پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

هند ممنوعیت کلی بر رمزارزها اعمال نمی کند

وزیر مالی هند گزارش ها درباره ممنوعیت کامل علیه رمزارزها را رد کرد و گفت که این کشور موضعی حساب شده در این زمینه اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، نیرمالا سیتارامان (Nirmala Sitharaman) وزیر امور مالی هند در مصاحبه ای با شبکه خبری سی ان بی سی (CNBC) گفت که گزارش ها درباره ممنوعیت کامل رمزارزها اغراق بوده و نتیجه بررسی های قانونی در این باره معتدل خواهد بود.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


او گفت: «بله مذاکرات و مباحث بسیاری با بانک مرکزی (هند) در جریان است. بدیهی است که بانک مرکزی محدودیت مشخصی درباره ارزهای دیجیتال غیررسمی و نحوه برنامه ریزی آن ها و همچنین تنظیم مقررات آن ها اعمال خواهد کرد. اما ما در عین حال می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که فرصتی برای تجربه های مختلف در دنیای رمزارزها داشته باشیم.»

وی افزود مقررات به اندازه ای که در گزارش های پیشین مطرح شده، سخت گیرانه نخواهد بود و مقام های هند نگاهی داخلی خواهند داشت و موضعی حساب شده اتخاذ خواهند کرد.

سیتارامان تصریح کرد: «جهان به سرعت در حال حرکت در مسیر فناوری است. ما نمی توانیم وانمود کنیم که این را نمی خواهیم. فقط می توانم این سرنخ را به شما بدهم: اینکه ما ذهن خود را بسته نگه نمی داریم، ما قطعا در حال بررسی روشهایی هستیم که تجربه ها در دنیای دیجیتال، دنیای رمزارز و غیره ممکن باشد.»

اظهارات سیتارامان بدون شک برای کسب و کارهای رمزارزی، کاربران و دارندگان رمزارز در دومین کشور پرجمعیت جهان آرامشی ایجاد می کند. اوایل ماه جاری شبکه بلومبرگ به نقل از یک مقام ارشد مالی هند گزارش داد که این کشور قصد دارد ممنوعیت جامع علیه رمزارزها کند.

این ممنوعیت احتمالی انتقادات گسترده ای را از سراسر جامعه رمزارزی به همراه داشت و برخی آن را به تلاش برای ممنوعیت اینترنت تشبیه کردند. با این حال، برخی شرکت ها گزارش ها را بی معنی دانسته و توسعه خود را با سرعت به پیش بردند.

کد خبر: 1399121702AAMCMF

مطالب مرتبط:

یک بانک رمزارزی در هند شعبه فیزیکی دایر کرد

استفاده بزرگترین صرافی رمزارز هند از دامنه های غیر متمرکز

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

شاخص ترس و طمع چیست؟

بازارهای مالی بر مدار عوامل مختلفی می گردند که به روندهای آن شکل داده و قیمت دارایی ها را تعیین می کنند. بخشی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته