پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

هشدار ناظر مالی کرواسی درباره کلاهبرداری با یوان دیجیتال

سازمان هانفا کرواسی درباره گسترش طرح های کلاهبرداری با استفاده از یوان دیجیتال در شبکه های اجتماعی خبر  داده است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از فایننس منیجر ، پس از رشد قیمت رمزارزها، اکنون صدها کلاهبردار در شبکه های اجتماعی یوان دیجیتال را دستمایه خود قرار داده و از افراد سرقت می کنند.

رمزارز آزمایشی چین همچنان کلاهبرداران آنلاین را جذب می کند. آنها ادعا می کنند سکه های مذکور را می فروشند حال آنکه عرضه آنها هنوز آغاز نشده است. طی چند ماه اخیر پروژه رمزارز مذکور ده ها فروشنده جعلی در شبکه های اجتماعی را جذب کرده که سعی دارند افراد را وادار به خرید یوان دیجیتال کنند.

سازمان ناظر مالی کرواسی (هانفا) اعلام کرد صفحه ای در فیس بوک به نام «یوان پی گروپ» شناسایی کرده که ادعا می کند از زیرمجموعه های دولت چین است و تبلیغاتی برای خرید رمزارزا ین کشور منتشر می کند.

این طرح کلاهبرداری به قربانیان وعده سودهای کلان می دهد و افراد را تشویق می کند تا وجه نقد برای خرید توکن های جعلی واریز کنند. پس از رشد بی سابقه قیمت بیت کوین، صدها کلاهبردار رمزارز یک شبه در فضای مجازی ظاهر شدند.

یوان دیجیتال که توسط دولت چین کنترل و صادر می شود در حقیقت استیبل کوین بانک مرکزی(CBDC)این کشور است. این کشور آسیایی چند مرحله آزمایش سکه مذکور را تکمیل کرده و هم اکنون آن را در پلتفرم های بزرگ تجارت الکترونیک کشور عرضه کرده است. توسعه نسخه دیجیتال یوان حدود 5 سال طول کشیده است، اما مقامات هنوز  آن را به طور رسمی در سراسر کشور عرضه نکرده و فقط روی پروژه های آزمایشی تمرکز کرده اند.

هرچند استیبل کوین چینی اکنون ارزش مالی ندارد اما از آنجا که به طور رسمی منتشر نشده، کلاهبرداران ادعا می کنند با سرمایه گذاری مقداری اندک می توان در مدتی کوتاه آن را به مبلغی کلان تبدیل کرد.

علاوه برآن هانفا هشدار می کند این نوع کلاهبرداری  با استفاده از تبلیغات جعلی و تاییدیه تقلبی افراد مشهور سعی دارد افراد را وادار به سرمایه گذاری کند.

قانونگذاران تاکنون تصاویر «سر ریچارد برانسون» و «پیتر تیل» را در کنار افراد مشهور دیگر رصد کرده اند که از آنها برای فریب دادن قربانیان استفاده شده است.

به گفته آنان مجرمان همچنان از وب سایت های معتبر جهانی مانند فیس بوک برای تبلیغات جعلی خود استفاده می کنند.

همچنین هانفا اعلام کرده شیوه کلاهبرداری های مالی در حال تغییر است زیرا افراد بیشتر در فضای آنلاین هدف گرفته می شود. به عبارت دیگر مجرمان از روش های سنتی کلاهبرداری فاصله گرفته اند.

مجرمان اکنون با استفاده از طیف وسیعی از شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، وی چت، واتس اپ، تلگرام و حتی وب سایت های دوست یابی سعی در فریب قربانیانشان دارند. آنها از روش های مختلف از جمله رمزارز برای سرقت اموال افراد استفاده می کنند.

سازمان قانونگذار کرواسی پدیده «جنون رمزارز» را در صدر فهرست کلاهبرداری های سرمایه گذاری خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

شاخص ترس و طمع چیست؟

بازارهای مالی بر مدار عوامل مختلفی می گردند که به روندهای آن شکل داده و قیمت دارایی ها را تعیین می کنند. بخشی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته