شنبه 1 اردیبهشت 1403

کاهش 57 درصدی جرایم رمزارزی در مقابل افزایش هک دیفای

نرخ جرایم رمزارزی در حال کاهش است با وجود این که حملات به بخش های مالی غیر متمرکز (دیفای) به شدت در حال افزایش است.
به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، بر اساس اعلام شرکت امنیت بلاک چین «سایفر تریس» جرایم مربوط به بخش ارز های مجازی در سال 2020 به نصف کاهش یافت.
گزارش 2020 این شرکت در مورد جرایم و پولشویی، فاش کرد که خسارت های به وجود آمده توسط دزد های رمزارز، هک ها، و کلاهبرداری با 57 درصد کاهش در سال 2020 به 1.9 میلیارد دلار رسیده است. دلیل اصلی این کاهش بهبود سیستم های امنیتی می باشد. این رقم در سال 2019 به رکورد 4.5 میلیارد دلار رسیده بود.
به گفته سایبر تریس، کلاهبردارانی مانند «پلاس توکن پونزی» در دو سال گذشته حاکم جرایم رمزارزی بودند. پلاس توکن به تنهایی 2.9 میلیارد دلار کلاهبرداری کرده بود. در سال 2020، یک مورد مشابه هم توسط کلاهبرداری به نام «وو توکن» رخ داد که 1.1 میلیارد دلار از سرمایه گذاران شیادی کرده بود، و در 58 درصد نرخ جرایم سال شریک بود.
این گزارش اعلام کرد که کلاهبرداری جرم قالب ارز های دیجیتال است، و پس از آن دزدی و باج افزار قرار دارند. «دیو جوانس» مدیر عامل سایفر تریس به رویترز گفت: «دزدی های به وسیله هک بر روی صرافی های متمرکز همچنان در حال کاهش است همان طور که این موسسات مالی خودشان را با معیار های بهتر و قوی تر امنیتی وفق داده اند.»
با این وجود، سال 2020 شاهد افزایش جرایم مربوط به بخش های مالی غیر متمرکز بود، اکثر این جرایم توسط «راگ پال ها» انجام گرفته است. جایی که یک توکن به طور جعلی با ارزش می شود، سازندگان و سرمایه گذاران اولیه سیستم را غیر فعال می کنند و بدین ترتیب جیب سرمایه گذاران جدید را خالی می کنند.
نصف هک های رمزارزی در 2020 بر روی پروتکل های دیفای بودند، الگویی که در سال های پیش به آن کمتر پرداخته می شد و تقریبا 99 درصد کلاهبرداری های بزرگ در نیمه دوم 2020 ناشی از پروتکل های دیفای بودند که توسط راگ پال ها و دیگر کلاهبرداران اجرا می شدند، مشابه به الگوی وحشتناکی که یادآور جنون ICO در 2107 است.
به دلیل اینکه اکثرا تحت نظارت نیستند، پروتکل های دیفای معاف از قوانین و فشار های سنتی هستند که صرافی های متمرکز، تجارت های خدمات ارزی، و بانک ها با آن رو به رو هستند.
این گزارش اعلام کرد که بزرگترین دزد 2020، با 281 میلیون دلار هک از صرافی متمرکز «کو کوین»، همچنین وارد بخش دیفای هم شده همانطور که مجرمان سعی داشتند که سرمایه دزدیده شده از طریق «یونیسوپ» بزرگترین صرافی غیر متمرکز جهان را پولشویی کنند.

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته