پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

هشدار کارشناس رمزارز: سقوط بیت کوین در صورت پس کشیدن حقوقی ها

یک کارشناس رمزارز هشدار داد در صورتی که شرکت ها و موسسات دارای بیت کوین، از سر نیاز به نقدینگی به هر دلیلی اقدام به فروش عمده این رمزارز کنند، بیت کوین شاهد سقوط ارزش خود خواهد بود.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، بیت کوین که به نوسانات شدید مشهور است، در مارس سال 2020 پس از سقوط شدید قیمتش به دلیل شیوع کرونا و بحران ناشی از آن، خیلی زود خود را بازیافت و شروع به ثبت رکوردهای تاریخی کرد.

اما تداوم رشد قیمت این رمزارز به این معنا نیست که دیگر در مقابل رویدادهای مشابه در آینده مصون شده است. «جیسون براون» مدیر توسعه کسب و کار در پلتفرم کومودو (Komodo) به تازگی در این باره هشدار داده است.

براون در ادامه گفت: «از نظر من با توجه به استقبال موجود از سوی حقوقی ها نسبت به بیت کوین، هرچند احتمال این سناریو کم است. اما در سوی دیگر، ما نتوانستیم سقوط سریع و بازار خرسی کوتاه مدت بیت کوین را در اثر کووید19 پیش بینی کنیم»

در مارس سال 2020 بیت کوین در عرض 48 ساعت 50 درصد از ارزش خود را از دست داد. از آن زمان، شماری از غول های جریان اصلی مثل MicroStrategy و MassMutual مبالغ دلاری هنگفتی را برای خرید حمایتی بیت کوین اختصاص داده اند و از سویی، به گفته براون، “حقوقی ها به جای سفته بازی گرایش به حفظ طولانی مدت رمزارز دارند”.

اما ممکن است زمانی برسد که افراد یا شرکت ها برای شناور ماندن نیاز به خرج کردن دارایی داشته باشند؟ براون این موضوع را اینگونه توضیح می دهد: «چالش احتمالی این است که اگر شرکت ها خود غرق شوند چه می شود؟ حتی اگر این موضوع مربوط به عواملی خارج از بازار رمزارز باشد»

با توجه به رشد اخیر بیت کوین که ارزش آن به بیش از 41 هزار دلار رسید، خرید این رمزارز اکنون به معنای خرید در بالاترین قیمت(سقف) است. به باور براون، بازیگران بزرگ در حال حاضر بیت کوین را در حدی بالاتر از سطح ارزش متوسط جمع می کنند.

“این بدان معنا است که ممکن است شاهد چنین سناریویی باشیم که یک شرکت در صورت کاهش یا راکد ماندن قیمت رمزارزها دچار بحران مالی می شود، به همین خاطر تصمیم به فروش آن زیر قیمت متوسط بازار می کند. اگرچه این سناریو غیرمحتمل است، اما در صورت بروز می تواند باعث یک اثر آبشاری در جهت مخالف شده و ما را وارد یک بازار خرسی کند.”

این کارشناس هشدار داده که اکنون تامین کلی رمزارزهای برتر بسیار متمرکزتر شده است. در آینده، کافی است تنها یک فروش بزرگ از سوی یک موسسه روی دهد تا تاثیری چشم گیر روی بازار بگذارد؛ تاثیری که حتی شدیدتر از بازار خرسی سال 2018 باشد.

در بازار خرسی سال 2018، بیت کوین از قیمت 17 هزار دلار به 4 هزار دلار سقوط کرد.

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته