چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

تحلیل نشریه اکونومیست از ورود موسسات مالی به صنعت رمزارز

دوازده سال پیش، در سوم ژانویه 2009 سرخط صفحه اول روزنامه تایمز به تلاش های دولت بریتانیا برای حفظ کشور در مقابل فروپاشی اقتصادی اشاره می کرد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از نشریه اکونومیست، این تیتر هم زمان با ایجاد اولین 50 بیت کوین توسط ساتوشی ناکاموتو منتشر شد که امروزه آن را «بلوک پیدایش» می نامند، وی تاریخ و آن سرخط را در دیتا قرار داد. این متن مخفی یک فریاد جنگ دیجیتالی بود. آقای ناکاموتو به این نتیجه رسیده بود که نوبت یک چیز جدید است: «یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز، آزاد از کنترل دولت ها و بانک های مرکزی.»

آقای ناکاموتو از انظار عمومی پنهان شد، اما اختراعش پر آوازه گشت و اخیرا در حال صعود ارزشی هم بوده است. در سال 2013 برای اولین بار توجه جمعی به سمت آن جلب شد، زمانی که قیمت آن به بیش از 1000 دلار رسید. در سال 2017، این رقم به حدود 20 هزار دلار رسید، اما به سرعت روند نزولی به خود گرفت. در اکتبر 2020 ارزش آن فقط 10 هزار و 600 دلار بود، اما سپس دوباره شروع به افزایش کرد و به رکورد بالای 40 هزار دلاری رسید.

در طول سال ها بیت کوین به تمام اکو سیستم راه یافت، مانند توکن های کپی برداری شده مانند اتر، و چندین صرافی برای معامله ارز دیجیتال مانند کوین بیس که در سال 2012 تاسیس شد. صنعت رمزارز البته در مقابل رسوایی ها مصون نبوده است. در سال 2014  صرافی Mt Gox پس از دزدیده شدن تعدادی از توکن ها از هم پاشید.

بر خلاف ادوار گذشته، این بار شاهد سرمایه گذاری موسسات مالی در ارزهای دیجیتال. بسیاری از متخصصین مالی معتقدند که امکان ندارد ارزش توکن ها به صفر برسد. بسیاری دیگر پیشنهاد می کنند که از به عنوان جایگزین طلا و مانعی برای تورم استفاده شود. چنان چه برخی مدیران ارزهای دیجیتال را در پورتفوی سرمایه گذاری خود قرار داده اند.

این در حالی است که برخی باور دارند که اگر عموم مردم از طریق صندوق سرمایه گذاری ورود کنند سطح تقاضا حفظ خواهد شد.

در عین حال دیگر سرمایه گذاران مثل مدیران صندوق های بازنشستگی معمولا ترجیح می دهند بر روی چیز هایی سرمایه گذاری کنند که آینده درخشانی داشته باشد مانند اوراق قرضه و سهام، و از مواردی مثل طلا و بیت کوین دوری می کنند.

رمزارز به ابزاری برای پرداخت و تراکنش مبدل شده است. برای این منظور نیاز است که باثبات و آسان برای استفاده باشد. این ارز ها به طور افزایشی توسط فروشندگان و خریداران به عنوان یک سرمایه معامله می شوند. اینکه موسسات در حال ورود به این حیطه هستند برای دارندگان رمزارز خبر خوبی است. اما با این حال بسیاری معتقدند ارز های دیجیتال بسیار پایین تر از آرمان های سازندگانش در آینده قرار خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

ایردراپ (Airdrop)چیست؟

مقدمه در حال حاضر بیش از 9,000 سکه دیجیتال در سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) ثبت شده است، این بدان معناست که پروژه های جدید...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته