جمعه 10 فروردین 1403

هک 50 میلیون دلاری پروژه دیفای مبتنی بر BSC

این پروژه پس از حمله با تیم امنیتی بایننس در تماس است، اما وجوه سرقت شده از قبل به پروتکل حریم خصوصی تورنادو کش ارسال شده است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کریپتو بریفینگ، یکی دیگر از پروژه های دیفای بر روی بایننس اسمارت چین (BSC) به دست هکرها افتاده است. این بار 50 میلیون دلار از پروژه «اورانیوم فایننس» سرقت شده است.

اورانیوم فایننس به لیست پروژه های هک شده پیوست

مهاجمان از یک باگ در قرارداد هوشمند اورانیوم فایننس سو استفاده کردند تا یک توکن را تقریبا با همه توکن های موجود در استخر نقدینگی این پروتکل مبادله کنند.

اگرچه اورانیوم یک هارد فورک از سوشی سواپ است، یکی دیگر از صرافی های غیرمتمرکز محبوب بر روی اتریوم، تیم پروتکل، کد را به درستی تنظیم نکردند و این امر باعث در معرض خطر قرار گرفتن این پروتکل در برابر حملات گردید.

در حالی که تیم در تلاش بود تا این آسیب پذیری را اصلاح کند، هکر وجوه سرقت شده را به شبکه اتریوم فرستاد، آنها را با اتر مبادله کرد و به میکسر حفظ حریم خصوصی تورنادو کش ارسال کرد.

هک

این سو استفاده در هنگام انتقال اورانیوم به نسخه 2 آن رخ داده است. این تیم در حال تماس با مقامات قانونی است و در حال حاضر با تیم امنیتی بایننس در حال همکاری است.

این اولین هک در بایننس اسمارت چین نیست. پروتکل های زیادی اخیرا مورد سو استفاده قرار گرفته اند، یا توسط هکرهایی مانند موارد ذکر شده در اورانیوم، یا توسط تیم موسس خود پروژه، همانطور که در مورد پروتکل فارمینگ میرکات فایننس نظاره کردیم.

کد خبر: 1400020817MGMMMF

مطالب مرتبط:

آینده دیفای و تاثیر آن بر بانکداری سنتی چگونه خواهد بود؟

دیفای عصر طلایی جدیدی را در صنعت فیلم رقم می‌زند؟

دیفای و امور مالی سنتی چگونه قابل ادغام هستند؟

دیفای قانون ناپذیر

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال زی کی سواپ (ZKS)

زی کی سواپ یک صرافی غیر متمرکز لایه 2 است که از مدل بازارگردان خودکار (AMM) و فناوری zk-Rollup استفاده می کند. این صرافی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینگل کولترال دای (SAI)

سینگل کولترال دای (SAI) یک استیبل کوین وابسته به دلار آمریکا است که روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است و هیچ متولی متمرکزی...

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته