شنبه 6 مرداد 1403

کمک با رمزارز برای دفاع از بنیان‌گذار ویکی‌لیکس

همزمان با مخالفت دادگاه انگلیسی با استرداد «جولیان آسانژ» بنیان‌گذار ویکی‌لیکس به آمریکا، کاربران فضای کریپتو ظرف یک هفته بیش از 400 هزار دلار رمزارز برای کمک به دفاع از او جمع‌آوری کردند.

به گزارش سکه‌نیوز به نقل از کوین‌تلگراف، حساب کاربری Whale Alert در توییتر اعلام کرد که ظرف یک هفته گذشته کاربران حجم قابل توجهی بیت‌کوین برای کمک به دفاع از آسانژ اهدا کرده‌اند.

روز گذشته یک نفر 8.48 بیت‌کوین ( به ارزش 280 هزار دلار در آن لحظه) برای حمایت از آسانژ اهدا کرد؛ این در حالی است که چهارشنبه گذشته نیز فرد دیگری 4.51 بیت‌کوین به ارزش 125 هزار دلار داده بود.

جمع‌آوری این کمک در حالی است که وضعیت حقوقی آسانژ در بریتانیا همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. روز دوشنبه یک قاضی منطقه‌ای حکم به عدم استرداد او به ایالات متحده داد.

به نظر می‌رسد قاضی پرونده استرداد آسانژ با استدلال وکلای او همنظر است که گفته‌اند وضعیت روحی او در صورت استرداد بدتر شده و احتمال خودکشی وجود دارد.

همزمان با این تحولات، خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» رییس جمهوری مکزیک از عفو آسانژ به عنوان “روزنامه‌نگار نیازمند پشتیبانی” حمایت و اعلام کرده که آماده اعطای پناهندگی به او است.

لوپز اوبرادور همچنین گفته از وزیرخارجه خود خواهد خواست که در تماس با همتای بریتانیایی‌اش خواستار آزادی آسانژ و امکان انتقال او به مکزیک شود.

کاربران فضای کریپتو پیش از رای دادگاه بریتانیایی نیز حمایت خود را از بنیان‌گذار ویکی‌لیکس اعلام کرده و از «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا خواسته بودند او را مورد عفو قرار دهد.

شایعات تاییدنشده‌ای هم درفضای مجازی منتشر شده که حاکی از بررسی عفو آسانژ توسط ترامپ و احتمال اقدام او به این کار پیش از پایان دوره ریاست جمهوری‌اش در بیستم ژانویه است.

همراه این شایعات، احتمال عفو «راس اوبریخت» بنیان‌گذار بازار دارک‌نت «جاده ابریشم» و «ادوارد اسنودن» افشاگر مشهور آمریکایی مطرح شده است.

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

شاخص ترس و طمع چیست؟

بازارهای مالی بر مدار عوامل مختلفی می گردند که به روندهای آن شکل داده و قیمت دارایی ها را تعیین می کنند. بخشی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته