شنبه 1 اردیبهشت 1403

آینده صنعت رمزارز با ریاست جدید SEC چگونه خواهد بود؟

گری جنسلر پس از رای گیری 53-45 مجلس سنا اکنون رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا (SEC) است. چگونه ریاست وی ممکن است بر دادخواست SEC علیه ریپل یا احتمال تایید صندوق های قابل مبادله بیت کوین تأثیر بگذارد؟

ریاست جدید SEC گری جنسلربه گزارش سکه نیوز به نقل از فورکست، گزینه رئیس جمهور جو بایدن برای هدایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، (SEC) گری جنسلر با رای 53-45 این هفته توسط سنا تأیید شد.

امروز اولین روز کاری او است و به نظر می رسد برنامه کاری او مدون شده است. تایید جنسلر تاثیرات بزرگی در صنعت رمزارز خواهد داشت. با لیست شدن کوین بیس در نزدک، دعوی جنجالی SEC علیه ریپل، و انتظار هشت صندوق قابل مبادله بیت کوین برای تایید توسط SEC، بازیگران صنعت رمزارز از نزدیک مشاهده می کنند که جنسلر و تیم رهبری او چه کاری انجام خواهند داد.

جنسلر در جلسه نامزدی خود در کمیته بانکی سنا در تاریخ 2 مارس گفت: «بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال تفکر جدیدی در پرداخت ها و امور مالی ایجاد کرده اند. اما آنها همچنین موضوعات جدیدی را در مورد حمایت از سرمایه گذاران مطرح کرده اند که ما هنوز هم باید به آنها توجه کنیم.»

جنسلر افزود: «ارائه دستورالعمل و وضوح برای SEC مهم است. گاهی اوقات این شفافیت است که مورد انتظار همگان است، اما حتی اگر اینگونه هم نباشد، ارائه آن مهم است.»

ناظران صنعت گفته اند كه سابقه جنسلر حاكی از آن است كه وی اقدامات اجرایی و رگولاتوری بیشتری را برای SEC به وجود خواهد آورد. جنسلر از 2009 تا 2014 رئیس کمیسیون معاملات آتی کالاها بود. در CFTC ، وی تصویب «قانون اصلاح وال‌استریت و حفاظت مصرف‌کننده» موسوم به داد-فرانک را در سال 2010 ، که برای جلوگیری از یک بحران مالی دیگر ایجاد شده بود، رهبری کرد.

صنعت ارزهای دیجیتال و حتی کمیسیونر SEC ، هستر پیرس، خواستار وضوح رگولاتوری بیشتر و هماهنگی بهتر بین آژانس ها شده اند. در اوایل این هفته، پیرس در گیت هاب نسخه به روز شده از پیشنهاد اقدامات رافع مسئولیت توکن را که در ابتدا در سال 2020 پیشنهاد داده بود، منتشر کرد. اقدامات رافع مسئولیت به دنبال ارائه یک مهلت سه ساله به توسعه دهندگان شبکه برای توسعه یک شبکه کاربردی یا غیرمتمرکز است.

پیرس، در بیانیه ای گفت: «حال كه رئیس جدید با دستور كار جدید وارد SEC می شود، زمان خوبی برای كمیسیون است که مجددا در نظر بگیرد كه چگونه می توان قوانین را اصلاح كرد تا از این فناوری جدید به شیوه ای مسئولانه استفاده کرد.»

جنسلر، که همچنین به عنوان استاد موسسه فناوری ماساچوست (ام آی تی)، سیاست های بلاک چین و ارز دیجیتال را تدریس و تحقیق کرده است، کارشناس فناوری بلاک چین است و آن را یک کاتالیزور برای تغییر نامیده است.

جنسلر گفت: «بانك های مركزی در سراسر جهان واقعا در حال بررسی چگونگی فراهم كردن ساختارهای پرداخت بهتر هستند. همچنین سایر ارائه دهندگان سیستم پرداختی می خواهند بگویند که چگونه سیستم های پرداختی را ارائه بدهیم که 24 ساعته، هفت روز هفته و با هزینه کمتر، هم از طریق فرا مرزی و هم داخلی کار کنند.»

جنسلر گفت: «یكی از حوزه های حمایت از مصرف كننده، هم اكنون در نگهداری وجوه آنها و دارایی های دیجیتال است. مالكیت واقعی به چیزی به نام كلید خصوصی و رمزنگاری متکی است که از نگهداری ایمن دارایی ها اطمینان حاصل می کند.»

جنسلر گفت، این حمایت فراتر از نگهداری دارایی ها است و از سرمایه گذاران در برابر تقلب و کلاهبرداری محافظت می کند. وی افزود: «این یک چالش بزرگتر است. برخی از بازارها واقعا مملو از کلاهبرداران و متقلبان بوده اند.»

دادخواست علیه ریپل و ETF های بیت کوین

انتصاب جنسلر می تواند موضع SEC را نسبت به ارزهای دیجیتال تغییر دهد. SEC بیت کوین را به عنوان یک اوراق بهادار تحت نظارت SEC در نظر نمی گیرد. با این حال، توکن های رمزارز دیگری با اقدامات قانونی روبرو شده اند.

SEC در حال حاضر درگیر نبرد قانونی با آزمایشگاه های ریپل، یک پلتفرم پرداخت بلاک چین مستقر در سانفرانسیسکو است. XRP با ارزش بازار حدود 80 میلیارد دلار در رتبه چهارم ارز های دیجیتال بر اساس ارزش بازار قرار دارد. رهبران صنعت و سرمایه گذاران نتیجه دادخواست SEC علیه ریپل و تعیین وضعیت XRP را به دلیل پیامدهای بالقوه گسترده آن در صنعت ارزهای دیجیتال از نزدیک تحت نظر دارند.

در ماه مارس، LBRY ، یک شرکت بلاک چین که یک پلتفرم اشتراک و انتشار محتوای دیجیتال را ارائه می دهد نیز توسط SEC بخاطر عرضه ثبت نشده اوراق بهادار دارایی دیجیتال متهم شد.

چندین برنامه برای راه اندازی صندوق قابل مبادله بیت کوین نیز در انتظار تأیید SEC هستند. این لیست در حال رشد شامل Fidelity’s Wise Origin Bitcoin Trust، WisdomTree Bitcoin Trust، First Trust SkyBridge Bitcoin ETF Trust، VanEck Bitcoin Trust، Valkyrie Bitcoin Fund، و NYDIG Bitcoin ETF هستند.

نقشه جنسلر برای دارایی های دیجیتال

جنسلر در پاسخ به سوال سناتور بیل هگرتی درباره نحوه برخورد وی با دارایی های دیجیتال گفت: «در SEC، این گونه است که وقتی کسی قرارداد سرمایه گذاری یا اوراق بهاداری را ارائه می دهد که تحت نظر SEC است پس ما باید اطمینان حاصل کنیم که از سرمایه گذار حمایت می شود. اگر اینطور نباشد، یک دارایی است، همانطور که بیت کوین اینگونه تعیین می شود، سپس یک سوال برای کنگره ایجاد می شود، اینکه کنگره چگونه نظارتی را بر آنها می خواهد یا ممکن است این سوالی از سوی کمیسیون معاملات آتی مطرح شود.»

«من با کارکنان کار می کنم، با کمیسیونر های دیگر کار می کنم و می بینم که چگونه می توان به جلو حرکت کرد، تا حدی که بتوان از سرمایه گذاران به طور احسنت محافظت کرد تا در این بازارها سرمایه گذاری کنند، زیرا آنها اجازه این کار را دارند. اما برای انجام متوالی این کار، کارکرد اصلی، حمایت از سرمایه گذاران و تشکیل سرمایه است.»

جنسلر قبلاً در وزارت خزانه داری آمریکا به عنوان معاون امور مالی داخلی از سال 1999 تا 2001 و به عنوان دستیار وزیر در بازارهای مالی از سال 1997 تا 1999 خدمت کرده است. قبل از ورود به خدمات دولتی، جنسلر 18 سال در گلدمن ساکس کار می کرد، جایی که وی به عنوان یک بانکدار برتر در بخش ادغام و اکتساب کار می کرد.

تأیید جنسلر توسط سنا پس از رای 14-10 کمیته بانکی سنا در 10 مارس به نفع وی انجام شد. همه 12 دموکرات به علاوه سناتور های جمهوری خواه مایک راندز (داکوتای جنوبی) و سینتیا لومیس (وایومینگ) از نامزدی وی برای عضویت و ریاست در SEC حمایت کردند.

داکوتای جنوبی محل استقرار Anchorage Trust ، یک شرکت ارز دیجیتال برای تأمین منشور بانکی فدرال است. وایومینگ به عنوان یک ایالت دوست با رمزارز شناخته می شود و آوانتی، اولین بانک رگولاتوری شده رمزارز در این ایالت واقع است.

لومیس در توئیتر خود نوشت: «اگر بخواهیم همگام با چین باشیم، پس باید وضوح قانونی صنعت دارایی دیجیتال را فراهم کنیم. در حالی که SEC به عنوان یک سیاهچاله برای نوآوران شهرت دارد، گری جنسلر پتانسیل دارایی های دیجیتال را تشخیص می دهد.»

جنسلر پس از کنار رفتن رئیس سابق، صندلی خالی جی کلیتون که از ماه مه 2017 تا 23 دسامبر 2020 ریاست را بر عهده داشت، پر می کند.

جنسلر در جلسه استماع نامزدی خود گفت: «وقتی چشم خود را از توپ دور می کنیم، هنگامی که ما نمی توانیم تخلف را ریشه یابی کنیم، یا با فن آوری های جدید سازگار شویم، یا واقعاً ابزارهای مالی جدید را درک نمی کنیم، همه چیز می تواند بسیار اشتباه پیش برود. و وقتی این اتفاق می افتد، مردم آسیب می بینند.»

«بازارها، و فناوری، همیشه در حال تغییر هستند. قوانین ما باید همراه با آنها تغییر کند. من معتقدم که فناوری مالی می تواند یک نیروی قدرتمند برای همیشه باشد، اما تنها در صورتی که ارزشهای اصلی SEC را متعادل و تحت کنترل در آوریم تا در خدمت سرمایه گذاران، عرضه کنندگان و مردم باشند.»

کد خبر:1400012606MGMMMH

مطالب مرتبط:

اظهارات رییس سابق SEC در مورد وضعیت حقوقی رمزارز ها

انتشار چهارچوب آینده رگولاتوری رمزارز توسط SEC

گری جنسلر، یک قدم نزدیک تر به ریاست SEC

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته