جمعه 10 فروردین 1403

آشنایی با ارز دیجیتال نم (XEM)

NEM (جنبش اقتصاد جدید) یک اکوسیستم از پلتفرم هایی است که از بلاک چین و رمزارز برای ارائه راه حل برای مشاغل و افراد استفاده می کند. در این مطلب بر اساس اطلاعات وبسایت مرجع ارز های دیجیتال کوین مارکت کپ به بررسی ارز دیجیتال نم (XEM) می پردازیم.

XEM توکن بومی بلاک چین عمومی NIS1 نم است.


بلاک چین چیست


NIS1 به روشی مشابه بیت کوین عمل می کند: این شبکه دارای نود های مستقل توزیع شده ای است که تراکنش ها را در یک دفتر کل توزیع شده به نام بلاک چین پردازش و ضبط می کند. این نود ها برای کمک به زمانبندی و منابع رایانشی خود و از طریق جوایز کارمزد تراکنش غیرقابل دستکاری انگیزه ایجاد می کنند. این پاداش ها با سکه های XEM به هر نودی پرداخت می شود که موفق به ایجاد بلوک جدیدی از تراکنش ها در انتهای بلاک چین شود.

با این حال، بلاک چین NIS1 دارای چندین ویژگی منحصر به فرد است که آن را از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال متمایز می کند.

نسخه آلفای NIS1 یا همانطور که در آن زمان NEM شناخته شده بود در 25 ژوئن 2014 راه اندازی شد و شبکه اصلی آن در 31 مارس 2015 راه اندازی شد.

چه کسانی بنیانگذار NEM هستند؟

NEM در اصل توسط سه توسعه دهنده با نام مستعار خود در انجمن Bitcointalk.org به نام های Jaguar0625، BloodyRookie، وgimre ساخته شده است. از زمان تأسیس آن در 2014-2015 ، نم از یک پروژه شخصی متشکل از سه برنامه نویس به یک اکوسیستم بزرگ متشکل از چندین پلتفرم تبدیل شده است.

اکنون توسعه و ارتقا نم توسط «گروه نم» مدیریت می شود. گروه نم یک شرکت مادر است که برای حمایت از رشد اکوسیستم نم منجر به راه اندازی «سمبل» (NEM 2.0) و فراتر از آن شده است.

گروه نم توسط تیمی متشکل از نمایندگان باتجربه NEM و کهنه کاران سازمانی تشکیل شد که دریافتند یک ساختار ساده به نفع کل اکوسیستم است و در عین حال موجبات ورود و تعامل بیشتر جامعه را فراهم می آورد.

هیئت مدیره گروه نم مسئولیت تنظیم استراتژی و بودجه و اطمینان از تلاش همه شرکتهای تابعه را در جهت دستیابی به اهداف جمعی بر عهده دارد. گروه نم شامل سه نهاد جداگانه است: «نرم افزار نم»، متمرکز بر توسعه محصول و تجارت، «معاملات نم»، مسئول کلیه امور مالی از جمله مدیریت نقدینگی، پشتیبانی از مبادلات و وام های توکن، و«نم ونچرز»، بخش سرمایه گذاری اولیه و بازوی سرمایه گذاری شرکت که بر مشارکت های استراتژیک تمرکز دارد.

چه چیزی نم را منحصر به فرد می کند؟

XEM یک ارز دیجیتال منبع باز غیرمتمرکز است که دارای تعدادی ویژگی منحصر به فرد است.

شاید مهمترین آنها روش ایمن سازی بلاک چین NIS1 باشد. NIS1 از الگوریتم اثبات اهمیت (PoI) خود استفاده می کند، که در مقایسه با اثبات کار و اثبات سهام بسیار گسترده تر است و برای اطمینان از پردازش و ضبط به موقع تراکنش ها در شبکه با روش صادقانه انجام می شود.

اثبات اهمیت به هر کسی امکان می دهد تا نودی را در شبکه NIS1 اجرا کرده و از طریق فرایندی به نام «هاروستینگ تفویضی» معاملات را تسهیل کند. نم ادعا می کند که سیستم اثبات اهمیت این اطمینان را می دهد که شبکه می تواند افرادی را که بیشترین استفاده را دارند شناسایی و به آنها پاداش دهد.

علاوه بر الگوریتم منحصر به فرد PoI ، NIS1 همچنین از قابلیت هایی مانند قرارداد های حساب چند امضایی، پیام رسانی رمزگذاری شده ، سیستم اعتبار Eigentrust ++ و سرویس Apostille برای رسمی سازی و بررسی صحت پرونده های موجود در بلاک چین پشتیبانی می کند.

بازار مهم دیگر برای NIS1 راه حل های سطح سازمانی است: از طریق یک واسط برنامه نویسی کاربردی (API) هدفمند، نم به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا زیرساخت های بلاک چین خود را در برنامه های شخص ثالث ادغام کنند.

چند سکه نم(XEM) در گردش وجود دارد؟

کل عرضه8,999,999,999 سکه است که همه از زمان راه اندازی شبکه ایجاد شده اند. هیچ XEM جدیدی قابل استخراج نیست. نود های شبکه برای پردازش تراکنش از طریق توزیع کارمزد در تراکنش هایی که در هر بلوک جدید گنجانده شده است، انگیزه می گیرند.

امنیت شبکه NEM چگونه است؟

NEM برای امنیت شبکه خود از سیستم امضای کلید عمومی Ed25519 و الگوریتم هش SHA3 استفاده می کند.

البته توجه به این نکته مهم است که سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال مانند هر فرصت سرمایه گذاری دیگر با خطراتی همراه است.

کد خبر: 1400013110MGMCMF

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال میکر (MKR)

آشنایی با ارز دیجیتال ریون کوین (RVN)

آشنایی با ارز دیجیتال دیسنترالند (MANA)

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین کش (BCH)

آشنایی با ارز دیجیتال توکن بیسیک اتنشن (BAT)

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

آشنایی با ارز دیجیتال تتا (THETA)

تتا یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که برای پخش ویدئو ساخته شده است. در مارس 2019 راه اندازی شد، و شبکه اصلی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته