جمعه 31 فروردین 1403

طرح آزمایشی کلمبیا برای همکاری بانک ها با صرافی های رمزارز

بانک های کلمبیایی قرار است در یک طرح آزمایشی یک ساله با برخی از صرافی های بزرگ رمزارزی برای تراکنش های دارایی دیجیتال همکاری کنند.

در این طرح آزمایشی، صرافی های رمزارزی و بانک ها امکان استفاده از ارزهای دیجیتال برای انجام تراکنش ها و تاثیر آن در سرعت و افزایش کارآیی را بررسی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال چیست ؟

این طرح در سندباکس ایجاد شده توسط شرکت فایننشال سوپراینتندنس (Financial Superintendence) که یکی از معتبرترین نهادهای تنظیم مقرراتی کلمبیا است، اجرا می شود.

بانک بوگوتا قرار است با صرافی بیتسو مکزیک و و صرافی بودا که در آمریکای لاتین فعال است، همکاری می کند. بانکولمبیا نیز با شعبه جمینای در کلمبیا و بانک داویویندا با شعبه بایننس در این کشور و شرکت فناوری امور مالی پووی (Powwi) همکاری می کند.

سوپراینتندنس هشدار داده که صرافی ها باید پیش از خرید یا فروش دارایی رمزنگاری شده اقدام به ارزیابی صلاحیت کنند و استانداردهای عالی بانکی را نیز رعایت کنند.

نهاد نظارتی کلمبیا همچنین تاکید کرد که اجرای این طرح هیچ تغییری در وضعیت قانونی ارزهای دیجیتال در این کشور ایجاد نمی کند و معنای آن این نیست که بانک ها می توانند خارج از این طرح اقدام به فعالیت در حوزه رمزارزها کنند.

 

مطالب مرتبط:

صنعت مواد غذایی چگونه از فناوری بلاک چین استفاده می‌کند؟

هندی‌ها در‌صورت استفاده از بیت کوین زندانی خواهند شد

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

آشنایی با ارز دیجیتال هگز (HEX)

ارز هگز توسط ریچارد هارت در 2 دسامبر 2019 طراحی و راه اندازی شد و خود را به عنوان یک گواهی سپرده بر روی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینتروپی (NOIA)

سینتروپی، اینترنت عمومی را به یک اینترنت ایمن و کاربر محور تبدیل می کند که در آن رمزگذاری و عملکردِ داخلی وجود دارد و...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته