شنبه 1 اردیبهشت 1403

کنیا ارز دیجیتال بانک مرکزی خود را به زودی صادر خواهد کرد

به گزارش منابع خبری کنیا، بانک مرکزی این کشور در نظر دارد برای ورود به عرصه ارزهای دیجیتال، با دیگر بانک های بزرگ جهان رایزنی و مشورت کند.

دکتر پاتریک نیجورگ، رئیس بانک مرکزی کنیا در اجلاس شرکت های فناوری این کشور گفت مقامات ارشد بانکداری کنیا در حال مشورت با شرکت ها و بانک های بزرگ جهان هستند تا بتوانند به زودی ارز دیجیتال بانک مرکزی کنیا را در ابعاد کلان ملی صادر کنند.

صنعت رمزارزها در کشور کنیا به سرعت رو به پیشرفت است

رئیس بانک مرکزی کنیا گفت صنعت رمزارزها در این کشور به سرعت رو به پیشرفت است و بسیاری از شهروندان این کشور آفریقایی برای حفظ ارزش دارایی های خود در این صنعت نوظهور سرمایه گذاری کرده اند. دکتر پاتریک نیجورگ اعتقاد دارد نظام اقتصادی جهان به سمت یک سامانه غیر متمرکز مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین پیش می رود، با این حال او پیش بینی کرد که پول های کاغذی کماکان نقش بسزایی در معادلات بین المللی ایفا خواهند کرد.

 

آیا می دانید بلاک چین چیست؟

 

ضرورت استحکام سپرهای امنیت سایبری شبکه های غیر متمرکز مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین

دکتر پاتریک نیجورگ در بخشی از صحبت های خود به ضریب امنیت سایبری شبکه های غیر متمرکز اشاره کرد و گفت به دلیل پولشویی های گسترده و انجام فعالیت های غیر قانونی، باید سپرهای امنیت سایبری شبکه های مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین مستحکم تر شوند.

ارزهای دیجیتال بانک مرکزی در طیف متمرکز صنعت امور مالی قرار دارند

رئیس بانک مرکزی کنیا اعتقاد دارد ارزهای دیجیتال بانک مرکزی ماهیتی متفاوت با رمزارزها دارند و به همین دلیل می توان ارزهای دیجیتال را در طیف متمرکز طبقه بندی کرد. او در ادامه صحبت های خود گفت بیت کوین کماکان مسیر طولانی را برای گذار به سمت یک رمزارز جامع بین المللی در پیش دارد.

در کشورهای آفریقایی با اینکه صنعت رمزارزها به سرعت رو به پیشرفت است ولی بسیاری از شرکت ها و نهادهای بزرگ فناوری این قاره نگرانی خود را بابت قوانین و مقررات اجرایی نهادهای متمرکز اعلام کرده اند. بسیاری از مدیران ارشد شرکت های بزرگ فناوری اعتقاد دارند تلفیق صنعت رمزارزها با زیرساخت های مالی نظام های سنتی می تواند زمینه را برای رشد و توسعه رمزارزها فراهم سازد.

منبع: کوین تلگراف

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته