پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

کاهش قیمت نفت برای پنجمین روز متوالی با رشد ذخایر ایالات متحده

قیمت نفت برای پنجمین روز متوالی در روز پنجشنبه هم کاهش یافت، زیرا داده های رسمی نشان دهنده افزایش مداوم موجودی نفت خام و سوخت ایالات متحده هستند، و طولانی تر شدن پاندمی چشم انداز افزایش تقاضا را تیره و تار می کند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، هر بشکه نفت برنت در ساعت 0535 به وقت گرینویچ با افت 37 سنتی یا 0.5 درصدی به 67.63 دلار در هر بشکه رسید. نفت آمریکا نیز 32 سنت یا 0.5 درصد کاهش داشت و به 64.28 دلار در هر بشکه رسید، که در جلسه قبلی نیز 0.3 درصد افت داشت.

داده های دولت در روز چهارشنبه نشان داد که پس از آنکه پالایشگاه های جنوب آمریکا به دلیل برودت شدید هوا مجبور به تعطیلی شده بودند، موجودی نفت خام ایالات متحده برای چهار هفته متوالی افزایش یافته است.

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) روز چهارشنبه اعلام کرد موجودی نفت خام ایالات متحده هفته گذشته 2.4 میلیون بشکه افزایش یافته است. این یک روز پس از آن بود که انستیتوی نفت آمریکا (API) روز سه شنبه کاهش 1 میلیون بشکه ای را تخمین زد.

ذخایر بنزین و گازوئیل برخلاف انتظار تحلیلگران افزایش یافته است.

ING Economics با اشاره به عبور مجموع ذخایر از مرز 500 میلیون بشکه برای اولین بار در 2021 اظهار داشت: «ارقام اعلام شده ذخایر توسط EIA نسبت به ارقام اعلام شده توسط API در روز گذشته اثر منفی تری بر بازار دارد.»

ING گفت: «پالایشگاه ها پس از شرایط یخبندان در ماه فوریه، ظرفیت خود را بازیابی می کنند.»، و اضافه كرد كه میزان توان تولید هنوز پایین تر از متوسط ​​قبل از دوره یخبندان است.

از منظر تقاضا، کاهش سرعت در برخی از برنامه های واکسیناسیون و احتمال محدودیت بیشتر برای کنترل ویروس کرونا باعث کاهش انتظارات برای استفاده بیشتر از سوخت می شود.

تعدادی از کشورهای اروپایی به دلیل نگرانی در مورد عوارض جانبی احتمالی، استفاده از واکسن کووید 19 «آسترازنکا» را متوقف کرده اند.

آلمان همچنین شاهد افزایش موارد ویروس کرونا بوده است، در حالی که ایتالیا در نظر دارد یک قرنطینه کشوری برای عید پاک داشته باشد و فرانسه محدودیت های شدیدتری را اعمال خواهد کرد.

کد خبر: 1399122806MGMMMF

مطالب مرتبط:

ورود غول نفتی روسیه به حوزه استخراج رمزارز

شرکت نفتی روسیه مزرعه استخراج بیت‌کوین ایجاد کرد

شرکت نفتی شل روی استارتاپ مبتنی بر بلاک چین سرمایه گذاری کرد

استفاده شرکت نفتی بزرگ روسیه از بلاک چین برای سوخت گیری هواپیما

بیشتر بخوانید

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

کاهش بهای نفت خام با افزایش موارد کووید در آسیا

به دلیل افزایش نگرانی از کاهش تقاضا ناشی از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آسیا، و ترس از رشد تورم و احتمال...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

مطالب داغ هفته