شنبه 1 اردیبهشت 1403

مبادله رمز ارزها در کشور مجاز نیست

معاون اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی گفت: بر اساس قانون شورای عالی مبارزه با پولشویی و مصوبه هیئت دولت در سال ۹۸ مبادله رمز ارز ها در کشور ممنوع است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمدرضا مانی یکتا در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: مردم بدانند خطر های این رمز ارز ها بسیار زیاد است و پرونده های بسیاری در زمینه کلاهبرداری، سرقت از کیف پول و مسدود شدن کیف پول رمز ارز ها تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه در موضوع رمز ارز ها با یک پدیده روبرو هستیم که اثر ان در کشور ها یکنواخت نیست گفت: هیچ پشتوانه دولتی و حاکمیتی در دنیا برای رمز ارز ها وجود ندارد و به این علت مبادلات جهانی آن از سال ۲۰۱۶ افزایش نداشته است.

معاون اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی افزود: در سال ۲۰۱۶ میزان مبادلات روزانه رمزارز ها ۱۳۰ میلیارد دلار بوده که همچنان این رقم حفظ شده است و به دلیل غیر مجاز بودن این حوزه برآورد دقیقی از مبادلات آن در کشور وجود ندارد.

مانی یکتا گفت: البته میزان مبادلات رمزارز ها قابل مقایسه با بازار های دیگر مانند سهام و طلا نیست.

وی افزود: ۶ هزار رمز ارز در دنیا وجود دارد که ۶۰ درصد سهم این بازار در اختیار بیت کوین است.

معاون اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی گفت: به علت پشتوانه نداشتن رمزارز ها نوسانات قابل ملاحظه ای در حد ۱۵ تا ۲۰ درصد در روز برای آن وجود دارد.

مانی یکتا افزود: به عنوان نمونه در سال 2018 بیت کوین ۲۰ هزار دلار افزایش قیمت داشت، اما در چند ساعت بهای آن کاهش بسیار زیادی داشت.

وی گفت: شبکه تراکنش های بیت کوین کامل شفاف است، اما برعکس بازار های سرمایه ای در فضای مبادلات رمزارز ها نهاد ناظری وجود ندارد و عرضه گسترده و ناگهانی آن موجب افزایش یا کاهش شدید قیمت رمز ارز ها می شود.

معاون اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی با بیان اینکه آینده رمز ارز ها قابل تحلیل نیست افزود: حدود سه و نیم درصد از کل قدرت پردازش شبکه بیت کوین جهانی در کشور ماست و، چون ملاحظات گسترده ای دارد و میزان تولید رمز ارز ها بر اساس قدرت شبکه مشخص می شود میزان استخراج آن پرنوسان و متغیر است.

مانی یکتا گفت: دستورالعمل استخراج کنندگان رسمی رمز ارز ها و صرافی های مجاز این هفته در بانک مرکزی نهایی شد و نام صرافی های مجاز در اختیار استخراج کنندگان رسمی رمز ارز ها قرار می گیرد.

کد خبر: 1399121204HFMMMF

اگر میخواهید از جدیدترین اخبار رمزارز آگاه شوید کافی است وب سایت سکه نیوز را دنبال کنید.

مطالب مرتبط:

ممنوعیت ارزهای دیجیتال چه آسیبی در پی دارد؟

مبادله مشتقات رمزارزی در انگلیس ممنوع شد

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته