جمعه 10 فروردین 1403

ممنوعیت ارزهای دیجیتال چه آسیبی در پی دارد؟

سرمایه گذاران رمزارز در هند با ابهام شدیدی درباره آینده ارز های دیجیتال در این کشور مواجه هستند. قانون رمزارز و تنظیم مقررات ارز دیجیتال رسمی نیز سرمایه گذاران را درباره اینکه دارایی دیجیتال خود را بفروشند یا نه، بلاتکلیف گذاشته است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کریپتو دیلی، افزایش قیمت بیت کوین به بالای 50,000 دلار و رشد دیگر رمزارز ها این احتمال را تقویت می کند که ارز های دیجیتال برای همیشه ماندنی هستند و پتانسیل آن ها باید در نظر گرفته شود.

هند نیز باید به قطار رمزارز بپیوندد و به جای مقاومت در برابر تغییرات گسترده ای که نرم افزار های بلاک چینی به وجود می آورند، از ظرفیت های آن استفاده کند.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمز ارز و ارز مجازی


با ممنوعیت رمزارز، هند چه چیزی را از دست می دهد؟

ممنوعیت ارز دیجیتال باعث می شود که سازمان های استفاده کننده از بلاک چین در بخش های سلامت، مدیریت زنجیره تأمین، امور مالی و خدمات بانکی و حفاظت از حیاط وحش کنار زده شوند و به دنبال گزینه های در کشور هایی با چشم انداز گسترده تر بروند.

چنین ممنوعیتی هند را به دورانی تاریک وارد می کند، در حالی که دیگر کشور های جهان این فرصت را دارند که در فناوری جدیدی که براساس اعتماد و دستاورد دوطرفه بنا شده، پیشتاز باشند.

جایگاه کنونی هند در دنیای رمزارز کجاست؟

قانون جدید هند به دنبال ممنوعیت رمزارز های خصوصی است، و در عین حال، توضیح روشنی درباره تعریف رمزارز ها خصوصی وجود ندارد. اما اظهارات وزیر امور مالی هند حاکی است که از نظر دولت این کشور ارز های دیجیتالی غیر از آنچه توسط بانک مرکزی منتشر می شود، در گروه رمزارز های خصوصی قرار می گیرند. و قطعا بیت کوین یکی از آن ها است.

این خبر بدی برای اکوسیستم های بلاک چینی موجود است که بر پایه توکن های بلاک چین فعالیت می کنند. توکن های رمزنگاری شده توسط فناوری ضدکلاهبرداری اعتباربخشی شده است؛ چیزی که آن ها را به گزینه بعدی سرمایه گذاری تبدیل می کند.

فناوری بلاک چین بدون رمزارز چیزی مثل همه فناوری های جدید است. ازین رو، ممنوعیت رمزارز های خصوصی شرکت های بلاک چینی موجود را تعطیل یا آن ها را به خارج منتقل می کند. و این ضربه بزرگی به فرصت های سرمایه گذاری و شغلی در هند است.

برنامه ریزی به جای ممنوعیت

مثل هر فناوری جدید دیگری، مقاومت اولیه در برابر فناوری رمزارز ها تا حدودی طبیعی است. اما این مرحله کاملا پشت سر گذاشته شده و هند باید باعث قوانین و چارچوب مالی صحیح جای پای خود را محکم کند.

گوگل و پی پل نیز در ابتدا به شدت مورد تردید بودند و با مقاومت مواجه می شدند. در آن زمان که سیستم موجود جوابگوی نیاز ها و ملزومات بود، هیچ کسی خواهان این تغییر نبود. اما این مربوط به دهه 1990 نود است.

آیا اکنون وضعیت فرق نکرده؟

همان ادغام گوگل در زندگی روزمره ما می تواند در مورد توکن های رمزنگاری شده مثل بیت کوین صدق کند.

ممنوعیت رمزارز ها همه گفت و گو ها و راه ها برای تکامل فناوری هند خواهد بست و مردم این کشور را با کاستی مواجه خوهد کرد. این در حالی است که کشور های دیگر برای پیشرو بودن مسابقه می دهند.

افسانه سرایی هایی که درباره رمزارز ها هست می گوید که روپیه ارزش خود را از دست خواهد داد. اما اینگونه نیست. به رمزارز ها باید با همان دیدی نگاه کرد که به طلا به عنوان یک کالای سرمایه گذاری نگاه می کنیم.

چارچوبی وجود دارد که باعث شده بازار طلا امروز 10 تریلیون دلار ارزش داشته باشد. چارچوب مشابهی هم می تواند برای بیت کوین طراحی کرد تا بتواند برای ارتقای تبادلات تجاری مناسب باشد و هند به جای آنکه با یک ممنوعیت جاهلانه با آن مقابله کند، به کشور پیشرو در ارز های دیجیتال تبدیل شود.

مطالب مرتبط:

نگرانی 7 میلیون نفر صاحب دارایی دیجیتال در هند از احتمال ممنوعیت رمزارز ها

پارلمان هند لایحه فوریت دار رمزارزی را بررسی می کند

کمپین صرافی های هندی برای جلوگیری از ممنوعیت رمزارز

توضیحات دولت هند درمورد رمزارز و روپیه دیجیتال

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته