جمعه 31 فروردین 1403

شیوع کووید۱۹ توسعه استیبل کوین بانک های مرکزی را سرعت بخشید

کارشناسان حوزه رمزارز معتقدند شیوع ویروس کرونا توسعه رمزارز توسط بانک های مرکزی در سراسر جهان را تسریع کرده است. از سوی دیگر این پاندمی نیاز به تراکنش های رمزارزی در بحبوحه قرنطینه را نیز عیان تر می کند. تمام این شرایط سبب شده استیبل کوین بانک های مرکزی به عامل تعیین کننده در بازار ابزارهای مالی امروز تبدیل شود.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کریپتو نیوز، طی دو سال آینده طرح های عرضه استیبل کوین بانک های مرکزی به دلیل شیوع ویروس کرونا با سرعت بیشتری عرضه می شوند. به گفته بسیاری از کارشناسان بازار این سکه ها وضعیت بازار را تغییر خواهند داد.

«برایان گالاگر» مدیر بخش توسعه کسب و کار در پلتفرم بلاک چین «پارتیزیا بلاک چین» می گوید: شیوع ویروس کرونا دلیل اصلی سرعت گرفتن طرح جایگزینی رمزارز به جای وجه نقد و سیستم های تراکنش مالی سنتی است.

در حال حاضر علاوه بر یوان دیجیتال که با پشتیبانی دولت چین عرضه می شود، یورو دیجیتال، دلار دیجیتال، ین دیجیتال و روبل دیجیتال نیز در حال توسعه است. از سوی دیگر عربستان سعودی و امارات متحده عربی نیز رمزارزهایی برای تجارت میان دوکشور در دست توسعه دارند.

گالاگر در این باره می گوید: «این نوع سیستم ها به طور طی یک تا دوسال آینده ارائه می شوند.اما قبل از شیوع  ویروس کرونا توسعه آنها ۳تا۵ سال طول می کشید.»

به گفته «فیلیپ بخازی» مدیر ارشد اجرایی پلتفرم«استیبل هاوس»، نخستین نسخه از رمزارز توسعه یافته توسط بانک امرزی در سال جاری میلادی ارائه خواهد شد. او معتقد است طرح های استیبل کوین دولتی  در ۲۰۲۱ میلادی واقعی می شود.

«مونیکا سینگر» مدیر شرکت بلاک چین «کانسن سیس» در آفریقای جنوبی نیز معتقد است هنگامی که بانک های مرکزی استیبل کوین های خود را عرضه کنند، قواعد بازی در این حوزه تغییر می کند. او می گوید: «جهانی را تصور کنید که هرکس آن کیف پول الکترونیک خود را دارد و می تواند رمزارز بانک مرکزی را در آن ذخیره کند. این رمزارزبه هرسکه دیگری قابل تغییر است.»

سینگر در ادامه سخنانش اضافه کرد درباره استفاده از این فناوری برای جمعیت بدون دسترسی به سرویس های بانکی بسیار مشتاق است. این جمعیت که تخمین زده می شود ۱.۷ میلیارد نفر باشند، شامل افرادی است که حساب بانکی یا دارایی برای افزایش ثروتشان ندارند.

او در این باره می گوید: «این یک فرصت ایده آل است  تا شانس استفاده از محصولات مالی مانند استیبل کوین های بانک مرکزی و رمزارزها برای  جمعیت بدون دسترسی به سرویس های مالی فراهم کرد. علاوه برآن دارایی های توکنیزه شده نیز  به طور واقعی قابل دسترسی خواهند بود. زیرا این توکن ها دارایی واقعی به حساب می آیند و مالکیت آنها به یک هنجار تبدیل خواهد شد.»

«آرمیت کومار» مدیر عامل شرکت بلاک چین «زیلیکا» معتقد است دولت های سراسر جهان با تاکید بیشتر روی پرداخت های دیجتیال میان عموم مردم ، سعی دارند استفاده از استیبل کوین های بانک مرکزی را بررسی کنند. به این ترتیب آنها می توانند طی بازه شیوع ویروس کرونا طرح های انگیزش اقتصادی را به طور وسیع تر اجرا کنند.

به عنوان مثال پروژه «هلوتیا» یک آزمایش میان بانک تسویه حساب های بین المللی سوییس و بانک ملی این کشور با همکاری شرکتSIX( اپراتور زیربنای بازار مالی) از هم اکنون قابلیت اجرایی فرایند انتقال دارایی های دیجیتال از لحاظ قانونی و فناوری را سنجیده اند. کومار در این باره می گوید: «این فقط یک نمونه جدید است و نشان دهنده سطح وسیع استفاده از دارایی های دیجیتال است.»

او در ادامه می افزاید: «طی چند سال اخیر در کل تاکید روی دیجیتالیزه شدن وجوه مختلف اجتماعی تاکید شده  که این امر در آینده تاثیرات مهمی دارد و زمینه را برای استفاده وسیع از رمزارز در تراکنش های روزانه فراهم می کند.»

با این وجود سرعت توسعه یوان دیجیتال چین به نوعی این مبحث و توسعه استیبل کوین های بانک مرکزی را در سراسر جهان بیشتر کرده است.

کومار در این باره می گوید: «در ۲۰۲۰ میلادی با عرضه یوان دیجیتال چین، استیبل کوین های بانک مرکزی فراگیرتر شدندو اکنون بسیاری از کشورها سعی دارند تا طرح های رمزارز خود را با سرعت بیشتری اجرا کنند.»

این کارشناس به نمونه سنگاپور ارشاره کرده که مشغول بررسی استفاده از استیبل کوین های بانک مرکزی به طور عمدی است. درهمین راستا یافته های سازمان قانونگذار مالی سنگاپور(MAS) نشان می دهد زمان عرضه استیبل کوین فرارسیده است. او در پایان می افزاید: با توجه به چالش های اقتصادی  نیاز به استیبل کوین های بانک مرکزی بیش از پیش وجود دارد.

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته