شنبه 1 اردیبهشت 1403

کاهش قیمت طلا در آستانه جلسه سیاست گذاری فدرال رزرو

قیمت طلا سه شنبه کاهش یافت، زیرا سرمایه گذاران به امید بهبود سریع اقتصادی به دارایی های خطرناک روی آوردند، در حالی که آنها منتظر نتیجه جلسه سیاست گذاری فدرال رزرو هستند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، طلا با اندکی تغییر تا ساعت 0108 به وقت گرینویچ به 1732.32 دلار در هر اونس رسید، در حالی که معاملات آتی طلای ایالات متحده با 0.05 درصد افت به 1728.20 دلار در هر اونس رسید.

سیاست گذاران فدرال رزرو آماده هستند تا پیش بینی کنند که اقتصاد ایالات متحده با کاهش نرخ بیکاری و افزایش تورم در سریع ترین نرخ در دهه های گذشته شتاب خواهد گرفت، زیرا طرح واکسیناسیون کووید 19 شدت یافته و بسته امدادی 1.9 تریلیون دلاری در میان خانوارها پخش می شود. همچنین با رسیدن شاخص های میانگین صنعتی داو جونز و اس اند پی 500 به یک بالاترین حد در روز دوشنبه، شمش تحت فشار قرار گرفت.

سوددهی بلند مدت اوراق خزانه داری آمریکا روز دوشنبه افت کرد و منحنی سوددهی مسطح شد.

اندرو بیلی، رئیس بانک انگلستان، اظهار امیدواری کرد، افزایش اخیر نرخ سوددهی در بازارهای سرمایه با احتمال بهبود از رکود ناشی از پاندمی مطابقت دارد . سرمایه گذاران همچنین به دنبال داده های مربوط به فروش های خرد وزارت بازرگانی ایالات متحده در ماه فوریه هستند که پس از افزایش 5.3 درصدی در ماه ژانویه، در روز سه شنبه منتشر می شود.

SPDR Gold Trust، بزرگترین صندوق قابل معامله در بورس و پشتیبانی طلا در جهان، گفت که دارایی های آن با کاهش 0.2 درصدی به 1050.32 تن در روز دوشنبه از 1052.07 تن در روز جمعه رسید.

نقره با 0.2 درصد افت به 26.22 دلار رسید، پلاتین با 0.1 درصد کاهش به 1211.91 دلار رسید و پالادیوم با 0.1 درصد افت به 23385.23 دلار رسید.

کد خبر: 1399122604MGMMMH

مطالب مرتبط:

مقام سابق آمریکایی: رمزارزها استفاده دارند، اما طلا ندارد

سرمایه گذاری بیشتر استرالیایی ها در رمزارز نسبت به طلا و نقره

بیشتر بخوانید

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

افزایش قیمت طلا با رشد تورم در آمریکا

قیمت طلا روز پنجشنبه با کمک فشار ناشی از رشد تورم در ایالات متحده افزایش یافت، اگرچه پس از آنکه سیاست گذاران فدرال رزرو...

ثبات قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته

پیش از انتشار آخرین صورتجلسه سیاستگذاری فدرال رزرو ایالات متحده که انتظار می رود دیدگاه سیاست گذاران در مورد تورم را روشن کند، قیمت...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

مطالب داغ هفته