جمعه 10 فروردین 1403

مایکروسافت برای کشاورزی در برزیل از پلتفرم هوش مصنوعی و بلاک چین استفاده می‌کند

طبق گزارش کوین‌تلگراف، مایکروسافت یک سری اپلیکیشن در برزیل ثبت کرده که برای افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی طراحی شده‌اند.

این فناوری که با نام فارم‌بیتس شناخته می‌شود، برای افزایش تولید محصول از بلاک چین، پهپاد، اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی و کلان‌داده استفاده می‌کند. فارم‌بیتس قبلاً در مزرعه‌های هند، ایالات متحده امریکا، نیوزیلند و کنیا مورد استفاده قرار گرفته و تا 30 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی کرده‌است.

رانویر کاندرا، دانشمندی که فارم‌بیتس را ابداع کرد می‌گوید افراد از مزایایی که کلان‌داده، هوش مصنوعی و بلاک چین برای بخش کشاورزی دارد غافل شده بودند. او حتی اشاره کرد که صنعت شکار، با اینکه نسبت به کشاورزی بخش کوچک‌تری به حساب می‌آید، بیشتر در معرض تحول دیجیتال قرار گرفته‌است. او در مصاحبه‌ای با مجله اقتصاد و کسب‌وکار Epoca Negocios گفت:

«وقتی به کشاورزی فکر می‌کنیم، برزیل اولین کشوری است که به ذهنمان می‌رسد. به همین خاطر ما فارم‌بیتس را توسعه دادیم تا بتوانیم از فناوری آن در این کشور و کشورهای در حال توسعه دیگر استفاده کنیم.»

مجله Epoca Negocios نوشته بود با توجه به افزایش تقاضا برای محصولات و تغییرات آب‌وهوایی، مشکلات کشاورزان در زمینه تولید بیشتر شده‌است؛ بنابراین برای غلبه بر این مشکلات وجود فناوری الزامی است. به گفته کاندرا اگر بخواهیم تا ۳۰ سال آینده نیازهای غذایی افراد را برطرف کنیم، باید 70 درصد افزایش تولید داشته باشیم.

این دانشمند از دولت برزیل درخواست کرده تا به فناوری فارم‌بیتس روی آورد و برای استفاده از آن در فرایند کوددهی و تجهیزات کشاورزی کمک هزینه مالی بدهد. فارم‌بیتس علاوه بر علاوه بر کمک به کشاورزان برای استفاده بهینه‌تر از منابع، با ارائه اطلاعات حیاتی مربوط به دما، رطوبت و موادمغذی داخل خاک، میزان دقت و برداشت سالانه را بیشتر می‌کند.

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

نگاهی به تاریخچه ارز: از داد و ستد ماقبل تاریخ تا ارزهای دیجیتال

  روایت ارز، اودیسه ای فریبنده است که تلاش بی وقفه بشریت برای نبوغ اقتصادی و ارتباط متقابل را ترسیم می کند. از سیستم‌های مبادله...

نگاهی به میراث ادامه دار سوئیس

  سوئیس که در میان زیبایی های باشکوه کوه های آلپ قرار گرفته است، نه تنها به عنوان یک ملت بلکه به عنوان نمادی از...

لذت های بهاری: نگاهی به سنت های نوروزی و اروپایی

  این مقاله که توسط دکتر پویان قمری، یک ایده پرداز سوئیسی نوشته شده است، به نقش جشن های بهاری می پردازد و ارتباطات بین...

جشن نوروز: ضربان قلب مشترک بشریت

نوروز فقط یک جشن سال نو نیست. نوروز یک نفس عمیق از زندگی تازه است، گواهی بر این که چگونه ما، به عنوان انسان،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته