جمعه 31 فروردین 1403

هشدار جدی نهاد نظارتی انگلیس به سرمایه گذاران در رمزارزها

نهاد تنظیم مقررات مالی در انگلیس به سرمایه گذارانی که با وعده شرکت ها برای سود بالا، قصد سرمایه گذاری در حوزه رمزارز دارند، هشدار داد:«برای از دست دادن همه پول خود آماده باشند»

به گزارش سکه نیوز به نقل از روزنامه گاردین، «مرجع راهبرد امور مالی» انگلیس موسوم به FCA روز دوشنبه در اطلاعیه ای از سرمایه گذاران در حوزه رمزارز خواست با توجه به اینکه تحت پوشش برنامه های حمایتی دولت انگلیس از نهادهای مالی قرار نخواهند گرفت، از ماهیت محل سرمایه گذاری و خطرات آن آگاه باشند.

این نهاد تنظیم مقررات مالی که به رغم دولتی بودن، مستقل از حکومت انگلیس عمل می‌کند، در بیانیه خود گفت: FCA اطلاع دارد که برخی از شرکت ها پیشنهاد سرمایه گذاری در دارایی های دیجیتال یا وام دهی و سرمایه گذاری های مرتبط با این حوزه را با وعده سود بالا می دهند.

FCA افزوده، سرمایه گذاری در دارایی های دیجیتال، یا سرمایه گذاری و وام دهی مرتبط با آن، عموما با خطرات بسیار بالا برای پول سرمایه گذار همراه است. اگر افراد در این محصولات سرمایه گذاری می کنند، برای از دست دادن همه پول خود آمادگی داشته باشند.

به نوشته گاردین، کسانی که در دارایی های دیجیتال سرمایه گذاری می‌کنند تحت حمایت نهاد موسوم به «خدمات آمبودزمان مالی» که از شهروندان سرمایه گذار در مقابل دولت پشتیبانی می‌کنند، قرار نمی گیرند.

همچنین، این دسته از افراد حمایت «برنامه جبران خسارت خدمات مالی» دولت انگلیس را نیز که تا 85 هزار پوند خسارت مالی را پوشش می دهد، نخواهند داشت.

این هشدار FCA در حالی است که بیت کوین پس از ثبت رکوردهای تاریخی در چند هفته اخیر، از عصر یکشنبه وارد فاز اصلاح شده و در زمان تهیه این گزارش قیمت آن پس از ثبت سقف 42 هزار دلار، به زیر 33 هزار دلار هم رسیده است؛ در عین حال، FCA از هیچ رمزارز مشخصی نام نبرده است.

به دنبال سقوط قیمت بیت کوین، بیشتر رمزارزهای جایگزین (آلت کوین ها) از جمله اتریوم، تتر، ریپل، لایت کوین، بیت کوین کش، کاردانو و پولکادات و.. شاهد افت قیمت چشمگیری بوده اند.

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته