شنبه 1 اردیبهشت 1403

آشنایی با ارز دیجیتال کایبر نتورک کریستال لگسی (KNC)

کایبر نتورک یک پروتکل نقدینگی بر روی زنجیره است که نقدینگی را از منابع مختلف جمع آوری می کند تا تراکنش های ایمن و فوری را با هر اپلیکیشن غیرمتمرکز (DApp) فراهم کند.

هدف اصلی کایبر نتورک این است که اپ های غیرمتمرکز، صرافی های غیرمتمرکز (DEX) و سایر کاربران بتوانند به راحتی به یک استخر نقدینگی دسترسی پیدا کنند که بهترین نرخ ها را ارائه می دهد.


فناوری بلاک‌چین و اپلیکیشن‌های مبتنی بر توکن


تمام تراکنش ها در کایبر بر روی زنجیره انجام می شود، به این معنی که می توان آنها را با استفاده از هر کاوشگر بلوک اتریوم به راحتی بررسی کرد. پروژه ها می توانند بر روی کایبر ساخته شوند تا از همه خدمات ارائه شده توسط پروتکل مانند تسویه فوری توکن ها، جمع آوری نقدینگی و یک مدل تجاری قابل تنظیم استفاده کنند.

کایبر با اجازه دادن به توسعه دهندگان برای ساخت محصولات و خدمات بدون نگرانی در مورد نقدینگی، به دنبال حل مسئله نقدینگی در صنعت امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) است.

توکن کایبر نتورک کریستال (KNC) یک توکن کاربردی و مانند وصله ای است که سهام داران مختلف اکوسیستم کایبر را به هم متصل می کند. دارندگان KNC می توانند توکن های خود را در کایبر دائو شركت دهند تا به حاكمیت پلتفرم كمك كنند، و جوایز سودمندی را به اتر بدست آورند. آنها همچنین پاداشهایی را که تأمین کنندگان نقدینگی (LP) در پلتفرم دریافت می کنند تعیین می کنند.

چه کسانی بنیانگذار کایبر نتورک هستند؟

کایبر نتورک توسعه خود را از سال 2017 آغاز کرد و بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است. این پروژه توسط لوی لو، ویکتور تران، و یارون ولنر تاسیس شد و در حال حاضر دفتر مرکزی آن در سنگاپور است.

لو محقق بلاک چین و مشاور پروژه های مختلف بلاک چین است. او «اوینت»، اولین تحلیلگر منبع باز امنیتی برای قراردادهای هوشمند اتریوم را توسعه داد و «اسمارت پول» را در میان دیگر پروژه های غیرمتمرکز تأسیس کرد.

ویکتور تران یک مهندس ارشد باسابقه و مدیر سیستم لینوکس است. او مدیر ارشد فناوری در «کلیکسی» و گروه دیجیتال 24/7 و همچنین توسعه دهنده چندین پروژه در ویتنام بود.

یارون ولنر مدیر عامل فعلی B.Protocol ، یک پروتکل تقویت کننده نقدینگی غیر متمرکز و یک محقق است. ولنر در اکتبر 2019 از سمت مدیر ارشد فناوری خود در کایبر کنار رفت.

تیم کایبر همچنین از چندین مشاور اجرایی، مهندس و طراح تشکیل شده است. طبق صفحه رسمی لینکدین کایبر نتورک، این شرکت بیش از 50 کارمند دارد که بیشتر آنها در ویتنام یا سنگاپور مستقر هستند.

چه چیزی کایبر نتورک را منحصر به فرد می کند؟

کایبر نتورک اولین ابزاری است که به هر کسی امکان می دهد بدون نیاز به شخص ثالث مانند یک صرافی متمرکز، فورا توکن را مبادله کنند. معماری منحصر به فرد کایبر به گونه ای طراحی شده است که سازگار با توسعه دهندگان باشد، و این پروتکل را قادر می سازد تا به راحتی با اپ ها و سایر پروتکل های مبتنی بر بلاک چین ادغام شود.

کایبر نتورک از انواع ذخیره های مختلفی استفاده می کند که شامل استخری از سرمایه برای تأمین نقدینگی است. اینها اساساً قراردادهای هوشمندی هستند که نحوه قیمت گذاری دارایی ها را کنترل می کنند (به عنوان مثال با استفاده از پرایس فید یا الگوریتمی). کایبر را می توان با سایر صرافی های غیرمتمرکز و استخر های نقدینگی مشترک ادغام کرد.

ذخیره ها کارمزد هایی را از طریق KNC پرداخت می کنند که یا سوزانده می شوند و یا برای پاداش استفاده می شوند.

در ژوئیه 2020 ، کایبر برنامه سازمان غیرمتمرکز خود گردان (دائو) خود را آغاز کرد، که دارندگان KNC را قادر می سازد با رأی دادن به پیشنهادهای مهم در حاکمیت شبکه مشارکت کنند. جامعه کایبر علاوه بر سایر اعضای صنعت دیفای، از طیف گسترده ای از توسعه دهندگان تشکیل شده است.

طراحی کاملا بر روی زنجیره ای کایبر این پروتکل را قادر می سازد شفافیت و اطمینان کامل را حفظ کند. این پلتفرم ادعا می کند که پر استفاده ترین پروتکل دیفای در جهان است.

چند سکه کایبر نتورک (KNC) در گردش وجود دارد؟

تا نوامبر 2020 ، عرضه کل 210 میلیون توکن KNC وجود داشت. از این تعداد، تقریباً بیش از 200 میلیون توکن در گردش است اما به دلیل سوزاندن توکن های KNC ، به مرور زمان و در نتیجه عرضه کل آن کاهش می یابد.

کایبر عرضه اولیه سکه (ICO) خود را در 15 سپتامبر 2017 به پایان رساند و با فروش هر توکن KNC به قیمت 0.00166 اتر، 52 میلیون دلار جمع آوری کرد. طبق مقاله رسمی توزیع توکن، 61.06 درصد از توکن ها در ICO فروخته شد، 19.47 درصد برای بنیانگذاران، مشاوران و سرمایه گذاران اولیه پس انداز شد و 19.47 درصد باقی مانده به شرکت اختصاص یافت.

این شرکت از 50 درصد سرمایه اولیه جمع شده برای ذخیره، 30 درصد برای توسعه، 10 درصد برای عملیات و 10 درصد برای بخش حقوقی استفاده کرد.

امنیت شبکه کایبر چگونه است؟

به عنوان توکن ERC-20 ، کایبر بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده و توسط آن پشتیبانی می شود. علاوه بر این کایبر از یک مدل اعتماد و امنیت گسترده استفاده می کند که به لطف اقدامات امنیتی ساخته شده در سطح پروتکل و قرارداد هوشمند، از کاربران در برابر رفتارهای نادرست احتمالی مدیران یا صرافی ها محافظت می کند.

این پلتفرم توسط چندین شرکت امنیتی شخص ثالث و محققان، از جمله چین سکیوریتی، مورد بررسی قرار گرفته است، که تشخیص داده اند پروتکل ایمن است و بنابراین از آسیب پذیری برخوردار نیست.

کایبر نتورک (KNC) را از کجا می توانید خریداری کنید؟

توکن های KNC را می توان در پلتفرم های مختلف صرافی از جمله نام های برجسته ای مانند صرافی بایننس، کوین بیس پرو، هوبی گلوبال، و کراکن خریداری و معامله کرد. این توکن در حال حاضر در بیش از 20 صرافی لیست شده است و جفت های معاملاتی آن شامل استیبل کوین های تتر و بایننس یو اس دی هستند.

توجه به این نکته مهم است که سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال می تواند خطرناک باشد، زیرا قیمت این سکه ها به طور شدیدی بی ثبات است.

کد خبر: 1400021614MGMCMF

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال فلو (FLOW)

آشنایی با ارز دیجیتال وان اینچ (1INCH)

آشنایی با ارز دیجیتال وییجر توکن (VGX)

آشنایی با ارز دیجیتال وزیر ایکس (WRX)

آشنایی با ارز دیجیتال دنت (DENT)

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال زی کی سواپ (ZKS)

زی کی سواپ یک صرافی غیر متمرکز لایه 2 است که از مدل بازارگردان خودکار (AMM) و فناوری zk-Rollup استفاده می کند. این صرافی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینگل کولترال دای (SAI)

سینگل کولترال دای (SAI) یک استیبل کوین وابسته به دلار آمریکا است که روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است و هیچ متولی متمرکزی...

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

آشنایی با ارز دیجیتال بیکری توکن (BAKE)

ارز بیکری توکن (BAKE) در سپتامبر سال 2020 راه اندازی شد و بخشی از اکوسیستم بیکری سواپ است. ارائه دهندگان نقدینگی از طریق توکن...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته