جمعه 10 فروردین 1403

کاهش مجدد بهای نفت با رشد ذخایر و انتشار کووید 19

قیمت نفت روز پنجشنبه برای سومین روز کاهش یافت، زیرا یک افزایش غافلگیر کننده در موجودی ذخایر نفت خام ایالات متحده و رشد مجدد موارد ابتلا به ویروس کرونا در هند و ژاپن این نگرانی را ایجاد کرد که بهبود اقتصاد جهانی و تقاضای سوخت ممکن است کند شود.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، به دنبال افت 1.25 دلار در روز چهارشنبه، معاملات آتی نفت خام برنت با کاهش 57 سنت یا 0.9 درصدی به 64.75 دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت خاموست تگزاس اینترمدیت(WTI) با 58 سنت یا 1.0 درصد کاهش به 60.77 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که روز چهارشنبه 1.32 دلار از دست داده بود.

هر دو قرارداد در روز چهارشنبه بیش از 2 درصد کاهش یافتند و به پایین ترین سطح خود از 13 آوریل رسیدند. همچنین در هفته جاری بیش از 3 درصد افت داشته اند.

اداره اطلاعات انرژی روز چهارشنبه با تایید داده های روز قبل موسسه نفت آمریکا اعلام کرد که ذخایر نفت خام ایالات متحده به طور غیر منتظره در هفته منتهی به 16 آوریل افزایش یافته است.

توشیتاکا تازاوا، تحلیلگر کارگزار کالاهای شرکت فوجیتومی، گفت: «به دلیل نگرانی های روزافزون مبنی بر افزایش تعداد موارد ابتلا به کووید 19در هند و ژاپن، قیمت نفت در این هفته تحت فشار قرار گرفته است.»

«با توجه به اطلاعات هفتگی اداره اطلاعات انرژی که افزایش ذخایر نفت خام ایالات متحده را نشان می دهد، احساسات بازار بیشتر تحت تأثیر قرار گرفت.»

هند، سومین مصرف کننده بزرگ نفت در جهان، روز چهارشنبه گزارش داد که یک رکورد دیگر در افزایش تلفات روزانه خود مریوط به ویروس کرونا ثبت کرده است. ژاپن، واردکننده شماره 4 نفت جهان، با افزایش موارد جدید، وضعیت اضطراری را برای توکیو و اوزاکا در نظر گرفته است.

معاون نخست وزیر روسیه و منابع اوپک پلاس گفتند که سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش تحت رهبری روسیه، گروهی معروف به اوپک پلاس، در حال آماده کردن یک نشست عمدتا فنی در هفته آینده هستند که در آن تغییرات عمده در سیاست بعید به نظر می رسد.

تازاوا گفت: «در اوایل این هفته، بازار به دلیل اخبار مربوز به فورس ماژور لیبی در صادرات به طور کوتاهی صعودی شد، اما نگرانی در مورد شیوع ویروس در آسیا اکنون بیش از اخبار لیبی سنگینی می کند.»

شرکت ملی نفت لیبی (NOC) روز دوشنبه فورس ماژور را در مورد صادرات از بندر هاریگا اعلام کرد و گفت که به دلیل اختلاف بودجه با بانک مرکزی این کشور، می تواند این اقدامات را به سایر تاسیسات نیز گسترش دهد.

کد خبر: 1400020203MGMCMH

مطالب مرتبط:

ورود غول نفتی روسیه به حوزه استخراج رمزارز

شرکت نفتی روسیه مزرعه استخراج بیت‌کوین ایجاد کرد

شرکت نفتی شل روی استارتاپ مبتنی بر بلاک چین سرمایه گذاری کرد

استفاده شرکت نفتی بزرگ روسیه از بلاک چین برای سوخت گیری هواپیما

بیشتر بخوانید

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

کاهش بهای نفت خام با افزایش موارد کووید در آسیا

به دلیل افزایش نگرانی از کاهش تقاضا ناشی از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آسیا، و ترس از رشد تورم و احتمال...

کاهش بهای نفت خام با گسترش محدودیت های کرونایی در آسیا

قیمت نفت در روز دوشنبه کاهش یافت، زیرا بهبود شبکه اصلی خط لوله ایالات متحده نگرانی در مورد عرضه را کاهش داد و موج...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

مطالب داغ هفته