چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

آموزش تریدینگ TRADING خرید و فروش رمزارز در صرافی | فصل 2

اهداف کلی تبادل

افراد در تبادل رمزارزها دو هدف کلی دارند و اهداف کلی تبادل عبارت اند از:

  1. به دست آوردن بیت کوین بیشتر از طریق تبادل آلت کوین ها با بیت کوین.

این گروه از افراد باور دارند که قیمت بیت کوین در طولانی مدت افزایش خواهد یافت، به همین دلیل باور دارند که هر چه بیت کوین بیشتری داشته باشند ثروت آینده شان نیز بیشتر خواهد بود.

  1. به دست آوردن دلار بیشتر (یا دیگر ارزهای فیات) از طریق تبادل بیت کوین با دلار (یا دیگر ارزهای فیات) یا تبادل آلت کوین ها با دلار (یا دیگر ارزهای فیات)

این گروه از افراد می خواهند از بیت کوین مانند هر سرمایه دیگری استفاده کنند تا به ارز فیات بیشتری دست پیدا کنند. این افراد از هر سرمایه مشابه دیگری نیز به همین شکل استفاده خواهند کرد.

بلند و کوتاه

قاعده اصلی ساده است: با قیمت پایین بخر با قیمت بالا بفروش، مفهومی که در زبان تبادل به آن “بلند” می گویند. یا با قیمت بالا بفروش و با قیمت پایین دوباره بخر، به این مفهوم می گویند “کوتاه”.

این مفاهیم بلند و کوتاه از عملکردهای واقعی اهرم ها در دنیای تبادل برآمده، به معنی تبادل با پول قرض گرفته شده برای رسیدن به سود بیشتر.

اما در ابتدای کار استفاده از اهرم ها برای تبادل به شما پیشنهاد نمی شود چرا که تنها افراد حرفه ای باید این کار را انجام دهند و یک اشتباه در این زمینه باعث می شود سرمایه خود را به سرعت از دست دهید.

 

3 نقطه در هر تبادل

تبادل کنندگان حرفه ای معمولا سه نقطه مهم را در داده های تبادل می توانند تشخیص دهند: (اهداف کلی تبادل)

            1. می دانند با چه قیمتی وارد تبادل شوند
  1. می دانند کجا دست از تبادل بکشند
  2. به طور کلی می دانند چه میزان سود می خواهند

به همین دلیل نسبتا همواره می دانند که نتیجه تبادل آنها چه خواهد شد. هنگامی که قیمت به سمتی می رود که می خواهند، سود می کنند. هنگامی که قیمت بر خلاف پیش بینی های آنها می رود، بیرون کشیدن از تبادل باعث می شود که ضررهای بزرگ نکنند. به طور کلی تبادل های حرفه ای اینگونه انجام می شوند.

تفاوت قیمت ها / هزینه ها

در هر بازاری تفاوت کمی بین قیمت خرید موجود و قیمت فروش موجود هست (قیمت درخواستی برای خرید و قیمت پیشنهادی برای فروش)، به این مفهوم می گویند تفاوت قیمت ها.

یک تبادل کننده باید قیمت بیشتری برای خرید یک رمزارز بدهد در مقایسه با پولی که با فروش آن به دست می آورد. و بالعکس – در آن واحد، یک فروشنده پول کمتری از فروش یک رمزارز به دست می آورد در مقایسه با پولی که برای خرید آن باید بدهد.

این تفاوت قیمت توسط کارگزار تعیین می شود و نشان دهنده ی هزینه های خدمات کارگزاری است و نه کارمزد تراکنش.

برخی از کارگزاران کارمزد تراکنش نمی گیرند، چرا که درآمد خود را از همین تفاوت قیمت ها به دست می آورند. تبادل کنندگان باید همواره در نظر داشته باشند که تمام تبادل ها به شکلی در قالب تفاوت قیمت ها یا کارمزد هزینه خواهند داشت.

تفاوت قیمت ها می توانند متغیر باشند. این تفاوت مانند کارمزد درصد ثابتی نمی باشد. برای اینکه هزینه های تراکنش خود را بدانید باید لیست کارمزد تراکنش ها و یا تفاوت های قیمت موجود را ببینید، که بسته به کارگزاری مورد استفاده متفاوت خواهند بود.

این مسئله به خصوص زمانی که سود کم می باشد بسیار حائز اهمیت است، چرا که باید بدانید سود حاصل از تبادل هزینه های آن را پوشش خواهد داد یا نه.

منبع: سکه نیوز | اخبار رمزارز و بلاکچین

 

بیشتر بخوانید

نمودار تیک (Tick Chart) چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از ابزار های مهم و بسیار کمک کننده در حوزه ترید ، نمودار تیک (Tick Chart) است.معامله (Trade) به فعالیت خرید و فروش...

معاملات بر خط (Online Trading) چیست؟

معاملات بر خط (Online Trading) یعنی افراد می توانند به راحتی از منزل خود و از طریق نرم افزارها و سایت های معاملاتی سفارشات...

خطوط رویه: تشخیص رویه های بازار | آموزش Trading | فصل 15

جدا از تشخیص امواج موجود در نمودار تحلیل، سطوح اصلاحی فیبوناچی و سطوح تکراری مقاومت و حمایت، به عنوان یک تبادل کننده شما باید قادر باشید که خطوط رویه را نیز به طور صحیح تشخیص دهید. این خطوط را نیز می توان با استفاده از ابزارهایی در یک نمودار تحلیل مشخص نمود.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

ربات معاملاتی (Trading Bot) چیست و چگونه کار می کند؟

در معاملات رمزنگاری، کسب سود معمولاً به سرعت خرید و فروش دارایی های دیجیتال بستگی دارد. در نتیجه، حتی یک تأخیر جزئی در این...

مطالب داغ هفته