چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

هکرها 3.8 میلیارد دلار رمزارز در سال 2020 سرقت کردند

مجرمان سایبری 122 حمله هکری در سال 2020 انجام دادند که در مجموع به سرقت 3.8 میلیارد دلار انواع رمزارز منجر شد.

به گزارش سکه نیوز، به نقل از تارنمای دیکریپتو، مطالعه جدید که توسط Atlas VPN انجام شده، نشان می دهد که هکرها در سال 2020 در 122 حمله به پلتفرم های بلاک چین، 3.8 میلیارد دلار انواع رمزارز سرقت کرده اند.

رقم پول سرقت شده ای که در این مطالعه اعلام شده بسیار بالا است، اما از آنجا که پژوهشگران برای محاسبه آن از ارزش رمزارزها در سال 2021 استفاده کرده اند، می تواند قابل مناقشه باشد.

هدف های حملات هکری در این مطالعه علاوه بر پروژه های بلاک چین، نرم افزارها و توکن ها، شامل کلاهبرداری های رمزارزی نیز می شود که 13 درصد از حملات را تشکیل می دهند.

براساس این پژوهش، 47 مورد حمله به نرم افزارهای غیرمتمرکز با خسارت 436.36 میلیون دلار، 28 مورد حمله به صرافی های رمزارز با خسارت 300.15 میلیون دلار، 27 حمله به کیف های پول رمزارزی با 3.03 میلیارد دلار خسارت در سال 2020 صورت گرفته است.

12 مورد حمله هم به خود بلاک چین ها در سال 2020 صورت گرفته که ظرف آن، 5.91 میلیون دلار به دست سارقان افتاده است.

با این حال، پژوهشگران در این مطالعه تاکید کردند که شمار حملات هکری به رمرزارزها در سال 2020 برای اولین بار در پنج سال اخیر کاهش یافته است.

شاید بخواهید بدانید بلاک چین چیست

بیشتر بخوانید

سازمان نصر: مسدودیت صرافی ها تاثیر معکوس خواهد داشت

رئیس کمیسیون رمزارز و بلاک چین سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به انتقاد از نامه رئیس مجلس جهت مسدود سازی درگاه های پرداخت...

هیچ مجوزی برای صرافی های داخلی وجود ندارد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ می گوید صرافی‌ های داخل کشور مجوزی برای معاملات رمزارزها ندارند. به گزارش سکه نیوز به نقل از تسنیم،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته