شنبه 1 اردیبهشت 1403

همکاری بانک مرکزی چین در یک سرمایه گذاری مشترک جدید با سوییفت

سازمان توافقات بین بانکی جهانی «سوییفت» با بانک مردم چین (PBOC) همکاری می کند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین دسک، شرکت های تابعه سوییفت و PBOC، از جمله موسسه تحقیقات ارز دیجیتال (DCRI) و مرکز تسویه حساب بانک، از دولت چین مجوز دریافت کرده اند تا شرکتی به نام شرکت «خدمات اطلاعاتی درگاه مالی» را تأسیس کنند. مشخص نیست که هدف این سرمایه گذاری جدید چیست،سوابق عمومی مورخ 3 فوریه 2021 فقط می گویند که این امر در تجمیع سیستم های اطلاعاتی، پردازش داده ها و مشاوره فناوری نقش دارد.

بر اساس سوابق موجود، این شرکت مستقر در پکن 10 میلیون یورو یا 12 میلیون دلار آمریکا قبلاً در سوییفت سرمایه گذاری کرده است. بزرگترین سهامدار آن، 5.5 میلیون یورو یا 6.62 میلیون دلار کمک کرد، در حالی که مرکز تسویه حساب PBOC ، 3.4 میلیون یورو یا 4.1 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است..

پنج عضو هیئت مدیره در این شرکت وجود دارند، از جمله چانگچون مو، رئیس DCRI. به نظر می رسد میلون هوانگ نماینده حقوقی این شرکت، مدیر عامل شعبه سوییفت در چین است.

سوییفت بیش از یک سال پیش یک شرکت تابعه کاملاً متعلق به چین را برای پشتیبانی از تلاش های این کشور برای بین المللی کردن واحد پول فیات خود افتتاح کرد.

مطالب مرتبط:

چین پیشتاز مسابقه ارز دیجیتال در آفریقا

راه اندازی بورس اوراق بهادار دیجیتال مبتنی بر بلاک چین در ژاپن

شهرهای بزرگ چین آماده آزمایش یوآن دیجیتال می‌شوند

بیشتر بخوانید

آشتی فیات و رمزارز؛ خودروساز ایتالیایی هدیه رمزارزی می دهد

شرکت خودروسازی ایتالیایی فیات به رانندگانی که با استفاده از خودروی الکتریکی این شرکت از محیط زیست محافظت می کنند، هدیه رمزارزی می دهد. به...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته