شنبه 1 اردیبهشت 1403

آشنایی با کشور برزیل و قوانین ارزهای دیجیتال + شرایط ویزا

کشور برزیل را بیشتر بشناسیم

برزیل (با نام رسمی جمهوری فدراتیو برزیل) بزرگ‌ترین و پرجمعیّت ترین کشور آمریکای جنوبی است. پایتخت آن برازیلیا و زبان رسمی آن پرتغالی برزیلی است. مساحت برزیل ۸٬۵۱۵٬۷۶۷ کیلومتر مربع و جمعیت آن ۲۱۲٬۷۳۲٬۰۰۰ نفر است.

برزیل که منطقه وسیعی را بین مرکز آمریکای جنوبی و اقیانوس اطلس در بر می‌گیرد، شرقی‌ترین کشور قاره آمریکاست و با کشور های اروگوئه، آرژانتین، پاراگوئه، بولیوی، پرو، کلمبیا، ونزوئلا، گویان، سورینام و گویان فرانسه هم مرز است. در حقیقت، برزیل به جز اکوادور و شیلی با تمامی دیگر کشور های آمریکای جنوبی مرز مشترک دارد.

حوضه آمازون آن شامل یک جنگل گرمسیری وسیع، زیستگاه حیوانات وحشی متنوع، انواع سیستم های زیست محیطی و منابع طبیعی گسترده است که زیستگاه های حفاظت شده متعددی را در بر گرفته است. این میراث زیست محیطی منحصر به فرد، برزیل را به یکی از 17 کشور دارای تنوع زیستی فراوان تبدیل کرده و مورد توجه جهانی قرار گرفته است.

تخریب محیط زیست از طریق فرایند هایی مانند جنگل زدایی تأثیر مستقیم بر روی مسائل جهانی مانند تغییر اقلیم و از دست دادن تنوع زیستی دارد. برزیل دارای زمین‌های کشاورزی وسیع و جنگل های استوایی است؛ و با داشتن منابع طبیعی گسترده و نیروی کاری غنی قدرتمندترین اقتصاد آمریکای جنوبی است.

اعتقاد بر این است که پیش از آنکه نخستین جهانگردان پرتغالی در سده شانزدهم در دوره امپراتوری پرتغال به رهبری پدرو آلوارز کابرال به برزیل پا بگذارند جمعیت نیمه عشایری دست کم ۱۰٬۰۰۰ سال در این کشور ساکن بودند. در طول سه قرن بعد، پرتغالی‌ ها در این کشور ساکن شدند و ابتدا به دنبال درخت برزیل (پو برزیل)، و پس از آن کشت نیشکر، قهوه و نیز جستجوی معادن طلا برآمدند.

منبع نبروی انسانی این مستعمره در آغاز متشکل از برده های برزیل، سرخ‌پوستان آمریکا، و پس از سال ۱۵۵۰، بیشتر متشکل از سیاه پوستان آفریقایی بود. در سال ۱۸۰۸، ملکه ماریای اول پرتغال و پسر و نایب‌السلطنه وی، جان ششم از پرتغال، در گریزاز ارتش ناپلئون بناپارت امپراتوری اول فرانسه به همراه خاندان سلطنتی، اشراف و دولت به ریودو ژانیرو گریختند. این تنها مورد جابجایی یک خاندان سلطنتی از قاره‌ای به قاره‌ای دیگر بوده ‌است.

برزیل مستعمره امپراتوری پرتغال بود و این کشور تنها کشور قاره آمریکاست که مردم آن به زبان پرتغالی سخن می‌گویند. برزیل کشوری چند ملیتی است و جمعیت آن متشکل از نژاد های اروپایی، سرخ‌پوستان آمریکا، آفریقائی و نیز آسیائی است. مذهب اصلی این کشور کاتولیک کلیسای رم است.

نظام دیکتاتوری سه بار در این کشور حاکم شد: از ۱۹۳۰ تا ۱۹۳۴، ۱۹۳۷ تا ۱۹۴۵ توسط گتولیو وارگاس و ۱۹۶۴ تا ۱۹۸۵ تحت فرمانروایی شماری از ژنرال هایی که توسط ارتش به این مقام منصوب شده بودند.

برزیل یکی از چندین کشور آمریکای لاتین بود که در دهه های شصت و هفتاد میلادی وقوع کودتای نظامی، حکومت های منتخب و غیرنظامی را سرنگون کرد و نظامیان برای چند دهه قدرت را در دست گرفتند. ارتش برزیل با حمایت قشر ها صاحب امتیاز و بخشی از طبقه متوسط، که در آن دوران کم شمار بود، درصدد برآمد تا با گروه های چپ و سوسیالیست که قدرت گرفته بودند، مقابله کند.
زیرا انقلابیون چپ‌گرا نیز در دهه های شصت و هفتاد میلادی با روش های خشن قصد داشتند سیستم حاکم بر کشور را سرنگون کنند. بر اساس آمار ها، در دوران ۲۱ ساله حکومت نظامی برزیل حداقل ۴۰۰ نفر کشته و هزاران نفر زندانی و شکنجه شدند.

یکی از این فعالان چپ‌گرا که در آن زمان بازداشت شد دیلما روسف بود رئیس‌جمهوری سابق برزیل که توسط مردم در سال ۲۰۱۶ برکنار شد و جای خود را به میشل تمر داد. بعضی از این شکنجه ها از سوی بریتانیایی به شکنجه گران آموزش داده شده بود.
هر چند برزیل در میان اولین کشور های آمریکای لاتین بود که به حکومت نظامیان پایان داد ولی در شمار آخرین کشور هایی است که برای کشف جنایات و شناسایی قربانیان حکومت نظامیان، یک کمیسیون حقیقت یاب تشکیل داده‌است.

بر اساس قانون عفو عمومی مصوب سال ۱۹۷۹ آشتی ملی، تمام افراد و طرف هایی که اعمال خشونت‌آمیز مرتکب شده بودند مورد عفو قرار گرفته و از تعقیب قضایی و مجازات معاف شدند از سال ۱۹۸۵، حکومت برزیل در سطح بین‌المللی به عنوان یک حکومت دموکراسی در نظر گرفته شده‌است؛ این وضعیت در همه‌پرسی‌ای که در سال ۱۹۹۳ برگزار شد تأیید شد.

در این همه پرسی از رأی دهندگان خواسته شده بود از بین ریاست جمهوری و پارلمان یکی را انتخاب کنند که رأی دهندگان با بازگشت حکومت مشروطه سلطنتی نیز مخالفت کردند.

اقتصاد برزیل

برزیل با در اختیار داشتن بخش های گسترده و توسعه‌یافته کشاورزی، معدن، تولید، خدمات و نیز نیروی کار، دارای تولید ناخالص داخلی (برابری قدرت خرید) بیش از سایر کشور های آمریکای لاتین است و این امر برزیل را تبدیل به قدرت اقتصادی منطقه کرده‌است. برزیل در حال گسترش حضور خود در بازار های جهانی است. مهم‌ترین صادرات برزیل را هواپیمای دارای بال ثابت، قهوه، وسایط نقلیه، سویا، سنگ معدن آهن، آب پرتقال، فولاد، منسوجات، کفش، گوشت و تجهیزات برقی تشکیل داده‌است.


ارز دیجیتال چیست؟


بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی، برزیل نهمین اقتصاد بزرگ جهان از نظر برابری قدرت خرید و یازدهمین قدرت اقتصادی جهان از نظر نرخ دادوستد بازار است. برزیل دارای اقتصاد متنوع درآمد متوسط است و نیز دارای تنوع از نظر سطح توسعه‌است. بیشتر بخش صنعتی این کشور در بخش‌های جنوب و جنوب شرقی این کشور تجمع یافته‌است. منطقه شمال شرقی فقیرترین منطقه برزیل است، اما این منطقه نیز در حال جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید است.

سرانه تولید ناخالص داخلی (PPP) آن در سال 2017 15919 دلار بود که برزیل را بر اساس داده های صندوق بین المللی پول در رتبه 77 قرار داده است. برزیل بیش از 107 میلیون نیروی کار دارد (رتبه 6 در جهان) و دارای نرخ بیکاری 6.2 درصد (رتبه 64 جهان) است.

برزیل دارای پیشرفته‌ترین بخش صنعتی در آمریکای لاتین است. صنایع برزیل که یک سوم تولید ناخالص داخلی این کشور را به خود اختصاص داده‌است، از صنایع خودروسازی تا صنایع فولاد، پتروشیمی، رایانه، هواپیما، و نیز کالاهای مصرفی بادوام را شامل می‌شود.

با توجه به افزایش ثبات اقتصادی که ماحصل اجرای طرح رئال است، بخش‌های تجاری برزیل و نیز واحدهای تجاری چندملیتی سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در تجهیزات و فناوری جدید کرده‌اند، که بخش عمده آن از شرکت‌های آمریکای شمالی خریداری شده‌است. پتروبراس بزرگترین و قوی‌ترین شرکت نفتی برزیل است.

برزیل دارای صنعت گسترده و پیچیده خدمات نیز هست. در اوایل دهه ۱۹۹۰، بخش بانکداری ۱۶ درصد از تولید ناخالص داخلی برزیل را به خود اختصاص داد. صنایع خدمات مالی برزیل گرچه با تحول عمده‌ای روبرو شده‌است، اما این صنعت محصولات متنوعی در اختیار واحدهای بازرگانی محلی قرار داده و در حال جذب شرکت‌های جدید بسیاری از جمله شرکت‌های مالی ایالات متحده آمریکاست.

بورس اوراق بهادار سائوپائولو و ریودو ژانیرو در حال ادغام هستند.

برزیل بزرگترین تولید کننده نیشکر، سویا، قهوه، پرتقال، گوارانا، و مغز برزیل است. یکی از 5 تولید کننده برتر ذرت، پاپایا، تنباکو، آناناس، موز، پنبه، لوبیا، نارگیل، هندوانه و لیمو است. یکی از 10 تولید کننده برتر جهانی کاکائو، بادام زمینی، آووکادو، نارنگی، خرمالو، انبه، گواوا، برنج، سورگوم و گوجه فرنگی است. و یکی از 15 تولید کننده برتر انگور، سیب، خربزه، بادام زمینی، انجیر، هلو، پیاز، روغن خرما است. این کشور همچنین مقادیر زیادی سیب زمینی، هویج ، توت فرنگی، گندم، و غیره تولید می کند. بخشی از تولید صادر می شود و بخشی دیگر به بازار داخلی می رود.

در تولید پروتئین های حیوانی، امروزه برزیل یکی از بزرگترین کشورهای جهان است. در سال 2019، این کشور بزرگترین صادر کننده گوشت مرغ در جهان بود. همچنین این کشور دومین تولیدکننده بزرگ گوشت گاو، سومین تولید کننده بزرگ شیر در جهان، چهارمین تولید کننده بزرگ گوشت خوک در جهان و هفتمین تولید کننده تخم مرغ در جهان است.

در بخش معدن، برزیل در استخراج سنگ آهن (جایی که دومین صادر کننده جهانی است)، مس، طلا، بوکسیت (یکی از 5 تولید کننده بزرگ در جهان)، منگنز (یکی از 5 تولید کننده بزرگ در جهان) برجسته است. همچنین دارای منابع قلع (یکی از بزرگترین تولید کنندگان در جهان)، نیوبیوم (98 درصد از ذخایر شناخته شده در جهان را دارد) و نیکل است. از نظر سنگ های قیمتی، برزیل بزرگترین تولید کننده آمتیست، توپاز، عقیق و یکی از اصلی ترین تولید کنندگان تورمالین، زمرد، آکوامارین و گارنت است.

هزینه فساد تنها در سال 2010 برای برزیل تقریباً 41 میلیارد دلار در سال بود و 69.9٪ از شرکت های این کشور این مسئله را به عنوان محدودیت اصلی برای نفوذ موفقیت آمیز در بازار جهانی تشخیص داده اند. فساد اداری محلی چنان شایع است که رای دهندگان تنها درصورتی که از برخی سطوح فراتر رود، آن را به عنوان یک مشکل تلقی می کنند.

برزیل همچنین دارای یک بخش تعاونی بزرگ است که 50٪ غذای کشور را تأمین می کند. بزرگترین تعاونی مراقبت های بهداشتی جهان Unimed نیز در برزیل واقع شده است و 32٪ از بازار بیمه خدمات درمانی در این کشور را تشکیل می دهد.

مهاجرت به برزیل

متقاضیان مهاجرت به برزیل باید پس از ورود به یکی از فرم ها مانند تحصیل، کار یا سرمایه گذاری در برزیل، برای اقامت برزیل و در نهایت تابعیت یا تابعیت اقدام کنند. مهاجرت از طریق تحصیل یکی از بهترین راههای اخذ اقامت در این کشور است که گزینه شناخته شده ای نیز می باشد. راه های مهاجرت به برزیل عبارتند از:

  • از طریق تحصیل به برزیل مهاجرت کنید
  • تابعیت برزیل را از طریق تولد فرزند بگیرید
  • با ازدواج تابعیت برزیل را بگیرید
  • برای کار به برزیل مهاجرت کنید
  • برای سرمایه گذاری به برزیل مهاجرت کنید
  • پناهندگی در برزیل

انواع ویزا برای مهاجرت به برزیل

برای ورود به برزیل طبق قوانین بین المللی دو نوع ویزا وجود دارد: ویزای موقت و ویزای دائمی.

ویزای موقت برای یک هدف خاص و قانونی و برای مدت محدود صادر می شود. با انقضا ویزا و تحقق هدف مورد نظر، ویزا منقضی می شود و دیگر ارزش قانونی برای اقامت در آن کشور ندارد. به عنوان مثال، شخصی که ویزای دانشجویی را برای تحصیل در برزیل دریافت کرده است، در پایان دوره تحصیل، ویزای وی منقضی می شود و تمدید نمی شود.

اما ویزای مهاجرتی یک اجازه اقامت دائم در آن کشور است و محدود به مدت زمان خاصی نیست. شخصی که موفق به دریافت این مجوز می شود می تواند به مدت نامحدود در آن کشور بماند و در آنجا کار و تحصیل کند. برای مهاجرت به برزیل و در صورت واجد شرایط بودن می توانید ویزای اقامت دائم بگیرید و از همان ابتدا به آن کشور بروید و همچنین در برخی موارد می توانید ابتدا ویزای موقت بگیرید و پس از ورود به آن کشور درخواست ویزای دائمی کنید.

تبدیل ویزای مهاجرت برزیل

به طور کلی، انواع ویزا قابل تغییر نیست. به عنوان مثال، اگرچه افراد ویزایی دارند که همچنان معتبر است، اما نمی توانند برای نوع دیگری از ویزا اقدام کنند. بنابراین آنها باید منتظر بمانند تا ویزای اول تمام شود و سپس برای نوع دیگری از ویزا اقدام کنند. با این حال، در برخی موارد ممکن است شخصی بخواهد ویزای موقت خود را به ویزای دائمی منتقل کند، که این امکان پذیر خواهد بود.

شرایط مهاجرت به برزیل از طریق تحصیل

تحصیل و اعزام دانشجو به برزیل فواید زیادی برای فرد دارد. از جمله اینکه، از این طریق افراد علاوه بر تحصیل در دانشگاهی با رتبه جهانی بالا، می توانند شرایط اقامت و اخذ پاسپورت در برزیل را نیز فراهم کنند. برزیل دارای دانشگاه های مشهور جهان و آمریکای لاتین است. به عنوان مثال ، دانشگاه سائو پائولو در ایالت سائو پائولو با رتبه 143 در جهان مشهورترین دانشگاه آمریکای لاتین است و دانشگاه کامپیناس دارای رتبه 195 در جهان است.

شرایط مهاجرت به برزیل به دلیل تولد کودک

سیستم اعطای تابعیت در برزیل خاک است. این سیستم شهروندی مزایای بسیاری نیز برای والدین کودک دارد. برزیل یکی از معدود کشورهایی است که از سیستم خاک پیروی می کند. این به این معنی است که اگر کودکی در برزیل متولد شود، به آنها تابعیت و گذرنامه برزیل تعلق می گیرد. ایالات متحده و کانادا نیز از سیستم خاک پیروی می کنند. نکته مهم دیگر این است که هزینه های پزشکی ، هزینه های زایمان و هزینه های زایمان در برزیل تقریباً رایگان است و همه شهروندان و افراد غیر مقیم و حتی گردشگران از این مزیت برخوردار هستند.

اما آیا با ارزش پاسپورت برزیل در سال 2020 آشنا هستید؟ در این زمینه باید بدانید که با توجه به رتبه بندی جهانی گذرنامه های کشورهای مختلف، گذرنامه برزیلی دهمین پاسپورت معتبر در جهان و اولین پاسپورت قدرتمند قاره آمریکای جنوبی است. شهروندان برزیلی می توانند با استفاده از این گذرنامه به 112 کشور از جمله کانادا ، ایالات متحده و بیشتر اتحادیه اروپا (اتحادیه اروپا) سفر کنند.

شرایط مهاجرت به برزیل از طریق ازدواج

اگر با یک شهروند برزیل ازدواج کنید، می توانید اقامت دائم برزیل را بدست آورید. به این معنا که برزیل مانند سایر کشور های جهان این اصل را پذیرفته است که اگر یک خارجی با یک شهروند این کشور ازدواج کند ، خواه مرد باشد یا زن، از طریق این ازدواج می تواند اقامت و تابعیت برزیل را بدست آورد.

شرایط مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به برزیل

ثبت شرکت در برزیل یکی از محبوب ترین راه ها برای اخذ اقامت برزیل است. در این روش ، افراد باید در حدود 50،000 تا 60،000 سرمایه معادل 150،000 دلار سرمایه شرکت خود و در حساب شخصی خود داشته باشند. همچنین ، یک حساب بانکی باید به نام تجارت باز شود، اما پول شما در حساب شما باقی می ماند و باعث می شود فرد احساس راحتی کند.

هنگام ثبت شرکت در برزیل، افراد همچنین می توانند اجازه اقامت موقت 1 ساله را دریافت کنند که سالانه تمدید می شود. متقاضیان سرمایه گذاری با خانواده خود می توانند پس از 4 تا 5 سال به اقامت دائم دست یابند. برای تمدید اقامت در خانواده خود هنگام ثبت تجارت در برزیل ، باید مالیات سالانه مشاغل را پرداخت کنید که به طور کلی 4000 تا 6000 دلار است.

ثبت شرکت در برزیل

از طریق این ثبت شرکت، افراد می توانند ملک تجاری یا مسکونی را در برزیل خریداری کنند ، اما این خرید ملک تضمینی برای اخذ اقامت آنها نیست و از طریق همان ثبت شرکت و فعالیت تجاری، آنها اقامت می کنند و سپس تابعیت می گیرند. . برای اخذ تابعیت برزیل، مانند سایر کشورها، فرد باید در آزمون زبان و تاریخ شرکت کند و سپس پاسپورت برزیل را دریافت کند. نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که طبق قوانین فعلی برزیل، خرید ملک در برزیل منجر به اقامت در این کشور نمی شود و حتی خرید خانه و غیره راهی برای مهاجرت به برزیل نیست.

اخذ اقامت کاری در برزیل

برای اخذ ویزای کار در برزیل، اولین شرط این است که فرد دعوت نامه کاری معتبر یا پیشنهاد کاری از این کشور داشته باشد. این بدان معنی است که یک کارفرما در برزیل باید از نظر قانونی مجاز به کار در سطح بین المللی باشد. افراد براساس یک برنامه درسی مناسب تحصیلی و کاری شناسایی می شوند. بنابراین کلیه امور حقوقی جهت اخذ ویزای کار باید تکمیل شود که شرط مهم آن داشتن پیشنهاد شغلی مناسب است.

از طرف دیگر ، مهارت های زبانی نقش تعیین کننده ای در صلاحیت متقاضی دارند و دانستن پرتغالی بسیار موثرتر از انگلیسی است. کار در برزیل ، پس از 3 تا 4 سال اقامت موقت، شخص را به اقامت دائم برزیل سوق می دهد و پس از آن افراد می توانند تابعیت این کشور را نیز بدست آورند. امیدواریم با اتمام این مقاله بتوانیم اطلاعات مفیدی در مورد شرایط مهاجرت به برزیل در اختیار شما قرار دهیم. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند.

قوانین ارز های دیجیتال در کشور برزیل

در روز 16 نوامبر 2017، بانک ذخیره فدرال برزیل، طی انتشار اطلاعیه، درباره خطرات نگهداری و یا معامله ارزهای دیجیتال به شهروندان این کشور هشدار داد. اطلاعیه بانک ذخیره فدرال برزیل به این شرح است:

1. پیرو علاقه روزافزون نهادهای اقتصادی (اعم از نهادهای مدنی و مراکز سرمایه گذاری) به استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان منبع ذخیره ارزش، بانک ذخیره فدرال برزیل موکداً هشدار می دهد که ارزهای دیجیتال توسط مرجع پولی این بانک صادر نشده است، بنابراین، سود حاصل از سپرده گذاری آن نیز در ذیل ضمانت بانکی قرار نمی گیرد. تبدیل ارزهای دیجیتال به دیگر ارزهای رایج فاقد ضمانت بین بانکی بوده و با عنایت به این موضوع که رمزارزها توسط دارایی های ملموس (نظیر طلا، اسکناس های کاغذی، املاک و مستغلات و غیره) پشتیبانی نمی شوند، ضرر و زیان ناشی از ورود به بازارهای پر نوسان معاملات ارز دیجیتال تماماً به عهده اشخاص حقیقی و یا حقوقی دخیل در انعقاد و اجرای معاملات رمزارز خواهد بود.

2. شرکت ها و یا صرافی هایی که از جانب کاربران و به نمایندگی شهروندان حقیقی و حقوقی نسبت به خرید و یا ذخیره ارزهای دیجیتال اقدام می کنند، فاقد وجهه قانونی بوده و توسط بازوی نظارتی بانک ذخیره فدرال برزیل پشتیبانی نخواهند شد. در سیستم مالی کشور برزیل، کماکان چارچوب حقوقی ویژه ای در ارتباط با ارزهای دیجیتال تعریف نشده است. بانک ذخیره فدرال برزیل نیز اقدامی در راستای تنظیم بازارهای رمزارز و نظارت بر معاملات جاری ارزهای دیجیتال صورت نخواهد داد.

3. ارز های دیجیتال نباید با آنچه ذیل متمم قانونی 9 اکتبر 2013، تحت عنوان پول های الکترونیکی نام برده شده، اشتباه گرفته شود. طبق دستور العمل شورای ملی پول و اسکناس، قوانین مرتبط با پول های الکترونیکی به تصویب بانک ذخیره فدرال رسیده است.

مطالب مرتبط:

به روز رسانی قوانین رمزارزی و در خواست نظرات عمومی توسط FATF

قوانین ارزهای دیجیتال در کشور بولیوی

قوانین ارزهای دیجیتال در کشور برمودا

مایکروسافت برای کشاورزی در برزیل از پلتفرم هوش مصنوعی و بلاک چین استفاده می‌کند

بیشتر بخوانید

آشنایی با کشور جمهوری دومینیکن و قوانین ارزهای دیجیتال

جمهوری دومینیکن کشوری است که در جزیره هیسپانیولا در مجمع الجزایر آنتیل بزرگ در منطقه کارائیب واقع شده است. جمهوری دومینیکن دومین کشور بزرگ...

آشنایی با کشور دومینیکا و قوانین ارزهای دیجیتال

دومینیکا، با نام رسمی قلمرو همسود دومینیکا، کشوری جزیره ای در دریای کارائیب است. پایتخت، روزو، در ضلع غربی جزیره واقع شده است. این...

آشنایی با جزایر ویرجین بریتانیا و قوانین ارزهای دیجیتال

جزایر ویرجین بریتانیا با نام رسمی جزایر ویرجین، یک سرزمین فرادریایی بریتانیا در دریای کارائیب، در شرق پورتوریکو و جزایر ویرجین ایالات متحده و...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

قوانین و مقررات رمزارزها در انگلیس

در این مقاله قصد داریم به برخی از اطلاعات دقیق در مورد ارزهای دیجیتال و قوانین مربوط به آنها در بریتانیا بپردازیم: وضعیت حقوقی:...

مطالب داغ هفته