شنبه 1 اردیبهشت 1403

مانور صرافی ها برای تطبیق با قانون FATF

اتحاد اشتراک اطلاعات قانون سفر (TRISA) مانوری را برای شبیه سازی یک تأمین کننده خدمات دارایی دیجیتال مخرب برگزار می کند تا صرافی های دیگر بتوانند برای تطبیق پذیری با قانون سفر FATF آماده شوند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین دسک، متصل کردن صرافی های رمزارزی سراسر جهان به یکدیگر و اشتراک داده های حساس مشتریان مشکلی پیچیده است، اما شرکت ها باید تا ژوئن سال جاری میلادی پیشرفت جدی در این زمینه داشته باشند.

این ضرب الاجلی است که قواعد ضدپولشویی گروه ویژه اقدام مالی (FATF) تعیین کرده است. براساس اعلانی که روز پنجشنبه صورت گرفت، تریسا که بهترین راهکار پیشنهادی است، یک شبکه آزمایشی برای تمرین صرافی ها در این زمینه راه اندازی کرده است.

این شبکه یک بخش برای تأمین کنندگان خدمات دارایی های دیجیتال (VASP) و یک سناریوی آزمایشی برای تماس های اجتناب ناپذیر با شرکت های غیرپایبند به این مقررات دارد.

مقررات FATF شرکت های رمزارزی را ملزم می کند که اطلاعات شخصی قابل شناسایی (PII) را برای تراکنش هایی که بیش از مقدار خاصی باشند، به اشتراک بگذارند.

اگرچه شمار زیادی از صرافی های رمزارزی که مایل به تبعیت از این مقررات هستند، در سال جاری میلادی مقررات جدید را اجرا خواهند کرد، اما شماری هم در مقابل آن مقاومت خواهند کرد، مثل شرکت های کوچک در حوزه های قضایی دورافتاده.

این موضوع باعث ایجاد مشکلی می شود که به «مسئله طلوع خورشید» مشهور است؛ یعنی بخشی از جهان رمزارز پیش از دیگر بخش ها تابع مقررات می شود.

هدف شبکه آزمایشی تریسا این است که با وارد کردن یک VASP مخرب به این شبکه برای شبیه سازی اعتبار بخشی جعلی، تلاش برای سرقت اطلاعات و اقدامات مخربی از این دست، به این چالش قریب الوقوع بپردازد.

جان جفریس (John Jefferies) از رؤسای تریسا گفت که در این شبکه آزمایشی دو VASP متعهد و یک صرافی غیرمتعهد حضور دارند.

تریسا تحت پشتیبانی شرکت تحلیل بلاک چین سایفر تریس (ChipherTrace) است و از سوی چهره های معتبر حوزه فناوری حمایت می شود. این راهکار زیرساختی را فراهم می کند تا VASP ها بتوانند به صورت دوطرفه به یکدیگر اعتباربخشی کنند و پس از پایان شبکه آزمایشی، به شرکت های مشارکت کننده گواهی نامه خواهد داد.

جفریس گفت نکته جالب این است که وقتی گواهینامه ای اعطا می شود، یعنی امکان بازپس گرفتن آن هم وجود دارد. ازین رو، اگر یک شرکت رمزارزی دست به اقدام مخربی زد، گواهینامه اش ابطال می شود.

اگر میخواهید با جدیدترین اخبار رمزارز آشنا شوید وب سایت سکه نیوز را دنبال کنید.

مطالب مرتبط:

انتقاد صرافیها از مقررات جدید رمزارز در هنگ کنگ

حمله DDoS صرافی اگزمو را از کار انداخت

صرافی ارز دیجیتال آمریکایی معاملات XRP را متوقف می کند

صرافی رمزارزی کره ای احراز هویت مشتریانش را اجباری کرد

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته