جمعه 10 فروردین 1403

کریپتو مام: ممنوعیت رمزارز مانند خاموش کردن اینترنت است

عضو کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، هستر پیرس، ممنوعیت رمزارز را با خاموش کردن اینترنت مقایسه می کند و بیان می کند که این می تواند یک اقدام احمقانه توسط دولت ها باشد. وی همچنین برخی از دیدگاه ها را درباره اینکه آیا SEC بالاخره یک صندوق قابل مبادله (ETF) بیت کوین را امسال تایید می کند، ارائه می دهد.

کریپتو مام

به گزارش سکه نیوز به نقل از بیت کوین نیوز، عضو کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ، هستر پیرس، هفته گذشته در مصاحبه ای در رویداد Marketwatch’s Investing in Crypto دیدگاه خود در مورد ممنوعیت دولتی رمزارز را به اشتراک گذاشت. از وی همچنین در مورد احتمال تایید صندوق های قابل مبادله بیت کوین در سال جاری توسط رگولاتور اوراق بهادار سوال شد.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


پیرس، که گاهی به عنوان «کریپتو مام» شناخته می شود، چندین سال است که برای تأیید ETF های بیت کوین به SEC فشار می آورد. در حین مصاحبه از وی سوال شد که آیا ممنوعیت ارزهای دیجیتال امکان پذیر است زیرا برخی هنوز معتقدند که دولتها همواره می توانند رمزارز را ممنوع کنند، از جمله ری دالیو، بنیانگذار بریج واتر، مایکل بری، و رون پل.

کمیسونر پاسخ داد:
«فکر می کنم این کار مانند خاموش کردن اینترنت می ماند. همانطور که در گذشته گفته ام، نمی توانم تصور کنم که چگونه می توانید آن را ممنوع کنید. من فکر می کنم که این یک اقدام احمقانه برای دولت است که بخواهد آن را انجام دهد.»

وی با این وجود اشاره کرد که دولت ها مطمئناً ممکن است تلاش کنند تا بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال را ممنوع کنند. وی توضیح داد که «یک دولت می تواند بگوید که در اینجا مجاز نیست، اما مردم هنوز هم می توانند این کار را انجام دهند و جلوگیری از این کار بسیار دشوار است.»

با این حال، کمیسیونر تأکید کرد که یک مشکل بزرگتر در ممنوعیت ارز دیجیتال وجود دارد، و این است که «اگر تصمیم بگیریم جلوی آنها را بگیریم، نوآوری های مربوط به بیت کوین و سایر دارایی های دیجیتال را از دست خواهیم داد.»

از کمیسیونر پیرس همچنین پرسیده شد که آیا امسال سالی است که SEC صندوق قابل مبادله بیت کوین را تایید می کند، همانطور که بسیاری از سرمایه گذاران انتظار دارند. وی پاسخ داد: «این سوال بزرگی است که همه دارند»، و افزود که جواب او همان پاسخی است که در سه سال گذشته داشته است، که «من نمی دانم.»

وی خاطرنشان کرد که SEC در دوره انتقال به رئیس جدید گری جنسلر است، که احتمالاً طی دو هفته آینده تأیید می شود و پس از مدت کوتاهی ریاست وی شروع می شود. کمیسیون اظهار داشت: «این تفاوت زیادی این سوال را ایجاد می کند که چه زمانی و چگونه یک محصول قابل مبادله تایید می شود.»

در مورد بازار رمزارز، پیرس جزئیات آن را توضیح داد:
«طی سه سالی که در کمیسیون حضور داشتم، بازار بسیار بالغ شده است. ما شاهد علاقه سازمان های زیادی در بازار هستیم. ما شاهد نوعی از محصولات شبه قابل مبادله شده در آن هستیم.»

این کمیسیونر تأکید کرد: «به عنوان مثال بازار بیت کوین هرگز مانند بازار سهام نخواهد بود، بنابراین من فکر می کنم تلاش برای تحمیل چنین ساختاری در بازار اساسی نامناسب است. این همان چیزی بود که در برخی از مخالفت های قبلی به آن اشاره شده است.»

پیرس در مورد اینکه چگونه کشورهای دیگر می توانند از نظر نوآوری از ایالات متحده پیشی بگیرند، گفت:
«فکر می کنم مطمئناً ما پشت منحنی هستیم. ما شاهد بوده ایم كه سایر كشورها رویكرد بسیار مثبتی در تنظیم رمزارز دارند، به این معنا كه نمی گویند ما نباید اصلا هیچ مقرراتی داشته باشیم، بلکه آنها فقط می گویند بیایید چارچوبی رگولاتوری کارآمد برای رمزارز ها ایجاد کنیم.»

وی توضیح داد: «رویکرد ما بسیار شبیه به این رویکرد است که به مردم نه بگوییم و از آنها بخواهیم که صبر کنند. بنابراین من فکر می کنم که ما واقعاً باید آن را تغییر دهیم، مایل به کار باشیم، تا بتوانیم یک چارچوب مناسب برای این صنعت ایجاد کنیم. من خوش بین هستم که با آمدن رئیس جدید، که دانش عمیقی از این بازارها دارد، می توانیم با یکدیگر برای ایجاد یک چارچوب رگولاتوری مناسب تلاش کنیم.»

کد خبر: 1400012509MGMMMF

مطالب مرتبط:

اعمال مالیات رمزارز در کره جنوبی از سال 2022

پرداخت مالیات از طریق رمزارز در زوگ سوئیس

خرید NFT توسط سود رمزارز ها شامل مالیات می شود

رمزارز می‌تواند سودآور باشد اما برای مالیات آن هم آماده هستید؟

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته