسکی قیمت بیت کوین را سرسام آور دانست و افزود که وضعیت عرضه و تقاضای بیت کوین توضیح واقعی این است که چرا نمی توان آن را به عنوان یک ابزار سرمایه گذاری مناسب در نظر گرفت.

در جای دیگری در قاره سبز، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) بر مواضع قبلی خود دوباره تاکید کرد و هشدار داد که ارزهای دیجیتال مستعد استفاده در مقاصد پولشویی هستند. وی با رئیس بانک انگلستان، اندرو بیلی، که گفت ارزهای دیجیتال هیچ ارزش ذاتی ندارند و سرمایه گذاران باید آماده باشند تا در صورت سرمایه گذاری در آنها، کل پول خود را از دست بدهند، موافق است.

به گفته خانم لاگارد: «رمزنگاری و ارز هیچ ربطی به یکدیگر ندارند و من کاملا با نظرات دکتر بیلی موافق هستم.»

کد خبر: 1400022009MGMMMF

مطالب مرتبط:

پرداخت مالیات از طریق رمزارز در زوگ سوئیس

خرید NFT توسط سود رمزارز ها شامل مالیات می شود

پرداخت از طریق رمزارز به بزرگترین شرکت بیمه سوئیس

کریپتو مام: ممنوعیت رمزارز مانند خاموش کردن اینترنت است

رمزارز می‌تواند سودآور باشد اما برای مالیات آن هم آماده هستید؟

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته