جمعه 21 اردیبهشت 1403

بررسی احتمال استخراج رمزارز توسط دولت بلاروس

وزارت انرژی جمهوری بلاروس تحقیق در مورد جنبه های مثبت و منفی استخراج احتمالی رمزارز را آغاز کرده است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، دولت بلاروس در حال مطالعه صنعت ارز دیجیتال برای یک اقدام احتمالی برای استخراج سکه های دیجیتال مانند بیت کوین است.

وزارت انرژی جمهوری بلاروس روز جمعه رسماً اعلام کرد که به طور فعال در حال بررسی جوانب مثبت و منفی استخراج ارز های دیجیتال است. وزیر ویکتور کارانکویچ گفت که صنعت استخراج رمزارز به سرعت در سراسر جهان در کشور هایی مانند چین، ایالات متحده، کانادا و روسیه در حال رشد است.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


وزیر انرژی در ادامه گفت كه دولت در حال بررسی بهره برداری از صنعت استخراج، و بررسی خطرات احتمالی و سایر عوامل است:
«اکنون این مسیر جدیدی برای ما است. این جالب است اما برای شروع این کار باید یک مطالعه دقیق درباره این موضوع انجام دهیم، از جمله ارزیابی خطرات احتمالی مرتبط با این نوع فعالیت ها.»

دولت بلاروس مدتی است در حال تحقیق در مورد استخراج رمزارز است. در آوریل سال 2019، رئیس جمهور الكساندر لوكاشنكو پیشنهاد كرد كه انرژی مازاد را از اولین نیروگاه هسته ای این كشور برای استخراج ارزهای دیجیتال و فروش آنها استفاده كنند.

بلاروس در سال های اخیر تلاش کرده است که خود را به عنوان یک کشور دوستدار ارز های دیجیتال معرفی کند. در سال 2017، لوكاشنكو فرمانی را درباره توسعه اقتصاد دیجیتال، قانونی كردن فعالیت های عمده مربوط به رمزارز مانند استخراج، خرید و فروش و معامله رمزارز را امضا كرد. در سال 2019، «بلاروس بانک» بزرگترین بانک در بلاروس ادعا کرد که در حال راه اندازی یک صرافی ارز دیجیتال است.

مطالب مرتبط:

استخراج رمزارز ایران را یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان می‌کند؟

ایران و پاکستان در صدر استخراج رمزارز در خاورمیانه

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته