سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

صندوق جعلی رمز ارز مسدود شد

سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا دارایی های یک صندوق پوشش ریسک رمز ارز را به جرم سرقت 92 میلیون دلار از مشتریانش مسدود می کند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از فایننس مگنت، سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا(SEC) با دستور دادگاه قصد دارد دارایی های یک صندوق پوشش ریسک رمزارز در نیویورک را مسدود کند. این سازمان ادعا می کند صندوق مذکور 92.4 میلیون دلار از سرمایه گذاران سرقت کرده است.
در حقیقت سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا شکایتی علیه استفان کین و همکارانش در صندوق رمز ارز «ویرجیل کپیتال»و همچنین 4 شرکت دیگر ثبت کرده است. طبق بیانیه سازمان مذکور این جوان استرالیایی 23 ساله به سرمایه گذاران دروغ گفته و از سرمایه ها سواستفاده کرده است.
‏ SECهفته گذشته حکمی از دادگاه دریافت کرد تا 25 میلیون دلار دارای های دیجیتال در یکی دیگر از صندوق های کین و عملیات های آن را مسدود کند. علاوه برآن دادگاه فدرال دستور حسابرسی، بررسی اکتشافات و همچنین ممنوعیت نابودی اسناد این صندوق را صادر کرد.
سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا ادعا می کند، کین با تعبیر نادرست از عملکرد کسب وکارش و وضعیت قوانین، سرمایه گذاران را فریب داده است.علاوه برآن او بیانیه های مالی جعلی و حسابرسی های دستکاری شده به مشتریان ارائه کرده است.
همچنین در این شکایت ذکر شده کلاهبرداران در تبلیغات خود به دروغ ادعا می کردند سرمایه فقط در مبادلات رمز ارز براساس الگوریتم های مالکیتی صرف می شود. در حقیقت سرمایه افراد هیچ وقت در دارایی های دیجیتال صرف نشد. در عوض کین میلیون ها دلار را از صندوق به حساب های شخصی خود منتقل و سعی کرد بدهی خود به رباخواران چینی را پرداخت کند.

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته