جمعه 10 فروردین 1403

قانون زدگی صنعت رمزارز در کره جنوبی

قوانین جدید حوزه رمزارز طی چند هفته آینده در کره جنوبی اجرا می شود. این قوانین با انتقادات زیادی روبرو شده و کارشناسان معتقدند حوزه مذکور را قانون زده می کند و نه تنها اجازه فعالیت به استارت آپ ها در این حوزه را نمی دهد بلکه موسسات مالی معمولی نیز نمی توانند وارد حوزه شوند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کریپتو نیوز، منتقدان سیاست های رمزارزی کره جنوبی معتقدند دولت این کشور با تصویب قانون جدید رمزارز، صنعت مذکور را بیش از پیش قانون زده کرده است. مقررات جدید در چند هفته آینده اجرایی می شوند.

طبق گزارش EBN، میزان انتقادات درباره قوانین حوزه رمزارز در این کشور افزایش یافته است و برخی از کارشناسان ادعا می کنند هزینه های همخوانی با قوانین از فعالیت استارت آپ ها جلوگیری می کند و از سوی دیگر اجازه نمی دهند موسسات مالی معمولی نیز وارد این فضا شوند.

یکی از کارشناسان این حوزه معتقد است که قوانین جدید مسئولیت های زیادی برای صرافی های رمزارز ایجاد می کند اما همچنان توصیفی از ماهیت دارایی های دیجیتال ارائه نمی کند. علاوه برآن استانداردها یا تعاریفی برای صنعت بلاک چین در قوانین جدید تعیین نشده است.

طبق قوانین جدید تمام تهیه کنندگان سرویس های دارایی مجازی در کره جنوبی باید گواهینامه سیستم مدیریت حفاظت از اطلاعات (ISMS) را دریافت کنند، با استانداردهای ضدپولشویی بین المللی همخوانی داشته باشند و به طور واقعی در فرایند احراز هویت نام واقعی برای اجرای سرویس ها شرکت کنند. علاوه براین موارد آنها باید در بررسی های ارزیابی ریسک بانک ها نیز عملکرد قابل قبولی داشته باشند.

در کنار این موارد تهیه کنندگان سرویس های دارایی مجازی باید از اشتراک گذاری سفارش ها با شرکت های خارجی خودداری کنند. پس ازتمام این مراحل تهیه کنندگان مذکور می توانند به فعالیت خود ادامه دهند. هرچند باید فعالیت های خود را به طور مرتب به واحد اطلاعات مالی این کشور گزارش دهند.

قرار است قوانین مذکور از ماه مارس اجرایی شوند. هرچند مهلتی 6 ماهه اضافی برای شرکت هایی در نظر گرفته شده که به طور جدی تصمیم دارند با قوانین همخوان باشند.

طبق گزارش های پیشین کارشناسان این صنعت مانند مدیر صرافی Bithumb Korea اعلام کرده بودند که با اجرای این قوانین طی چند ماه آینده فقط 4 یا در نهایت 7 پلتفرم تجارت رمزارز در کشور باقی می مانند. این درحالی است که اکنون ده ها شرکت در حوزه رمزارز فعال هستند. از سوی دیگر صرافی بینانس نیز از تعطیلی عملیات های خود در کره جنوبی خبر داده است.

طبق گزارشی دیگر قوانینی اشاره شده که توسط شرکت های بلاک چینHashed و Hexland گرد آوری شده است و به این نتیجه رسیده که قوانین بانک ها را ملزم می کند در در اجرای تست های ارزیابی ریسک، جای فراهم کردن استانداردهای شفاف، خود در این باره تصمیم گیری کنند.

بیشتر بخوانید

ایردراپ (Airdrop)چیست؟

مقدمه در حال حاضر بیش از 9,000 سکه دیجیتال در سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) ثبت شده است، این بدان معناست که پروژه های جدید...

حمایت رگولاتور استرالیایی از رمزارز و بلاک چین

کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا، علی رغم دریافت گزارش های زیادی در مورد کلاهبرداری رمزارزی، می خواهد از صنعت رمزارز محلی پشتیبانی...

ویژگی های جدید کوینزپید در سال 2021

رشد بازار رمزارزها باعث شده که شرکت های بزرگ به فکر پذیرش ارز دیجیتال باشند، اما نوسان بالای این دارایی ها مشکلی است که...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته