جمعه 31 فروردین 1403

پیش بینی سقوط NFT ها توسط خالق لایت کوین

سازنده لایت کوین (LTC) بر این عقیده است که تبلیغات رسانه ای در خصوص NFT ها ماندگار نیست و ارزش آنها در نهایت دچار سقوط خواهد شد.
به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، «چارلی لی»، روز دوشنبه با ارسال توییتی، گفت: «برخلاف هنر واقعی NFT ها هزینه ای برای خلق کردن ندارند.»
به گفته لی، هنرمندان در دنیای واقعی محدود به زمان و تلاش هستند و این محدودیت را به اثبات کار تشبیه می کنند. برای لی، این محدودیت برای قطعات هنری ایجاد شده توسط هنرمندان مشهور، کمیابی ایجاد می کند و بنابراین ارزش دارد.
لی در توئیتر خود نوشت:

از طرف دیگر، NFT ها کمیابی مصنوعی ایجاد می كنند. به دلیل هزینه نزدیک به صفر ایجاد هر NFT دیگر، بازار سرانجام مملو از NFT های هنرمندانی خواهد شد كه سعی می كنند در این جنون پول در آورند. عرضه بر تقاضا غالب می شود و قیمت ها در نهایت سقوط می کند.

با این حال، ارزش قطعه اغلب به هنرمند و توجه مجموعه داران به خالق یک اثر هنری بستگی دارد، بنابراین آن را از سایر قطعات کپی متمایز می کنند.


لایت کوین چیست و چه تفاوت‌هایی با بیت کوین دارد


در واقع، توانایی قطعات هنری رمزنگاری شده یکی دیگر از مزایای NFT است که به هنرمندان اجازه می دهد فراداده، پیوندهای پرونده و سایر عناصر کپی رایت لازم را داشته باشند.
با NFT، کمیابی به اکثریت تبدیل می شود، به همین دلیل یک کریپتوپانک بیگانه فوق العاده نادر در ژانویه با قیمت 605 اتر فروخته شد. اگرچه امکان بازسازی این مورد نادر وجود دارد، اما بخشی از مجموعه ایجاد شده توسط لاروا لبز در سال 2017 نخواهد بود.
هشمکس، یک مجموعه دیگر NFT، 16384 کارت ایجاد کرد که بیش از 10 میلیون دلار در چهار روز اول فروش داشته است، همانطور که قبلا توسط کوین تلگراف گزارش شده بود.
همچنین به نظر می رسد انتقادات لی درباره NFT ها محدود به هنر می شود و نه صحنه کلکسیونی گسترده تر با عناصری مانند دارایی های درون بازی و سرزمین دیجیتال. در اوایل ماه فوریه، 9 قطعه زمین دیجیتالی در قلمرو مجازی لوناسیا به قیمت حدود 1.5 میلیون دلار فروخته شد.

مطالب مرتبط:

شبکه لایتنینگ بیت کوین به اتریوم وصل می شود

جنون دوج کوین ممکن است لایت کوین را تهدید کند

تاثیر نصف شدن پاداش استخراج لایت کوین روی قیمت آن

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته