جمعه 10 فروردین 1403

آشنایی با ارز دیجیتال کونوس بیت (CBit)

کونوس بیت، هارد فورک جدید بیت کوین است که توسط پلتفرم کونوس معرفی شده است. این رمزارز ادامه زنجیره بیت کوین است و شامل تمامی اطلاعات و تراکنش های ثبت شده در شبکه بلاک چین بیت کوین می شود.

هاردفورک به عملیات به روز رسانی در شبکه بلاکچین گفته می‌شود که باعث می شود یک رمزارز در آن تبدیل به دو رمزارز شود. کونوس بیت نیز در طول چنین فرآیندی به وجود می آید. هارد فورک روی زنجیره بلاکچین بیتکوین V2.0 ایجاد می شود. کونوس بیت الگوریتم SHA-256 را پیاده سازی می کند.

در نتیجه این هارد فورک تمامی افرادی که در حال حاضر بیت کوین در اختیار دارند، دقیقاً به همان تعداد، رمزارز کونوس بیت خواهند داشت.

کونوس بیت-مشخصات
خبر خوش برای استخراج کنندگان رمزارز کونوس این است که می توانند با کامپیوترهای خانگی خود کونوس بیت را استخراج کنند.

دلیل به وجود آمدن این امکان برای استخراج کنندگان این است که قدرت هش مورد نیاز کمی توسط توسعه دهندگان این رمزارز در نظر گرفته شده است. این تغییرات روش استخراج کونوس را از سایر رمز ارزها مجزا کرده است و استخراج کونوس بیت را به روشی کاملا غیر متمرکز امکان پذیر کرده است. به این ترتیب قدرت استخراج کاملاً غیر متمرکز خواهد شد و مزارع بزرگ استخراج رمزارز نخواهند توانست فرایند استخراج را به صورت انحصاری تحت اختیار خود درآورند.

برای این رمزارز سقفی برای قدرت هش در نظر گرفته شده است. به این معنی که دست تمامی کسانی که صاحب قدرت و نفوذ هستند و از ثروت بالایی نیز برخوردارند از توانایی دستکاری و اعمال نفوذ در شبکه و به دست آوردن کونوس بیت بیشتر کوتاه کرده است.

تعداد کل سکه هایی که می توان در شبکه بلاک چین کونوس بیت استخراج کرد بالغ بر ۲.۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰ می شود. این عدد ۱۰۰ برابر تعداد کل سکه هایی است که می توان در بستر شبکه بیت کوین استخراج کرد (۲۱ میلیون سکه بیت کوین).

ویژگی های منحصر به فرد کونوس بیت

ویژگی های منحصر به فرد کونوس بیت

کونوس بیت دارای ویژگی های منحصر به فردی است که آن را از سایر رمزارزها متمایز می کند. در این بخش به بررسی این ویژگی ها می پردازیم.

  1. امکان استخراج به وسیله کامپیوترهای خانگی

توسعه دهندگان کونوس بیت با پیاده سازی پلتفرمی جدید، مشکل هزینه بالای استخراج و مصرف برق آن را به کمترین مقدار ممکن رسانده است، به طوری که استخراج رمز ارز با یک کامپیوتر خانگی و مصرف برق در حد یک کامپیوتر ساده امکان پذیر شده است.

همانطور که می دانید، فرآیند استخراج ارزهای دیجیتالی مانند بیتکوین و اتریوم با دستگاه های ماینر (ASIC) انجام می شود. برای شرکت در این فرآیند، حداقل نیاز به یک دستگاه گران قیمت ماینر، کیف پول ارز دیجیتالی، نرم‌افزار استخراج یا ماینر، عضویت در استخر استخراج، یک حساب کاربری با ارز مبادله‌ای، یک حافظه پر قدرت، یک GPU و تجهیزات خنک کننده قوی دارید. نیاز به همین تجهیزات متعدد و هزینه های سرسام آور دلیل عدم توانایی همه کاربران برای فعالیت در دنیای ارزهای دیجیتال است.

توسعه دهندگان کونوس بیت برای فراهم کردن امکان استخراج برای همه مردم، قدرت هش مورد نیاز برای استخراج را کاهش داده اند. فرایند استخراج کونوس بیت به روشی کاملاً متفاوت از استخراج دیگر رمزارزها و شبکه های بلاک چین که در حال حاضر وجود دارند صورت می گیرد. به این ترتیب قدرت استخراج کاملاً غیر متمرکز می شود و مزارع بزرگ استخراج رمزارز نیز نمی توانند فرایند استخراج را به صورت انحصاری در اختیار بگیرند.

بنابراین برای ایجاد یک فرایند استخراج کاملاً غیر متمرکز که تمامی اشخاص بتوانند سهمی در آن داشته باشند، یک «سقف شاخص قدرت هش» تعریف شده است که هیچ شخصی نمی تواند تحت هیچ شرایطی از محدودیت اعمال شده تجاوز کند.

بنابراین تمامی افراد میتوانند از طریق آدرس آی پی (IP) خود و با استفاده کامپیوترهای شخصی، کونوس بیت استخراج کنند.

در ارتباط با پاداش استخراج بلوک، در ابتدا این پاداش به صورت ۲۵۰ سکه کونوس بیت در ازای تایید هر بلوک در نظر گرفته شده است. ۲۰ درصد از پاداش اعتبار بخشی به بلوک جدید نیز به تیم توسعه دهنده اختصاص می یابد. شاخص بلوغ بلوک نیز همانند شبکه بیت کوین، ۱۰۰ بلوک است.

با توجه به تمام این مشخصات و معیارهایی که برای استخراج کونوس بیت در نظر گرفته شده است، افراد می توانند توسط یک فرایند استخراج رایگان و قدرتمند کسب درآمد کنند و کونوس بیت را به دست آورند. بسیاری از افراد هستند که از اینکه نتوانستند در زمان ظهور بیت کوین، نسبت به استخراج آن اقدام کنند، پشیمان هستند. با راه اندازی کونوس بیت و ویژگی استخراج آن به وسیله کامپیوترهای شخصی این امکان مجددا برای کاربران فراهم شده است. همه افراد می توانند کونوس بیت را با هزینه کم و با استفاده از یک کامپیوتر ساده استخراج کنند.

بنابراین قدرت این شبکه در دست مردم قرار می گیرد و آنها کسانی هستند که شبکه و اکوسیستم کونوس بیت را ایجاد کرده و پیوسته توسعه می دهند. این ویژگی باعث می شود کونوس بیت یک شبکه بلاک چین عمومی برای همه مردم باشد و در جهت منافع مردم و سرمایه گذاران خرد باشد.

2. تولید بلوک و سرعت تراکنش ها

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد کونوس بیت این است که زمان تولید بلوک در این رمزارز 30 ثانیه تنظیم شده است. این بدان معناست که معاملات با سرعت بسیار بالاتر و همزمان با حجم بسیار زیاد انجام می شوند. بنابراین زمان تولید بلوک 30 ثانیه ای به معنای سرعت بالاتر و حجم بالاتر معاملات قابل انجام است.

یکی از مشکلات بزرگی که ارزهای دیجیتالی مانند بیتکوین و اتریوم با آن روبرو هستند سرعت پایین تراکنش ها و بار شبکه است. بیت کوین می تواند در هر ثانیه فقط ۴ تراکنش را پردازش کند اگر این عدد را با ۲۰00 تراکنش ویزا در ثانیه مقایسه کنید متوجه می شوید که سرعت پایین این رمزارز کارایی‌ آن را برای استفاده های جدی و به کار گیری آن ها توسط صنایع و شرکت ها از بین می برد.

کونوس بیت با افزایش ۲۰ برابری سرعت تولید بلوک در شبکه خود این مشکل را حل کرده است، با افزایش سرعت، تعداد تراکنش هایی که در هر ثانیه پردازش می شوند افزایش چشمگیری یافته و می توان از این ارز دیجیتال به عنوان پول رایج و مورد استفاده در صنایع و شرکت ها به هدف انجام پرداخت ها تراکنش های سریع استفاده کرد.

 

3. سیستم پیام رسان کونوس بیت

علاوه بر ویژگی های گفته شده در بالا، شبکه بلاک چین کونوس بیت زیر ساختی برای توسعه و غیر متمرکز سازی رسانه های اجتماعی و پیام رسان ها ایجاد کرده است. کونوس بیت سیستم پیام رسان مخصوص خود را دارد و این سیستم جامع به کاربران کمک می کند تا با استفاده از این زنجیره، به یکدیگر پیام ارسال کنند. تمامی پیام های ارسال شده در این شبکه به عنوان یک تراکنش و به عنوان بخشی در شبکه بلاک چین کونوس بیت ثبت می شود و در مرورگر بلوک کونوس بیت قابل مشاهده خواهند بود.

این سیستم پیام رسان به دو صورت خصوصی و عمومی طراحی شده است. کاربران می توانند به اندازه یک پیام متنی معمولی پیام ارسال کنند.

پیام های عمومی رمزگذاری نشده اند. برای ارسال یک پیام عمومی، پیام یا مبلغ تراکنش روی شاخص صفرتنظیم شده و سپس به آدرس کیف پول دریافت کننده ارسال می شود. در این روش، پیام رمزگذاری نمی شود و در دسترس عموم قرار نخواهد گرفت.

از طرف دیگر، پیام های خصوصی رمزگذاری شده و همراه با کد پشتیبان از یک کیف پول به کیف پول دیگر ارسال می شوند. دریافت کننده برای خواندن پیام به کد پشتیبان نیاز خواهد داشت. این پیام خصوصی رمزگذاری شده به همراه دیگر پیام ها در شبکه بلاک چین کونوس بیت ذخیره و ضبط می شود.

این سیستم پیام رسان غیر متمرکز می تواند برای اهداف دیگر نظیر سیستم های صدور تأییدیه در یک سازمان دولتی مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال بخش مراقبت های بهداشتی می تواند کیف پول رسمی خود را معرفی کرده و سپس تمام اطلاعات ضروری مانند سوابق واکسیناسیون را به عنوان پیام عمومی و یا به صورت پیام رمزگذاری شده ثبت و ذخیره کند.

با ورود به سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مبتنی بر بلاکچین هایی مانند پلتفرم کونوس، این شبکه ها از حریم خصوصی بیشتری برخوردار می شوند. فناوری دفتر توزیع شده کاربران را قادر می سازد به صورت خصوصی معاملات را انجام دهند زیرا فقط فرستنده و گیرنده از محتوای معامله اطلاع دارند.

استفاده از پلتفرم غیر متمرکزی مانند پلتفرم کونوس برای توسعه شبکه های اجتماعی، سبب افزایش امنیت و حریم خصوصی می شود. شبکه های اجتماعی فعلی به طور کامل متمرکز هستند و خطرات امنیتی و دزدیده شدن اطلاعات، کاربران را به طور جدی تهدید می کند.

علاوه بر این شبکه های اجتماعی بر پایه بلاکچین که یک پلتفرم غیرمتمرکز است به کاربران اجازه می دهند محتوای خود را به طور دائمی ذخیره کنند و اطمینان حاصل کند که هیچ کس هرگز نمی تواند محتوای آن ها را بدون اجازه حذف کند.

جدا از امنیت و حریم خصوصی، تولیدکنندگان محتوا در رسانه های اجتماعی سنتی به دلیل وجود و درگیر شدن با واسطه ها، مبلغ قابل توجهی را از دست می دهند. سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مبتنی بر بلاکچین به کاربران این امکان را می دهند تا کنترل کاملی بر محل و نحوه توزیع محتوای خود داشته باشند. توزیع پذیری این شبکه ها، به آنها ظرفیت خوبی برای سودآوری از تولید محتوا می دهد.

شبکه های اجتماعی همچون توییتر، اینستاگرام، فیس بوک و … میتوانند با بهره گیری از امکانات شبکه کونوس بیت، هر چه بیشتر به سمت تمرکز زدایی پیش روند و سیستم خود را قابل اعتمادتر کرده و کمتر در معرض دخالت ها و اعمال نفوذ صاحبان قدرت قرار دهند.

تاریخ انتشار کونوس بیت

کونوس بیت و شبکه بلاکچین آن از زمان انتشار این مقاله تا حدود سه ماه دیگر منتشر می شوند. با این حال، کاربران اکنون می توانند در استخر استخراج ثبت نام کنند.

ما چند روز زودتر خبر راه اندازی هارد فورک را منتشر خواهیم کرد. بنابراین ، برای آگاهی از زمان دقیق شروع به کار کونوس بیت، می توانید پلتفرم کونوس را در توییتر و سایر شبکه های رسانه های اجتماعی دنبال کنید.

با اعلام خبر راه اندازی، همه مردم می توانند استخراج را شروع کنند. علاوه بر این، جزئیات بیشتر در مورد فرآیند استخراج نیز در زمان راه اندازی با جزییات منتشر خواهد شد.

کونوس بیت

سخن پایانی

شاید یکی از مهمترین ویژگی های کونوس بیت این باشد که مردم بازار آن را شکل می دهند و جامعه ای برای این شبکه بلاکچین جدید تشکیل می دهند. در کونوس بیت، از یک شبکه بلاکچین عمومی برای سیستم پیام رسانی نیز استفاده می شود. علاوه بر این، همانطور که گفته شد، در مقایسه با شبکه بیتکوین، معاملات با حجم ۲۰ برابر بیشتر و همچنین با سرعت بسیار بالاتر انجام می شود.

به دلیل قدرت هش کم مورد نیاز برای استخراج، گره های بیشتری که به معنای تعداد بیشتری از افراد است، می توانند به استخر استخراج بپیوندند و بخشی از روند استخراج را تشکیل دهند. اجازه فعالیت هیچ قدرت هش بیش از سقف تعیین شده داده نمی شود. همچنین این فرصت برای افراد به وجود آمده است که زودتر به پروژه بپیوندند.

همچنین، با اجتماع 2.1 میلیارد نفری جامعه کونوس بیت، تنها گروه کوچکی از افراد ثروتمند و قدرتمند هیچ تسلطی در بازار نخواهند داشت و امکان دستکاری بازار از آن ها سلب می شود. این ویژگی ها به معنای تشکیل یک شبکه واقعاً غیرمتمرکز است.

تمام ظرفیت و آنچه این زیرساخت می تواند ارائه دهد، مانند سیستم پیام رسانی مبتنی بر بلاکچین، می تواند بیشتر نیز توسعه یابد و پیشرفت کند. به عنوان مثال، سیستم پیام رسان خود می تواند راهی برای تمرکززدایی از سرویس های پیام رسان موجود مانند توییتر و سایر شبکه های اجتماعی باشد تا بتواند آنها را قابل اعتمادتر کند و در معرض خطر دخالت و وجود یک قدرت مرکزی قرار ندهد.

کد خبر: 1400011206TSMCMH

مطالب مرتبط:

آشنایی کامل با پلتفرم کونوس

پایان مونوپولیسم در بیت‌کوین ، با هاردفورک جدید ؟

کونوس کوین (CCA) چیست؟

کیف پول کونوس

کونوس U چیست؟

بیشتر بخوانید

استیکینگ هوشمند پلتفرم کونوس چیست؟

یکی از شبکه های غیر متمرکز موفق در زمینه سپرده گذاری رمزارز - استکینگ رمزارز پلتفرم جامع کونوس است. شرکت کونوس به عنوان یک نهاد خدمات مالی رمزارز در سال 2017 در کشور سوئیس تاسیس شد. شرکت کونوس به دلیل برخورداری از پشتوانه مالی قدرتمند و همچنین استفاده از افراد متخصص در زمینه حقوق جزای بین الملل توانسته است در سالیان اخیر جایگاه ممتازی در بین بهترین پلتفرم های بلاک چین جهان به خود اختصاص دهد.

آشنایی با ارز دیجیتال کونوس کوین (CCA)

کونوس کوین یک ارز رمزنگاری شده است که در یک شبکه کاملاً مستقل فعالیت می کند. این سکه از الگوریتم مبتنی بر اسکریپت (SCRYPT)...

آشنایی با ارز دیجیتال کونوس U

توانایی پرداخت با استفاده از یک ارز و در عین حال دریافت سود برای آن مسئله ای است که هرگز تا کنون واقعیت نداشته...

آشنایی کامل با پلتفرم کونوس

فناوری بلاکچین تقریباً به همه جنبه های اقتصاد، صنعت و بسیاری از حوزه های دیگر راه یافته است. برخی از کشورها در حال بررسی...

2 COMMENTS

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته