پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

ایالت نیویورک به دنبال محدودیت فعالیت های استخراج

لایحه ای که به دنبال توقف استخراج رمزارز به مدت سه سال در نیویورک است، در تاریخ 3 مه به کمیته حفاظت از محیط زیست این ایالت ارسال شد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، اگر جدیدترین لایحه با محوریت محیط زیست در مجلس سنای این ایالت تصویب شود، استخراج کنندگان رمزارز در نیویورک ممکن است سه سال توقف اجباری را تجربه کنند.

لایحه شماره 6486 مجلس سنای نیویورک توسط سناتور دموکرات کوین اس پارکر، رئیس کمیته انرژی و ارتباطات سیار پیشنهاد شد، و توسط ریچل می، سناتور دموکرات، رئیس کمیته کهنسالان، و رئیس کمیسیون قانونگذاری منابع روستایی حمایت شد. این لایحه هنوز مورد حمایت گسترده سناتورهای دیگر قرار نگرفته است، با این حال دموکرات ها مجلس عوام و سنا را کنترل می کنند.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


این لایحه به دنبال ایجاد یک مهلت قانونی برای فعالیت مراکز استخراج ارزهای دیجیتال است، تا اثرات زیست محیطی استخراج رمزارز مبتنی بر سوخت های فسیلی را کاهش دهد.

این لایحه همچنین به دنبال اجرای مقررات سختگیرانه تری برای مراکز استخراج است، از جمله الزام به انجام بررسی اثرات زیست محیطی که اگر چنانچه تأسیسات استخراج با اهداف تغییرات آب و هوایی نیویورک مطابقت نداشته باشد، باید از استخراج رمزارز توسط آنها جلوگیری شود.

این لایحه در تاریخ 3 مه به کمیته حفاظت از محیط زیست ارسال شد و ادعا می شود که مطابق با قانون «تصدی اقلیم و حمایت از جامعه» ایالت نیویورک عمل می کند. این لایحه عنوان می کند:
«در یک تراکنش ارز دیجیتال همان مقدار انرژی که یک خانوار متوسط آمریکایی در یک ماه استفاده می کند، با سطح تخمینی مصرف جهانی انرژی معادل کشور سوئد استفاده می شود.»

«منطقی است که باور کنیم انتشار گازهای گلخانه ای مرتبط با آن بر خلاف قوانین ایالتی است، و به قانون تصدی اقلیم و حمایت از جامعه آسیب می رساند.»

قانون تصدی اقلیم و حمایت از جامعه در سال 2019 تصویب شد و اهدافی مانند 70 درصد انرژی تجدید پذیر تا سال 2030 ، برق با انتشار کربن صفر تا سال 2040 و 22 میلیون تن کاهش کربن از طریق بهره وری انرژی و برق را تعیین کرد.

استخراج رمزارز در حال حاضر یکی از موضوعات داغ در نیویورک است، مانند پیشنهاد توسعه نیروگاه بیت کوین گرین بریج در دریاچه سنکا. این نیروگاه برنامه هایی برای تامین انرژی 27 هزار دستگاه استخراج بیت کوین به طور شبانه روزی را داشت.

گروه زیست محیطی «حفاظت از دریاچه سنکا» از این پیشنهاد خشمگین است و در یک فراخوان منتشر شده در تاریخ 1 فوریه اظهار داشت که فرماندار کومو نباید از این گونه پیشنهادات حمایت کند.

ایوان تیلور، نایب رئیس گروه زیست محیطی حفاظت از دریاچه سنکا، در پاسخ به عملیات بالقوه استخراج رمزارز توسط گرین بریج، اظهار داشت:
«ما در حال سوزاندن بیشتر سوخت های فسیلی برای به دست آوردن پول جعلی در میان تغییرات اقلیمی هستیم، و به نظر ما این دیوانگی است.»

حرکتهایی در سراسر جهان برای رگولاتوری استخراج رمزارز با توجه به اهداف کاهش انتشار کربن و به ویژه در چین در حال انجام است. تخمین زده می شود که چین مسئول تامین 65 درصد از قدرت هش جهانی بیت کوین است.

در تاریخ 27 آوریل، پکن یک اخطاریه اضطراری را برای انجام بررسی به مراکز داده استخراج کننده رمزارز ارسال کرد، و گزارش می شود که چین در تلاش است نظارت دقیق تری بر استخراج رمزارز در کشور اعمال کند، که ناشی از عدم تحقق برنامه پنج ساله تغییرات اقلیمی این کشور است.

کد خبر: 1400021505MGMMMF

مطالب مرتبط:

پرداخت مالیات از طریق رمزارز در زوگ سوئیس

خرید NFT توسط سود رمزارز ها شامل مالیات می شود

پرداخت از طریق رمزارز به بزرگترین شرکت بیمه سوئیس

کریپتو مام: ممنوعیت رمزارز مانند خاموش کردن اینترنت است

رمزارز می‌تواند سودآور باشد اما برای مالیات آن هم آماده هستید؟

بیشتر بخوانید

استخراج رمزارز ممنوع شد!

به گزارش سکه نیوز و به نقل از ایسنا، حسن روحانی در جلسه امروز (چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰) بیان کرد در موضوع قطعی برق...

کشف ۲۷ دستگاه ماینر در یک مرغداری در استان یزد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اشکذر اعلام کرد که ۲۷ دستگاه استخراج غیرمجاز رمزارز در یکی از واحد های مرغداری این شهرستان کشف شده...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

دستور معاون قضایی دادستان به برخورد با مراکز غیر مجاز استخراج رمزارز

طبق این گزارش، رضا خشنودی، معاون قضايی دادستان كل كشور در حقوق عامه، پس از خاموشی ها اخیر و مشکلات قطعی برق، طی یک نامه خطاب به دادستان‌های عمومی سراسر كشور، خواهان برخورد قاطع با مراكز غيرمجاز استخراج رمزارز و همكاری با وزارت نيرو در جهت کنترل مصرف برق و جلوگیری از قطعی برق شد.

مطالب داغ هفته