پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

مبادله مشتقات رمزارزی در انگلیس ممنوع شد

مرجع راهبرد امور مالی انگلیس قانون ممنوعیت مبادله اوراق مشتقه رمزارزی و اسناد قابل مبادله در صرافی ها را که در اکتبر سال گذشته تصویب شده بود اجرایی کرد؛ با این استدلال که آنها برای سرمایه گذاران خرد خطرناک هستند. اما انتقاداتی به این قانون وارد شده است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین دسک، ممنوعیتی که مرجع راهبرد امور مالی انگلیس(FCA) بر محصولات فرعی رمزارزی واسناد مبادله شده در صرافی ها در ماه اکتبر وضع شده بود از دیروز اجرایی شد.

این سازمان قبلا اعلام کرده بود این مشتقات مالی برای مشتریان خرد خطرناک هستند زیرا ریسک دارند.

البته برخی از دست اندرکاران صنعت رمزارز از این قانون انتقاد کرده اند. آنها معتقدند چنین ممنوعیتی یک عقبگرد است و سرمایه گذاران خرد باید مانند موسسات به فرصت های مختلف سرمایه گذاری دسترسی داشته باشند.

درموت اوریوردان یکی از شرکای موسسه «ادن بلاک» در این باره می گوید: «ممنوعیت محصولات فرعی رمزارزی سبب می شود سرمایه گذاران خرد جذب پلتفرم های غیرقانونی مانند Deribit و BitMEX شوند که در مقایسه با بازیگران قانونی بازار پشتیبانی و امنیت کمتری برای کاربران فراهم می کنند»

موسسه سرمایه گذاری انگلیسی هارگریوز لنس داون قبل از این وارد عمل شد و محصولاتی مانند ردیاب بیت کوین (XBT )را از پلتفرم خود حذف کرد.

دنی کاکس یکی از مدیران این شرکت می گوید: «سرمایه گذاران از این به بعد نمی توانند از طریق شرکت ما این محصولات را بخرند اما آنها می توانند سرمایه گذای هایی که انجام داده اند را حفظ کنند و در صورت تمایل بفروشند»

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته