جمعه 31 فروردین 1403

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین کش (BCH)

بیت کوین کش براساس کد اصلی بیت کوین ایجاد شده است، چندین تغییر فنی در شبکه بیت کوین کش به منظور رفع مشکلات موجود در بیتکوین صورت گرفته است. پس از ناامیدی از رفع چالش ها و مشکلات مقیاس پذیری بیت کوین، BCH به عنوان یک ارز رمزنگاری شده عملی تر برای معاملات روزمره در بلاکچین طراحی شده است. اندازه بلوک افزایش یافته آن که به معنی سرعت پردازش سریع تر است استفاده از این رمزارز را برای مواردی مانند سیستم های پرداخت منطقی تر و کارآمد می کند.

بیت کوین (BTC) پیشرفت نسبتاً جدیدی در حوزه فناوری به شمار می رود. اما با وجود راه اندازی آن در سال 2009، به دلیل مشکلات متعددی که در این شبکه به چشم می خورد، تعداد زیادی سکه جایگزین ،آلت کوین (altcoins) برای آن ایجاد شد.


بیت کوین چیست؟ هرآنچه که باید بدانید


هارد فورک بیت کوین (بیت کوین کش) چیست؟

پروتکل بیت کوین (BTC) در سال 2008 طراحی شد و این شبکه در ژانویه 2009 با استخراج آنچه که بلوک جنسیس (Genesisblock) نامیده می شود راه اندازی شد. بلوک جنسیس اولین بلوک در بلاک چین بیت کوین است.

با گذشت سالها، جامعه بیت کوین از یک جامعه کوچک متشکل از متخصصان کامپیوتر و کارشناسان حوزه رمزنگاری رشد کرد و به طور فزاینده ای به یک گروه بزرگ تبدیل شد. با رشد جامعه بیت کوین، نظرات و استراتژی های مختلفی در مورد چگونگی رشد شبکه در گروه اصلی توسعه دهندگان ظاهر شد.

در مراحل اولیه راه اندازی بیت کوین، این شبکه توانایی مدیریت بار معاملاتی تحمیل شده به شبکه را داشت. اما با افزایش محبوبیت آن، شبکه با تعداد معاملات فزاینده ای درگیر شد و در نهایت سرعت پردازش آنها را کاهش داد.

نگرانی کارشناسان این بود که اگر در نهایت کاری انجام نشود، ممکن است معاملات بیت کوین روزها یا هفته ها طول بکشد و همچنین ممکن است کاربران برای تسریع روند کار مجبور باشند هزینه های بیشتری را بپردازند. هیچ یک از این دو سناریو ایده آل نبود و این مسئله به عنوان مشکل مقیاس پذیری بیت کوین شناخته شد.

راه حل هایی توسط دو تیم برای این مشکل پیشنهاد شده است: گروه اول کسانی بودند که می خواستند اندازه بلوک را افزایش دهند و گروه دوم کسانی که می خواهند اندازه بلوک را کوچک نگه دارند. اندازه بلوک به مقدار داده ای که هر بلوک در یک بلاکچین خاص می تواند داشته باشد اشاره دارد. حداکثر اندازه بلوک بیت کوین 1 مگابایت است که طبق اکثر استانداردهای فناوری، مقدار زیادی نیست. البته موافقان و مخالفانی در هر دو طرف بحث وجود داشت، اما توضیحات هیچ یک به اندازه کافی برای طرف مقابل قانع کننده نبودند تا جامعه توسعه دهندگان را متحد کند.

از آنجا که توسعه دهندگان نتوانستند در مورد مسیر مشترک به اتفاق نظر برسند، در آگوست 2017 یک هارد فورک از پروتکل اصلی بیت کوین اتفاق افتاد. در مورد هارد فورک ، گره هایی که به روزرسانی منتشر شده برای شبکه را قبول می کنند به یک بلاکچین جدید منتقل می شوند و سکه های بلاکچین جدید از بلاکچین های اصلی جدا و منحصر به فرد هستند و در نهایت یک رمزارز جدید ایجاد می شود که ادامه همان زنجیره اصلی است. بنابراین، بیت کوین کش (BCH) ، به طور کامل با یک بلاکچین منحصر به فرد و ارز رمزنگاری شده BCH متولد شد.

هدف از ایجاد بیتکوین کش

سرعت معاملات در ارزهای دیجیتال برای مقیاس پذیری، عملکرد شبکه ، پذیرش گسترده و موفقیت نهایی ارز دیجیتال بسیار مهم است. بیت کوین اصلی می تواند هفت تراکنش را در ثانیه پردازش کند، در حالی که بیت کوین کش به طور متوسط می تواند 116 تراکنش در ثانیه را پردازش کند. برای اینکه این اعداد در ذهن شما معنا پیدا کنند، باید بدانید که ویزا 24000 تراکنش را در هر ثانیه پردازش می کند. از نظر بسیاری از کارشناسان، سرعت هفت معامله در ثانیه بیت کوین، در طولانی مدت نمی تواند آن ارز دیجیتال را مورد قبول نگه دارد و دیر یا زود منسوخ خواهد شد.

دلیل اصلی هاردفورک بیت کوین کش افزایش تعداد معاملات انجام شده در هر ثانیه بود که در اندازه بلوک افزایش یافته BCH منعکس می شود. علاوه بر این، توسعه دهندگان اقداماتی را برای كاهش مقدار كل داده های لازم برای تأیید هر معامله انجام دادند، كه این گام، روند رشد را سرعت بیشتری بخشید.

خالق بیتکوین کش

راجر کیت ور، در 27 ژانویه 1979، در سن حوزه کالیفرنیا متولد شد. وی از سال 2011 سرمایه گذاری در بیتکوین را آغاز کرد و میلیون ها دلار در مشاغل مرتبط با بیت کوین سرمایه گذاری کرد. راجر ور خالق بسیاری از مشاغل و شرکتهای نوپا مرتبط با بیت کوین است و به دلیل فعالیت فعال در زمینه ارتقا بیت کوین، عیسی بیتکوین (Bitcoin Jesus) نامیده می شود. راجر ور تا 1 آگوست 2019 به عنوان مدیرعامل Bitcoin.Com فعالیت می کرد تا زمانی که به سمت رئیس اجرایی تغییر یافت و مجله Fortune از او به عنوان خالق بیت کوین کش (BCH) نام برد.

جنجال های بیت کوین کش

هاردفورک بیت کوین کش مدتی مورد بحث و مجادله بود. پذیرندگان اولیه بیت کوین علاقه زیادی به این پروژه داشتند و به پتانسیل طولانی مدت آن اعتقاد داشتند. طرفداران هر دو بیت کوین و بیت کوین کش احساس می کردند که راه پیشرفت رمزارز مورد علاقه آن ها صحیح است، بنابراین هارد فورک تنها راهی بود که هر دو گروه به مقدار یکسان می توانستند به راه خود ادامه دهند.

حامیان BTC استدلال کردند که افزایش اندازه بلوک BCH به این معنی است که اجرای هر گره با انرژی بیشتر و هزینه بیشتری انجام می شود. نیازهای بیشتر به توان پردازشی از نظر تئوری می تواند مانعی برای افراد در کارکرد یکسان گره ها و حفظ ماهیت غیرمتمرکز شبکه باشد. این امر به نوبه خود می تواند دریچه ای را برای کنترل شبکه به روی نهادهای متمرکز باز کند.

جدای از اختلافات عمیق ایدئولوژیک بین این دو گروه، بحث و جدال بین بیت کوین و بیت کوین کش ناشی از تصاحب نام «بیت کوین» توسط بیت کوین کش است. اگرچه BCH از نظر فنی بسیار شبیه BTC است ، اما بسیاری معتقدند که استفاده از نام بیت کوین تا حدی بی احترامی و خلاف اصول است.

بعلاوه، پس از ناپدید شدن خالق بیت کوین ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) از جامعه بیت کوین، بسیاری حدس زدند که واقعاً چشم انداز Satoshi برای بیت کوین چه بوده است. گزارش های مختلف از دیدگاه Satoshi نشان می دهد که هدف اصلی وی بیشتر با BTC یا BCH مطابقت داشته است. این اختلافات به ویژه هنگامی شدت می گیرد که چهره های قابل توجهی در جامعه ارزهای رمزپایه در این باره اظهار نظر می کنند.

به عنوان مثال، شخصی به نام کریگ رایت (که ادعا کرده است خودش ساتوشی است) اظهار داشته است که «بیت کوین کش بیت کوین اصلی است». این شخص به عنوان یک شخصیت بحث برانگیز با سابقه کلاهبرداری باعث شعله ور شدن آتش این جنجال شد، بسیاری از طرفداران BCH هنوز از رایت فاصله می گیرند.

بیتکوین کش چگونه کار می کند؟

همانطور که در بالا نیز گفته شد، بیتکوین کش برای پردازش سریع تر معاملات، از اندازه بلوک بزرگتر استفاده می کند (که بسته به استفاده از 4-8 برابر بزرگتر از BTC است).

معاملات بیتکوین کش تقریبا به اندازه ای سریع است که می تواند از یک خرید فروشگاهی پشتیبانی کند.

بیت کوین کش به عنوان پول نقد الکترونیکی ایجاد شده و کانالی را برای معاملات روزمره مطابق با هدف اصلی فراهم می کند. تعداد زیادی صرافی از BCH پشتیبانی می کنند و شما می توانید مستقیماً با کارت اعتباری خود خرید کنید یا BTC را با BCH مبادله کنید.

خرید و نحوه شروع کار با بیت کوین کش

۱. کیف پول بیت کوین تهیه کنید

برای ارسال و دریافت بیت کوین کش به کیف پول بیت کوین نیاز دارید. فرقی نمی کند کیف پول گرم یا سرد باشد. کیف پول بیت کوین سوابق موجودی در آدرس بیت کوین شما را ثبت می کند. همچنین یک رکورد از تمام معاملات BCH شما را نگه می دارد.

۲. خرید بیت کوین کش

پس از دریافت کیف پول بیت کوین ، نکته بعدی این است که مقداری BCH به کیف پول خود اضافه کنید. با مراجعه به صفحه خرید بیت کوین کیف پول خود می توانید از کارت اعتباری خود برای خرید وجه نقد الکترونیکی (BCH) استفاده کنید.

۳. بیت کوین کش خود را خرج کنید

پس از خرید BCH خود ، اکنون می توانید از آن برای انجام معاملات الکترونیکی استفاده کنید. بسیاری از افراد BCH را قبول می کنند و اکثر وب سایت ها و مشاغل نیز آن را به عنوان وسیله مبادله پذیرفته اند.

استخراج بیت کوین کش

فرایند استخراج بیتکوین کش به معنی حل معماهای پیچیده ریاضی به منظور دریافت بیتکوین کش به عنوان پاداش است. ماینرها مهمترین قسمت در جامعه ارزهای رمزنگاری شده هستند، زیرا آنها نه تنها معاملات را به عنوان تایید آن ها علامت گذاری می کنند، بلکه مسئول قرار دادن توکن های جدید در زنجیره گردش نیز هستند. ماینرها در شبکه بیت کوین کش برای استخراج موفقیت آمیز مجموعه ای از معاملات پاداش قابل توجهی دریافت می کنند، پاداش در حال حاضر 12.5 BCH برای هر بلوک + تمام هزینه های معامله در این بلوک است.

اگر قصد استخراج بیت کوین کش را دارید، باید بدانید که برای اینکه سود قابل توجهی در استخراج بیتکوین کش بدست آورید، ابتدا باید مقدار زیادی از سرمایه خود را برای تجهیزات استخراج تخصصی کنار بگذارید. علاوه بر این هزینه، هزینه برق مصرفی، تجهیزات جانبی و خنک کننده نیز به آن اضافه می شود.

یکی از نقاط ضعف بسیاری از ارزهای رمزنگاری شده، نیاز آن ها به دستگاه های گران قیمت استخراج است. یکی دیگر از هاردفورک های بیتکوین با نام کونوس بیت که توسط پلتفرم خوش نام کونوس راه اندازی شده است، گام بسیار بزرگی در این جهت برداشته و امکان استخراج به وسیله کامپیوترهای خانگی با قدرت متوسط را برای کاربران فراهم کرده است.
برای اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه استخراج و هاردفورک اخیر بیت کوین به کونوس بیت چیست مراجعه کنید.

به بحث استخراج بیتکوین کش باز می گردیم، پس ابتدا باید بدانید که چقدر به سرمایه گذاری برای استخراج نیاز دارید و همچنین میزان بازدهی این فرآیند برای شما چقدر خواهد بود. در ادامه این بخش آموزش کوتاهی از استخراج بیتکوین کش را می خوانید.

در مرحله اول، برای دریافت جوایز استخراج خود به کیف پول بیتکوین کش نیاز دارید که در بخش معرفی کیف پول ها به آن می پردازیم.

حتماً از فایل wallet.dat در دستگاه جداگانه پشتیبان تهیه کنید، یا یک نسخه را چاپ کرده و در یک مکان امن نگه دارید. درصورتی که رایانه شما خراب شود یا از شما دزدیده شود ، بدون این پرونده نمی توانید وجوه خود را بازیابی کنید و آنها برای همیشه از بین می روند.

در مرحله دوم، باید بررسی کنید که آیا می خواهید به تنهایی استخراج کنید یا به استخر استخراج بپیوندید.

استخر استخراج، گروهی از استخراج کنندگان بیت کوین کش است که قدرت محاسباتی خود را برای افزایش شانس خود در حل یک معما ترکیب می کنند. در یک استخر، دستگاه استخراج شما الگوریتم های کوچکتر و آسان تری برای حل دریافت می کند و تمام کارهای ترکیبی شما شانس استخر را برای حل الگوریتم بزرگتر و دریافت پاداش افزایش می دهد. هنگامی که یک استخر پاداش دریافت می کند، پس از آن پاداش بر اساس میزان محاسبه توان آنها در بین شرکت کنندگان تقسیم می شود.

از طرف دیگر ، اگر خودتان به تنهایی و بدون شرکت در استخر یک مجموعه معاملات را با موفقیت انجام دهید، پاداش کامل 12.5 BCH را به دست می آورید. با این حال ، مسئله این است که فقط در صورت اینکه یک مزرعه استخراج بسیار قدرتمند داشته باشید این کار امکان پذیر است، که برای کار به مقدار زیادی برق احتیاج دارید. در غیر اینصورت کوچکترین شانس تایید یک بلوک را ندارید. بنابراین، اکثریت مطلق ماینرها، استخراج در استخر را انتخاب می کنند.

هنگام انتخاب استخر ، اطمینان حاصل کنید که اندازه آن بزرگ است، چند وقت یک بار بلوک را اضافه می کنند، ساختار پرداخت و کارمزد آنها چیست، چه هزینه هایی را می گیرند و چه نوع آماری را ارائه می دهند. برای پیوستن به یکی از استخرها، تنها کاری که باید انجام دهید ثبت نام در وب سایت آن و ایجاد حساب کاربری است.

در این مرحله، یعنی مرحله سوم، شما اساساً آماده اتصال سخت افزار استخراج خود به پریز برق ، اتصال آن به رایانه و اجرای آن هستید.

اما ، برای اینکه بتوانید دکل استخراج خود را کنترل کنید ، به یک نرم افزار استخراج ماینینگ نیاز دارید که در رایانه شما اجرا شود. نرم افزار مناسب به سیستم عامل شما و دستگاه استخراج واقعی شما بستگی دارد. اگر تصمیم گرفته اید که به یک استخر بپیوندید ، در بیشتر موارد این استخرها نرم افزار خاص خود را خواهد داشت. برخی از آنها با همه موارد از قبل پیکربندی شده از جمله آدرس کیف پول در حال فروش هستند. در این صورت ، اتصال دستگاه به پریز تنها کاری است که باید انجام دهید.

اگر عضوی از استخر هستید ، باید نام کاربری ، گذرواژه و آدرس استخر خود را در نرم افزار وارد کنید. پس از پیکربندی، شروع به استخراج سکه می کنید. اگر در حال استخراج انفرادی هستید ، پس از اضافه و تایید کردن یک بلوک ، پاداش در کیف پول متصل نشان داده می شود. اگر عضوی از استخر باشید ، بخشی از پاداش شما به طور خودکار محاسبه و به حساب شما اضافه می شود. فقط باید هنگام ورود به سیستم استخر آدرس کیف پول خود را در قسمت های مورد نیاز وارد کنید.

بیتکوین کش را از کجا بخرم؟

بیت کوین کش در اکثر صرافی های ارز رمزنگاری شده موجود است و در طول بیشتر عمر خود جز 10 ارز دیجیتال برتر بازار بوده است. صرافی های پشتیبانی کننده از این ارز دیجیتال را بررسی کنید، پشتیبانی از ارز فیات و سایر موارد را در آن ها مقایسه کنید تا مناسب ترین صرافی بیتکوین کش را پیدا کنید. در این بخش لیستی از صرافی های پشتیبانی کننده از بیتکوین کش را مشاهده می کنید:

۱. ایتورو (Etoro)
۲. کوین بیس (Coin base)
۳. رابین هود (Robinhood)
۴. کریپتو (Crypto.com)
۵. کوکوین (Kucoin)

کیف پول های بیتکوین کش

همانطور که در بخش استخراج نیز گفته شد، برای نگه داری از بیت کوین کش به یک کیف پول که از آن پشتیبانی کند نیاز خواهید داشت. در این بخش برترین کیف پول های بیتکوین کش را بررسی خواهیم کرد:

۱. لجر نانو اس (Ledger nano s)

Ledger Nano S یکی از محبوب‌ترین کیف پول ارز دیجیتال موجود در بازار است. با این حال، ذکر این نکته مهم است که شما برای ذخیره‌سازی بیت کوین کش‌های خود در واقع باید کیف پول لجر را خریداری کنید و بابت آن هزینه بپردازید.

لجر نانو اس که به آن کیف پول لجر نیز گفته می‌شود، یک کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری است که به شما امکان می‌دهد ارزهای دیجیتال خود را در آن ذخیره کنید. ظاهر این کیف پول شبیه یک فلش و در همان ابعاد است.

شرکت تولید کننده لجر، یک شرکت فرانسوی است که اولین کیف پول خود را در سال ۲۰۱۴ منتشر کرد. از آن زمان، آنها به یک رهبر بازار در صنعت کیف پول سخت افزاری تبدیل شده‌اند.

۲. کونوس(Counos Wallet)

کیف پول موبایل کونوس یکی از بهترین و امن ترین کیف پول های موجود است، این کیف پول بر روی گوشی های موبایل نصب می شود و امکانات گسترده ای را در اختیار کاربران قرار می دهد. با استفاده از کیف پول همراه کونوس کاربران می توانند کلیدهای خصوصی خود مبتنی بر رمزارزهای مختلف را دریافت کرده و در صرافی های قانونی و معتبر کونوس، اقدام به خرید و فروش رمزارزهای مختلف کنند. کیف پول همراه کونوس از نوع کیف پول دیجیتالی ذخیره ای گرم است. این کیف پول در نسخه اندروید و آی او اس منتشر شده تا برای همه کاربران با هر دستگاهی قابل دسترسی باشد.

لینک هر دو نسخه را در زیر مشاهده می کنید:

لینک دانلود کیف پول همراه کونوس(نسخه اندروید)
لینک دانلود کیف پول همراه کونوس(نسخه IOS)

نکته مهمی که در خصوص این کیف پول باید بدانید این است که امنیت این کیف پول توسط فرآیندی کاملا تضمین شده و همین باعث می شود کاربران هیچ گونه نگرانی در خصوص نگه داری دارایی خود در کیف پول های پلتفرم کونوس نداشته باشند.

در این کیف پول از ۲ کلمه عبور و ورود دو مرحله ای استفاده می شود که رمز دوم باعث می شود دسترسی مجموعه و پلتفرم کونوس نیز به کلید های خصوصی شما قطع شود و هیچ گونه احتمال لو رفتن کلید خصوصی شما برای هیچ کس وجود نداشته باشد. کلید های خصوصی شما در این کیف پول رمزگذاری می شوند و این رمز فقط توسط شما و توسط کلمه عبوری که فقط شما از آن اطلاع دارید باز می شود. بنابراین امنیت کیف پول های این مجموعه طبق آخرین تکنیک های رمزنگاری و در جهت حفظ دارایی کاربران کاملا تضمین شده است.

۳. کوینومی(Coinomi)

کیف پول کوینومی، یکی از قدیمی‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال است که برای سیستم عامل های مختلف از جمله موبایل و دسکتاپ طراحی شده است و می تواند نصب و اجرا شود. این کیف پول به کاربران اجازه‌ی ارسال و دریافت بیش از 125 سکه و همچنین بیتکوین کش را از طریق اپلیکیشن خود می‌دهد. کوینومی در سال 2014 توسط جورج کیمیونیس (George Kimionis) راه اندازی شد.

۴. ترزور(Trezor)

کیف پول سخت افزاری ترزور در تابستان سال ۲۰۱۴ توسط یک شرکت با نام ساتوشی لب در جمهوری چک روانه بازار شد. ترزور اولین کیف پول سخت افزاری بیت کوین محسوب می شود و البته امروز یکی از معتبرترین آنها. این کیف پول به شما اجازه می‌دهد درست مانند کیف پول های گرم (آنلاین) به راحتی تراکنش های خود را انجام دهید، فقط با این تفاوت که ارسال و امضای تراکنش همگی بدون اتصال به اینترنت و در یک محیط آفلاین انجام می‌شود. برای تهیه این کیف پول نیز باید هزینه پرداخت کنید و آن را خریداری کنید.

۵. الکترون کش (Electron cash)

Electron Cash فورک کیف پول اصلی بیت کوین، Electrum است. این کیف پول امکان پشتیبان گیری را برای کاربران فراهم می کند. این یک کیف پول سبک و کم حجم است زیرا نیازی به بارگیری کامل گره بیتکوین کش ندارد. کیف پول الکترون کش برای سیستم عامل های ویندوز، مک و لینوکس موجود است و همچنین دارای یک نسخه پشتیبانی از تلفن های همراه اندروید نیز می باشد.

کد خبر: 1400012511TSMCMF

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال سیا کوین (SC)

آشنایی با ارز دیجیتال آنتولوژی (ONT)

آشنایی با ارز دیجیتال کوانتوم (QTUM)

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین گلد (BTG)

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین اس وی (BSV)

بیشتر بخوانید

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین دایمند (BCD)

بیت کوین دایمند (BCD) یک هارد فورک از بیت کوین است. فورکی که در بلوک 495866 اتفاق می افتد، و تغییراتی از جمله الگوریتم...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته