پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

با انتقال کیف پول بدون پسورد 96 هزار دلار پرید!

یکی از کاربران وب سایت ردیت اعلام کرد دسترسی به دارایی بیت کوین معادل 96 هزار دلار خود را از دست داده، زیرا هنگام انتقال کیف پول الکترونیکش به رایانه جدید دسترسی به پسوردهایش را نداشته است.

به گزارش سکه نیوز به نقل ازکوین تلگراف، یک کاربر وب سایت ردیت پس از آنکه پسورد کیف پول رمز ارز خود را از دست داده، به مالکان رمزارز در این باره هشدار داد.

این کاربر به نام Onnar در پستی نوشته که دسترسی به 2.6 بیت کوین خود( حدودا معادل96400 دلار) را هنگام انتقال کیف پول الکترونیکش به یک رایانه جدید از دست داده است. این کاربر ادعا می کند درایو رایانه قدیمی خود را بدون دبل کیک برای کنترل پسورد منیجر و بررسی پسورد مورد نیاز جهت دسترسی به کلیدی های خصوصی حذف کرده است.

وی در این باره نوشت: «من به پسورد منیجر مراجعه کردم تا کلید هایم را کنترل کنم اما آنها وجود نداشتند. پسوردهای بیت کوین را هم هیچ جا نتوانستم پیدا کنم. من 30 دقیقه صرف کنترل دوباره اطلاعات کردم اما آنجا هیچ اطلاعاتی وجود نداشت»

او همچنین به اشتباه خود اعتراف کرد و گفت: «این 100 درصد خطای من است زیرا مشخص نبود که فایل ها پس از پاک شدن دیسک قابل رمزگشایی هستند»

Onnar معتقد است پسوردها در پسوردمنیجر کپی شده اما ذخیره نشده بودند.

متاسفانه از این دست اشتباهات نزد کاربران رمزارز فراوان هستند. سال گذشته پیتر شیف یکی از سرمایه گذاران طلا و بیت کوین اعلام کرد دسترسی به دارایی های رمزارزی خود را از دست داده زیرا فراموش کرده رمز کیف پول الکترونیکش را حفظ کند.

همچنین قبل از تعطیلات سال نو میلادی، یکی از کاربران چین لینک به طور تصادفی معادل 50 هزار دلار رمزارز را به یک قرارداد هوشمند فرستاد که از این توکن پشتیبانی نمی کرد. البته او توانست 20 درصد دارایی اش را نجات دهد زیرا بقیه کاربران 11 هزار دلار برای او احیا کردند.

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته