جمعه 14 اردیبهشت 1403

به روز رسانی قوانین رمزارزی و در خواست نظرات عمومی توسط FATF

گروه ویژه اقدام مالی (FATF) به دنبال انطباق استاندارد های دستورالعمل خود برای استیبل کوین ها و معاملات نظیر به نظیر رمزارز است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، گروه ویژه اقدام مالی می گوید که قرار است به روزرسانی دستورالعمل های خود را درباره ارز های دیجیتال و ارائه دهندگان خدمات دارایی مجازی منتشر کند، که به عبارت کلی شامل صرافی ها، ارائه دهندگان کیف پول و پلتفرم های نگهداری می شود.

این سند به روز شده برای مشاوره عمومی ذینفعان اصلی نیز در دسترس خواهد بود.

طبق بخشنامه ای که روز پنجشنبه توسط FATF صادر شد، تصمیم برای به روزرسانی رهنمود های آن در مورد VASP ها (به هر شخص حقیقی یا حقوقی گفته می شود که در جای دیگری تحت توصیه ها قرار نگرفته باشد و به عنوان یک تجارت یک یا چند گانه باشد یا عملیات را برای یا از طرف شخص حقیقی یا حقوقی دیگری انجام دهد) نتیجه جلسه سه روزه عمومی سازمان بود.


ارز دیجیتال چیست؟


به عنوان بخشی از اطلاعیه خود، این گروه بین المللی که بر سیاست های مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم تمرکز دارد، اعلام کرد که دستورالعمل های به روز شده در هفته اول مارس منتشر می شود.

دستورالعمل جدید به روزرسانی سندی در ژوئن 2019 است که مطابقت «قوانین سفر» را برای VASP معرفی می کند. قانون سفر FATF به همه VASP ها را ملزم می کند تا داده های تراکنش ها را برای فرستندگان و گیرندگان در پلتفرم خود به اشتراک بگذارند.

FATF در سند بررسی 12 ماهه خود که در ژوئن 2020 منتشر شد، اظهار داشت که در اجرای قانون سفر رمزارز پیشرفت هایی حاصل شده است. در یک گزارش قبلی که در مارس 2020 منتشر شد، VASP های مستقر در ایالات متحده را تا حد زیادی مطابق با قانون شناسایی می کند.

در واقع، همانطور که قبلاً توسط کوین تلگراف گزارش شده بود، کشورهای آسیایی در اجرای قانون سفر FATF با صرافی های مستقر در سنگاپور و کره جنوبی که بالاترین میزان انطباق را نشان می دهند، پیشرو هستند.

دستورالعمل به روز شده FATF در آینده برای ارزهای دیجیتال و VASP همچنین شامل استیبل کوین ها و تراکنش های رمزارزی نظیر به نظیر خواهد بود.

طبق اطلاعیه FATF ، بازخورد نظرات عمومی بخشی از دستورالعمل نهایی آن در مورد رمزارز ها و VASP ها است که در ژوئن 2021 تصویب می شود.

در حالی که FATF نیاز به نظارت مبتنی بر ریسک بر رمزارز ها و VASP ها را در رابطه با مبارزه با پولشویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم حفظ می کند، توجه به این نکته مهم است که معاملات غیرقانونی ارزهای دیجیتال همچنان رو به کاهش است.

شرکت اطلاعاتی بلاک چین چینالیسیس در گزارش جرایم رمزارزی خود در سال 2020 نشان داد که تراکنش های مرتبط با جرم تنها 0.34٪ از کل فعالیت های ارز دیجیتال در سال را تشکیل می دهد.

در واقع، هم نسبت و هم ارزش دلاری واقعی جرایم رمزارزی بین سال های 2019 و 2020 کاهش یافته است.

مطالب مرتبط:

درخواست قوانین رمزارز جدید توسط خزانه داری انگلستان

قوانین ارزهای دیجیتال در کشور بولیوی

مشورت تایلند با مردم در مورد قوانین درآمد سرمایه گذاران رمزارز

قوانین ارزهای دیجیتال در کشور برمودا

قوانین ارزهای دیجیتال در آرژانتین

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته