جمعه 31 فروردین 1403

مجوز استفاده بخش خصوصی از بلاک چین در امارات

کشور امارات به فعالان بخش خصوصی اجازه استفاده از بلاک چین را می دهد. از این رو اخیراً شورای جهانی بلاک چین در این کشور تأسیس شده است تا به تقویت کاربردهای بلاک چین در دنیای واقعی در میان انبوهی از بخش های مالی و غیر مالی در این کشور کمک کند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، بر کسی پوشیده نیست که امارات متحده عربی، به همراه سوئیس، سنگاپور و چندین کشور دیگر، یکی از آینده نگرترین کشور های جهان در زمینه فناوری است، به طوری که این مرکز قدرت خاورمیانه استفاده از بلاک چین را تقریباً در هر بخش قابل تصور گسترش می دهد، از انرژی گرفته تا حمل و نقل و رسانه ها.


بلاک چین چیست؟


برای کمک به کشور در تلاش برای رسیدن به اهداف خود، امارات دو طرح گسترده و کامل شامل «استراتژی بلاک چین امارات 2021» و «استراتژی بلاک چین دبی» را آغاز کرده است. در حالی که مورد اول به دنبال گسترش استفاده از فناوری بلاک چین برای تسهیل بیش از 50 درصد معاملات دولتی تا سال 2021 است، دومی به دبی کمک می کند تا خود را به اولین شهر در جهان تبدیل کند که از طریق بلاک چین کاملاً تأمین می شود.

علاوه بر این، «بنیاد آینده دبی»، که توسط شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نخست وزیر امارات متحده عربی و حاکم دبی پشتیبانی می شود، اخیراً شورای جهانی بلاک چین را تأسیس کرد تا به تقویت کاربردهای بلاک چین در دنیای واقعی در میان انبوهی از بخشهای مالی و غیر مالی در داخل کشور کمک کند.

با توجه به شرایط موجود، این شورا در حال حاضر 46 عضو دارد، از جمله نهادهای دولتی، بازیگران بین المللی، بانك های محلی پیشرو، و همچنین شركت های فن آوری از سراسر جهان.

امارات کجا ایستاده است؟

درباره موضوع چشم انداز رمزارز در کل امارات، هادی ملائب، مدیرعامل «گروه آگورا»، شرکتی که می خواهد تجارت بین المللی را تسهیل کند به کوین تلگراف گفت که از نظر او، رژیم اداری امارات متحده عربی تاکنون بیشترین توجه را به صنعت رمزارز در منطقه خاور میانه و شمال آفریقا داشته است.

وی اظهار داشت که اخیراً سازمان اوراق بهادار و کالاهای امارات متحده عربی تصمیم رئیس هیئت مدیره این سازمان با شماره در سال 2020 را منتشر کرده است که جزئیات اضافی را به مشاغل محلی و دارندگان دارایی های دیجیتال ارائه می دهد. این یک چشم انداز در مورد تنظیم دارایی های رمزارزی است.

ملائب افزود: «من می توانم از طریق تجربه دست اول به شما بگویم که این صنعت در مدت زمان بسیار کوتاهی از نقطه نظر سرمایه گذاری، پذیرش و رگولاتوری بسیار پیشرفت کرده است.»

پذیرش مشاغل در حال رشد است

در حالی که بیشتر كشورها در سراسر جهان تازه شروع به کاوش راه حل های پولی و فن آوری ارائه شده توسط بلاك چین و فن آوری رمزارز كرده اند، امارات متحده عربی پیش از این تعدادی پروژه را به راه انداخته است كه به طور بالقوه می توانند چشم انداز كشور را در دهه آینده یا همین حدود تغییر دهند.

به عنوان مثال، اداره راه و ترابری امارات متحده عربی در حال حاضر بر روی طرحی کار می کند که می خواهد با استفاده از یک چهارچوب پیشرفته بلاک چین به ایجاد یک سیستم کاملا خودکار مدیریت چرخه حیات وسایل نقلیه کمک کند. به طور خلاصه، پلتفرم نهایی شبکه ای از تولیدکنندگان، فروشندگان، رگولاتورها، شرکت های بیمه، خریداران، فروشندگان و گاراژها را ایجاد می کند، که یک سابقه دقیق از هر وسیله نقلیه در کل چرخه عمر آن ایجاد می کند.

در این باره، خالد الکلبانی، مدیرعامل«آیدیالوژی»، یک پروژه منبع باز ساخته شده بر روی اکوسیستم اتریوم، به کوین تلگراف گفت که اگرچه موارد استفاده فقط مربوط به ارزهای دیجیتال در حال حاضر کم است، اما بدون شک امارات متحده عربی یکی از پیشرفته ترین کشور ها در زمینه موارد استفاده از بلاک چین و اپلیکیشن ها است. وی افزود:
«امارات متحده عربی، مثل همیشه، با بلاک چین، دارایی های دیجیتال، اخبار مربوط به رمزارز مشغول است. لازم به ذکر است، بانک مرکزی ما از دفتر کل توزیع شده برای فاینانس مشاغل کوچک تا متوسط استفاده می کند. بازار جهانی ابوظبی (ADGM) در حال ایجاد یک بنیاد عالی برای استفاده از تجارت رمزارز است، زیرا آنها معتقدند که این فناوری به اقتصاد، مشاغل و سرمایه گذاران کمک خواهد کرد.»

موارد استفاده قابل توجه

در همین راستا، محققان وابسته به دانشگاه خلیفه امارات متحده عربی اخیراً با استفاده از فناوری بلاک چین گواهینامه سلامت دیجیتال ایجاد کردند. گواهینامه ای که به صورت یک اپلیکیشن تلفن همراه هوشمند ارائه می شود، و به عنوان یک سند دیجیتال با جزئیاتی درباره خطر فرد در انتشار کووید 19 عمل می کند. علاوه بر این، گواهینامه مذکور همچنین شامل جزئیاتی مانند گزارش آزمایشات منفی پیشین، اطلاعات واکسیناسیون و غیره خواهد بود.

این راه حل به طور بالقوه می تواند ارزش خود را در مکانهایی که خطر انتقال ویروس زیاد است مانند رویدادهای ورزشی، کنسرتهای زنده، سالن های سینما یا مراکز خرید ، به اثبات برساند. نه تنها اینها، بلکه می تواند به صنعت مسافرت بسیار کمک کند زیرا می تواند روند غربالگری افراد در معرض خطر را ساده کند.

«اتصالات»، ارائه دهنده خدمات مخابراتی مستقر در امارات، اخیراً از راه اندازی پلتفرم جدید بلاک چین خود خبر داده است که به شرکت امکان می دهد تمام فعالیت های مربوط به منابع انسانی خود را به صورت غیرمتمرکز و شفاف انجام دهد..

این شرکت همچنین خود را در تعدادی دیگر از پروژه های قابل توجه بلاک چین شرکت داده است، از جمله مهمترین آنها، یک پلتفرم به نام «شاهادا»، یک اکوسیستم گواهی دیجیتال ضد دستکاری است که می تواند توسط هر موسسه آموزشی فعال در منطقه، و همچنین توسط «پلتفرم مالی تجارت امارات متحده عربی» مورد استفاده قرار گیرد.

سرانجام، شرکت هواپیمایی «اتحاد» امارات متحده عربی با پلتفرم مسافرتی منبع باز «ویندینگ تری» برای کشف استفاده از فناوری بلاک چین، در درجه اول به عنوان وسیله ای برای توزیع محصولات و خدمات مختلف خود به طور مستقیم به مشتریان، وارد میدان شد و از این طریق نیاز به هرگونه واسطه را کاهش می دهد.

علاقه بی سابقه در سراسر امارات متحده عربی

با گذشت هر سال، به نظر می رسد که امارات متحده عربی از سوی علاقه مندان به بلاک چین در سطح جهانی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد، به خصوص که این کشور همچنان با ایجاد شرکت های تازه تاسیس و همچنین شرکت های مشهور با فضای بسیار مناسب برای توسعه، بدون بر خوردن به موانع رگولاتوری، به رشد گسترده این فن آوری کمک می کند.

در همین رابطه، ملائب خاطرنشان کرد: «ما در طی سه سال بیش از شش رویداد را در این فضا برگزار کرده ایم»، و اضافه کرد که کنفرانس های گروه آگورا به استارت آپ ها و شرکت های با سابقه در این صنعت کمک کرده است. به طور کلی، او معتقد است که: «یک افزایش محسوس در اشتهای سرمایه گذاران سازمانی برای کشف فرصت های سرمایه گذاری در دارایی های دیجیتال وجود دارد.»

سرانجام، مهند هلوانی، متخصص ارتباطات و متخصص فناوری بلاک چین، معتقد است که تحمل بالای کشور در قبال استفاده از فن آوری های جدید تأثیر مستقیمی بر تعداد کارآفرینان رمزارزی در حال انتقال به این کشور داشته است. وی معتقد است که بنیاد مالی امارات متحده عربی راه را برای شرکت های محلی جهت پذیرش راه حل های بلاک چین آسان کرده است.

وی گفت: «در مقایسه با کشورهایی که رشد اقتصادی مشابه دارند این یک پناهگاه مالیاتی است. اما هنوز هم در اینجا فضای زیادی برای پذیرش بلاک چین وجود دارد. امیدواریم خیلی زود شاهد پذیرش رمزارز در مشاغل خرد باشیم.»

کد خبر: 1399121809MGMMMF

مطالب مرتبط:

ایجاد بلاک چین خصوصی ریپل برای ساخت CBDC

بلاک چین چگونه آینده تبلیغات را تغییر می دهد؟

ضرورت توجه بزرگان دیتا به فناوری بلاک چین

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

آشنایی با ارز دیجیتال تتا (THETA)

تتا یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که برای پخش ویدئو ساخته شده است. در مارس 2019 راه اندازی شد، و شبکه اصلی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته