شنبه 8 اردیبهشت 1403

نزدیکی طلا به سطح 1800 دلار

قیمت طلا روز پنجشنبه به بالاترین سطح دو ماهه افزایش یافت و به آستانه کلیدی 1800 دلار نزدیک شد، زیرا دلار آمریکا با کاهش سوددهی اوراق خزانه داری دچار تزلزل شد. همچنین نگرانی درباره عرضه، پالادیوم را در محدوده رکورد جلسه گذشته نگه داشت.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا تا ساعت 0244 به وقت گرینویچ پس از رسیدن به بالاترین قیمت از 25 فوریه با 1797.67 دلار، امروز با 1،793.32 دلار در هر اونس بدون تغییر بود. معاملات آتی طلای ایالات متحده با قیمت 1،793.70 دلار در هر اونس ثابت ماند.

کایل روددا، تحلیلگر IG Market ، با بیان اینکه افت زیر 1.5 درصد شاخص سوددهی خزانه داری می تواند به طلا برای رسیدن به سطح 1800 دلار کمک کند، گفت: «آنچه به طور واضح زمینه این رشد است این پویایی در سوددهی خزانه داری ایالات متحده است، که در کوتاه مدت به نظر می رسد پایین تر می آید.»

رودا گفت، بهبود احساس بازار در یک شب و تاثیرات ناخوشایند آن بر دلار باعث جهش مجدد طلا و آزمایش سطوح بالای قبلی شد.

شاخص 10 ساله سوددهی اوراق خزانه داری ایالات متحده به زیر 1.6 درصد رسید و هزینه فرصت نگهداری شمش های بدون بازده را کاهش داد. شاخص دلار در برابر ارز های دیگر نزدیک به پایین ترین سطوح چند هفته گذشته قرار داشت.

فعالان بازار اکنون منتظر جلسه بانک مرکزی اروپا هستند که در اواخر روز برگزار می شود، و هفته آینده نیز جلسه سیاست های فدرال رزرو ایالات متحده برگزار می شود.

هر اونس پالادیوم با 0.1 درصد افزایش به 2877.12 دلار رسید، در حالی که در روز چهارشنبه هر اونس به بالاترین قیمت تاریخ با 2891.20 دلار رسیده بود.

تحلیلگران اچ اس بی سی در یادداشتی نوشتند: «فشار طولانی مدت در بازار باعث رشد این فلز می شود زیرا تقاضا همچنان بالا است. گرچه نورنیکل دو معدن ساقط شده PGM (فلزات گروه پلاتین) را به تولید باز می گرداند، اما بازار همچنان با احتیاط نسبت به عرضه بیش از حد مواجه است.»

از زمانی که نورنیکل روسیه، بزرگترین تولید کننده این فلز در روسیه، فعالیت خود را در دو معدن خود در اواخر ماه فوریه متوقف کرد، این فلز کاتالیزور خودکار تقریباً 25 درصد افزایش یافته است.

در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با 0.5 درصد کاهش به 26.45 دلار در هر اونس رسید و پلاتین با 0.2 درصد افت به 1211.32 دلار رسید.

کد خبر: 1400020202MGMCMH

مطالب مرتبط:

مقام سابق آمریکایی: رمزارزها استفاده دارند، اما طلا ندارد

سرمایه گذاری بیشتر استرالیایی ها در رمزارز نسبت به طلا و نقره

بیشتر بخوانید

افزایش قیمت طلا با رشد تورم در آمریکا

قیمت طلا روز پنجشنبه با کمک فشار ناشی از رشد تورم در ایالات متحده افزایش یافت، اگرچه پس از آنکه سیاست گذاران فدرال رزرو...

صعود طلا به بالاترین قیمت در سه ماه گذشته

قیمت طلا روز دوشنبه به بالاترین سطح در بیش از سه ماه گذشته افزایش یافت، زیرا کاهش سوددهی اوراق خزانه داری ایالات متحده و...

افزایش قیمت طلا با امید به تداوم نرخ های پایین

با امید به اینکه فدرال رزرو ایالات متحده به زودی نرخ های سوددهی را افزایش نمی دهد، قیمت طلا در روز پنجشنبه افزایش یافت،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

مطالب داغ هفته