جمعه 7 اردیبهشت 1403

کمیته مالی سنا به گزینه تصدی وزرارت خزانه داری رای موافق داد

کمیته مالی سنا ایالات متحده امریکا موافقت خود را با نامزدی گزینه رییس جمهور جدید برای تصدی وزارت خزانه داری نشان داد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، «جنت یلن» عضو سابق رزرو فدرال، یک قدم به تصدی وزارت خزانه داری نزدیک تر شد.

صبح جمعه کمیته مالی سنا به اتفاق هر دو حزب رای مثبت خود برای نامزدی یلن اعلام کرد و کار به رای گیری جمعی سنا کشیده شد. سناتور جمهوری خواه چاک گرسلی می گوید که امیدوار است حمایت حزبش از این اقدام نشان دهنده پشتیبانی هر دو حزب از دولت جدید امریکا باشد.

جمهوری خواهان اعلام کردند که از خانم یلن با وجود مخالفت با برخی دیدگاه های او حمایت می کنند. دلیل این توافق جمعی این است که یلن به طور ویژه لایق کسب این جایگاه است.

اعضای کمیته مالی امیدوار بودند که رای گیری همگانی سنا در روز جمعه انجام و انتصاب یلن را تایید کند اما این امر هنوز تحقق نیافته است.

در صورت تایید به عنوان وزیر خزانه داری، یلن یکی از اعضای کلیدی کابینه جو بایدن و مشاور اصلی او در زمینه مشکلات اقتصادی و سیاست های مالی خواهد بود.

در سخنرانی روز سه شنبه واقع در سنا، یلن خواستار یک اقدام بزرگ برای بحران کووید-19 شد.

وی اظهار داشت: «اقتصاد دانان همیشه موافق نیستند اما من فکر میکنم یک اتفاق نظر وجود دارد که بدون اقدام موثر، ما در خطر یک بحران دردناک و وحشت طولانی مدت اقتصادی هستیم.»

جنت یلن بین سال های 2014 تا 2018 به عنوان اولین زن رییس رزرو فدرال بود. در دوران ریاست وی، بانک مرکزی اولین اقدام برای تنظیم سیاست های نظارت مالی را انجام داد، ابتکاری که بعد ها توسط جروم پاول کوتاه و مختصر گردید.

صنعت رمزارز نامزدی یلن را به دقت دنبال می کند. این مقام پیش تر نطرات متناقضی درباره دارایی های دیجیتال اعلام کرده بود. از یک سو، از ارزها و دارایی های دیجیتال به عنوان یک فناوری نوین برای بهینه سازی تراکنش ها نام برده و از سوی دیگر، درباره استفاده رمزارز برای مقاصد غیر قانونی و پولشویی ابراز نگرانی کرده بود.

روز های پایانی دولت ترامپ شامل نگرانی های بزرگی برای عوامل رمزارز بود، پس از آن که وزیر خزانه داری استیون منوچین تلاش کرد تا قوانین رگولاتوری جدیدی با هدف کیف پول های خود-میزبان پیاده کند.

در اولین روز ریاست جمهوری، جو بایدن تمامی قانون گذاری ها توسط آزانس های فدرال را متوقف و مانع پیشرفت بسیاری از سیاست های تحت حمایت ترامپ شدکه قانون نطارتی مربوط به کیف پول رمزارز را هم شامل می شود.

بیشتر بخوانید

کیف پول تراست (Trust Wallet) چیست؟

Trust Wallet یک کیف پول رمزنگاری شده است که برای کاربران موبایل طراحی شده است و به آنها امکان ارسال ، دریافت و ذخیره...

آشنایی با ارز دیجیتال کلور (KLV)

کلور (KLV) یک اکوسیستم کیف پول رمزارز است که از طریق اپلیکیشن Klever، کلور سواپ، و کلور او اس، به بیش از 2 میلیون...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته