شنبه 8 اردیبهشت 1403

ژاپن خواستار اولویت دادن به CBDC در اجلاس گروه هفت شد

روز جمعه، 12 فوریه، وزرای دارایی کشورهای گروه هفت (G7) یک جلسه مجازی برای اولین مذاکرات وزیران در سال 2021 خواهند داشت و کشور ژاپن از سایر حاضرین خواسته است که موضوعات حول محور ارزهای دیجیتال بانک مرکزی در اجلاس گروه هفت مورد توجه واقع شود.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین گیپ، «تارو آسو» وزیر دارایی ژاپن اخیراً از همه وزرای دارایی G7 خواسته است تا در مورد ارزهای دیجیتال بانک مرکزی بحث عمیقی داشته باشند.

در جریان کنفرانس مطبوعاتی اخیر، آسو نیاز به معرفی برخی اقدامات سیاسی قوی توسط کشورهای G7 را ضروری دانست. وی افزود: «من فکر می کنم برای ما مهم است که اقدامات سیاسی در مورد ارز دیجیتال صادر شده توسط بانک های مرکزی را اعلام کنیم». این اولین جلسه دیدار وزیران دارایی G7 و روسای بانک های مرکزی پس از روی کار آمدن دولت بایدن در ماه گذشته است.

نگرانی در مورد تحولات CBDC چین

طی سال گذشته، بانک مرکزی چین توسعه CBDC خود را تسریع کرده است. بانک مرکزی چین در حال آزمایش تهاجمی CBDC در چندین شهر این کشور است. چین در جریان سال جدید قمری خود، 1.5 میلیون دلار یوان دیجیتال دیگر نیز برای انجام دو آزمایش بزرگ در سراسر کشور صادر کرد.

با نگاهی به این تحولات، کشورهای G7 با احتیاط و نگرانی از پیشگامی چین در این تحولات، مشغول رصد هستند. بر اساس گزارشات «روزنامه صبح جنوب چین»، توسعه یوان دیجیتال این نگرانی را ایجاد کرده است که می تواند جایگزین ارزهای قوی دیگری شود که در تجارت جهانی استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال چیست ؟

CBDC در رأس بحث های قدرت های برتر اقتصادی جهان قرار گرفته است. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، در مورد تحولات CBDC بسیار ابراز نظر کرده است زیرا منطقه یورو قبلاً کار بر روی ارز دیجیتال اروپایی را با نام یورو دیجیتال آغاز کرده است.

از سوی دیگر، هند ششمین اقتصاد بزرگ دنیا نیز در حال بررسی گزینه داشتن CBDC خود است و خیلی زود از تصمیم خود رونمایی خواهد کرد. جالب است که ببینیم سیاستگذاران جهانی با چه موضعی پیش می روند و آیا می توانیم یک چهارچوب سیاست و قوانین مشترک برای CBDC داشته باشیم یا خیر.

مطالب مرتبط:

غول خدمات مالی ژاپن به شکل XRP وام می‌دهد

پلتفرم ژاپنی با پشتیبانی ریپل به ۲۰ بانک متصل می‌شود

مسابقه سرمایه‌گذاران آمریکایی و ژاپنی برای حضور در بازار رمزارزها

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته