جمعه 10 فروردین 1403

انتشار قوانین نهایی ضد انحصاری چین برای شرکت های فناوری و پرداخت

چین دستورالعمل های جدیدی را برای کمک به نبرد ضد انحصار علیه غول های فناوری نهایی کرده است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، در 7 فوریه، «اداره دولتی برای تنظیم بازار» (SAMR) قوانین نهایی را برای اعمال فشار ضد انحصاری علیه غول های تجارت الکترونیکی و پرداخت مانند، «علی بابا»، «انت گروپ»، و «تنسنت» منتشر کرد.

این دستورالعمل به طور خاص اپراتورهای مربوط به بنیاد های تجاری، تطبیق تراکنش ها، تبادل اطلاعات و سایر خدمات در بستر اینترنت را هدف قرار داده است. این کار بر اساس تلاش های اخیر SAMR و بانک خلق چین برای مهار گسترده تر صنعت فناوری استوار است و به طور خاص پلتفرم های پرداخت را هدف قرار می دهد در حالی که این کشور به پیشبرد ارز دیجیتالی بانک مرکزی خود ادامه می دهد.

در واقع شرایط موجود در این دستورالعمل از مقررات ضد انحصاری در سرتاسر جهان کاملاً آشنا است و محدودیت هایی را برای پیشگیری از تبانی، ادغام و دستکاری قیمت تعیین می کند. با این حال، این یک گام فراتر از این موضوع است.

هفته گذشته، گزارش شد که انت گروپ اعلام کرد که در حال بازسازی مجدد تجارت خودش است. این شرکت شاهد بود که دولت چین در ابتدای پاییز تحت نگرانی های مشابه از انحصار احتمالی انت گروپ و انتقاد بنیانگذار آن «جک ما» از مقررات مالی چین، عرضه نوآوری های عمومی این شرکت را تعطیل کرد.

کوین تلگراف قبلاً اشاره كرده بود كه مقامات چين و آمريكا در حال انجام كارزارهاي مشابهي هستند تا سوء استفاده هاي گسترده این صنعت را در ميان بازيكنان بزرگ صنعت تكنولوژي تحت فشار قرار دهند. پیچیدگی این نبردهای حقوقی این واقعیت است که اقدامات ضد رقابتی شرکت های بزرگ فناوری اغلب با دستکاری داده ها اتفاق می افتد، و در نتیجه برای کشف و پیگرد قانونی نیاز به قوانین جدید و فناوری های جدید برای تحقیق است.

مطالب مرتبط:

چین پیشتاز مسابقه ارز دیجیتال در آفریقا

همکاری بانک مرکزی چین در یک سرمایه گذاری مشترک جدید با سوییفت

راهکار جامع رمزارزی برای انتقال بین‌المللی ارزی

بیشتر بخوانید

فناوری زیست سنجی در خدمت پرداخت یوان دیجیتال

بر اساس گزارش های منطقه ای، کارت یوان دیجیتال آینده بانک خلق چین دارای ابزار زیست سنجی (بیومتریک) آیدکس (شرکت فناوری زیست سنجی نروژی)...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته