جمعه 31 فروردین 1403

هشدار اداره مالیات نروژ به تریدرهای رمزارز

یکی از مقامات اداره مالیات نروژ گفت: «تجربه ما این است که اکثر مردم از همه قوانین و رگولاتوری ها پیروی می کنند و ما به کسانی که در رمزارز سرمایه گذاری می کنند کمک خواهیم کرد تا این کار را به درستی انجام دهند.»

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، اداره مالیات نروژ برای ثبت اظهارنامه مالیاتی پیش از مهلت 30 آوریل، به تریدرهای رمزارز هشدار داده است.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


طبق اطلاعیه روز چهارشنبه اداره مالیات نروژ، این آژانس دولتی به همه پرداخت کنندگان مالیات که در سال 2020 رمزارز خرید یا فروش کرده اند، توصیه می کند که آن را در اظهارنامه خود وارد کنند یا خطر پرداخت مالیات اضافی را بپذیرند.

این اداره گفت: در سال 2019 تقریباً 2 درصد از دارندگان ارزهای دیجیتال اعلام کردند که چه توکن هایی در اختیار داشتند یا به دست آورده اند، در واقع از میان 235 هزار نفر تخمین زده شده تنها کمتر از 4700 نفر این کار را انجام داده اند.

ماریوس یوهانسن، مشاور ارشد اداره مالیات نروژ گفت: «ما فکر می کنیم بسیاری از شکاف ها به این دلیل است که برخی از دارندگان رمزارز به اشتباه تصور می کنند ارز دیجیتال از قبل در اظهارنامه مالیاتی پر شده است و فکر نکرده اند که آنها هستند که باید این موارد را ذکر کنند. تجربه ما این است که اکثر مردم از همه قوانین و رگولاتوری ها پیروی می کنند، و ما به کسانی که در رمزارز سرمایه گذاری می کنند کمک خواهیم کرد تا این کار را به درستی انجام دهند.»

در نروژ، درآمدی که به عنوان سود حاصل از رمزارز شناخته می شود، با نرخ 22 درصد شامل مالیات می شود، مانند مالیات سود سرمایه اعمال شده در ایالات متحده. مالیات دهندگان نروژی می توانند ضرر و زیان مربوط به سرمایه گذاری های خود را در پرونده های 2020 گزارش کنند اما ممکن است لازم باشد اسنادی را از صرافی هایی که در آن معامله کرده اند تهیه کنند و ارائه دهند.

اداره مالیات نروژ صریحا به مالیات دهندگانی که از اعلام درآمد رمزارز خودداری می کنند، هشدار داد که ناشناس نیستند. یوهانسن گفت تراکنش های رمزارز بیشتر از آنچه بسیاری تصور می کنند قابل مشاهده است و این آژانس فعالیت ها را از نزدیک دنبال می کند، و ده ها هزار نفر را شناسایی می کند که قبلا مالیات خود را به درستی گزارش نکرده اند.

ارز دیجیتال می تواند به افزایش شکاف مالیاتی، تفاوت بین کل درآمد مالیاتی که باید به دولت پرداخت شود و آنچه که در واقع دریافت می شود، کمک کند. در نروژ، اداره مالیات گزارش کرد که تقریبا 20 میلیون دلار درآمد مالیاتی از دارندگان رمزارز تامین می شود.

قانون گذاران در ایالات متحده در حال بررسی قوانینی برای رفع شکاف مالیاتی هستند که از حدود 400 میلیارد دلار در سال 2013 به یک تریلیون دلار در سال جاری رسیده است. گزارش شده است که یک گروه از سناتور های دموکرات و جمهوری خواه از لایحه پیشنهادی سناتور جمهوری خواه راب پورتمن پشتیبانی می کنند که هدف آن جلوگیری از فرار شهروندان آمریکایی از مالیات بر درآمد رمزارز آنها است.

کد خبر: 1400020207MGMMMH

مطالب مرتبط:

پرداخت مالیات از طریق رمزارز در زوگ سوئیس

خرید NFT توسط سود رمزارز ها شامل مالیات می شود

پرداخت از طریق رمزارز به بزرگترین شرکت بیمه سوئیس

کریپتو مام: ممنوعیت رمزارز مانند خاموش کردن اینترنت است

رمزارز می‌تواند سودآور باشد اما برای مالیات آن هم آماده هستید؟

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

دستور معاون قضایی دادستان به برخورد با مراکز غیر مجاز استخراج رمزارز

طبق این گزارش، رضا خشنودی، معاون قضايی دادستان كل كشور در حقوق عامه، پس از خاموشی ها اخیر و مشکلات قطعی برق، طی یک نامه خطاب به دادستان‌های عمومی سراسر كشور، خواهان برخورد قاطع با مراكز غيرمجاز استخراج رمزارز و همكاری با وزارت نيرو در جهت کنترل مصرف برق و جلوگیری از قطعی برق شد.

مطالب داغ هفته