جمعه 31 فروردین 1403

هشدار پلیس فتا درباره کلاهبرداران فیشینگ حوزه رمزارز ها

رئیس پلیس فتا استان بوشهر با اشاره به انواع کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال می گوید که یکی از موضوعاتی که در چند سال اخیر شاهد افزایش آن هستیم، شکل گیری جرایم سایبری به ویژه کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ مهدی قاسمی با بیان اینکه نوآوری‌های فنی و الگوهای جدید معاملاتی به‌ سرعت در حال پیشرفت و تکامل هستند و همچنان جمعیت کثیری را به خود جذب می‌کنند، عنوان کرد: با این حال، این فضا مورد سوء استفاده و کلاهبرداری بسیاری نیز قرار گرفته است. طی چند سال اخیر، بسیاری افراد به‌ واسطه‌ی ارزهای دیجیتال مختلف میلیونر شده‌اند و سپس، برای افراد دیگری که قصد دارند در آینده روی این فناوری سرمایه‌گذاری کنند، کسب‌وکارهای سودآوری به وجود آورده‌اند؛ اما این رشد ارزش و پذیرش ارزهای دیجیتال توسط کسب‌وکارهای مختلف، پیامدهایی نیز به همراه داشته است.


ارز دیجیتال


وی تصریح کرد: در حالی‌ که افرادی با نیت‌های خوب به‌دنبال سرمایه‌گذاری و احتمالاً سودآوری هستند و قصد دارند بخشی از دنیای آتی پول را شکل دهند، افرادی نیز با سوءنیت قصد فریب سرمایه‌گذاران بازار را دارند. عضو شده و بعضاً هم در روزهای اول فعالیت، ممکن است به ظاهر مبالغی را دریافت کنند ولی در ادامه متوجه می‌شوند که به این فعالیت مجرمانه به نحوی عادت کرده‌اند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر ادامه داد: شاید در مراحل اولیه با هدف سرگرمی وارد موضوع بشوند ولی به مرور تقریباً این موضوع برای آنها به صورت یک اعتیاد اینترنتی شده که تبعات منفی بسیاری را به دنبال خواهد داشت.

سرهنگ مهدی قاسمی افزود: یکی از این پیامدها، احتمال فیشینگ اطلاعات حساب بانکی و متعاقب آن، سرقت موجودی حساب آنهاست. پس مراقب ایمیلها و پیامهایی که از شما اطلاعات حساس حسابتان را می‌خواهند باشید.

وی تاکید کرد: برای اینکه ضرر و زیانی در هنگام استفاده از ارزهای دیجیتال متوجه مردم عزیز استان نشود، به نکات ذیل در خصوص نحوه‌ی شناسایی و اجتناب از فیشینگ توجه نمائید:

۱. کلاهبرداران فیشینگ در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال معمولاً سعی می‌کنند از اشتباه تایپی در آدرس یک صرافی یا کیف پول تحت وب استفاده کنند.
۲. گاهی اوقات کلاهبرداران افراد را با وعده‌ی «بیت کوین رایگان» فریب می‌دهند.
۳. روی لینک‌هایی که نمی‌شناسید کلیک نکنید.
۴. به نتایج تبلیغاتی در موتورهای جستجو اعتماد نکنید؛ نتایجی که به‌صورت تبلیغات در موتورهای جستجو مثل گوگل به شما نمایش داده می‌شود، از دیگر نتایج قابل تشخیص است، یکی از روش‌های قدیمی برای انجام فیشینگ هستند. فیشر با پرداخت هزینه می‌تواند صفحه‌ی تقلبی خود را در موتورهای جستجو بالا بیاورد.
۵. در تمامی وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید، لینک آدرس را چک کنید و مطمئن شوید که از لینک درستی استفاده می‌کنید. مراقب تغییرات احتمالی در حروفی خاص از آدرس وب‌سایت باشید.
۶. مراقب ایمیل‌های فریب‌دهنده با عنوان برنده‌شدن در یک قرعه‌کشی یا چیزی شبیه به این باشید.

رئیس پلیس فتا بوشهر اظهار امیدواری کرد: همچون گذشته و با مشارکت فعالانه مردم عزیز و کاربران قانونمدار، شاهد افزایش امنیت در فضای مجازی و از بین بردن زمینه های شکل گیری جرایم سایبری باشیم و درخواست داریم تا در صورت مواجهه با موارد مشکوک در فضای مجازی یا ارزهای دیجیتال، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی به پلیس فتا اعلام نمایند.

کد خبر: 1400022105MGMMMF

مطالب مرتبط:

امکان استقرار ماینر در واحد های تولیدی

استفاده از رمزارز برای کاهش تاثیر دلار در کشور

فعالیت بدون مجوز پلتفرم ها با دارا بودن شرایط لازم

تعرفه بالا باعث استفاده غیرمجاز برق در کشور می شود

هدف مجلس از قانونی‌کردن ارزهای دیجیتال چیست؟

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته