جمعه 31 فروردین 1403

ژاپن ازرديجيتال خواهد داشت؟

بانک مرکزی ژاپن (BoJ) به وعده های خود مبنی بر آغاز آزمایش نمونه اولیه ین دیجیتال قبل از پایان بهار عمل کرده است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کریپتو نیوز، بانک ژاپن یک سری آزمایشات را آغاز کرده است که تا مارس 2022 ادامه دارد و امکان فنی عرضه، توزیع و بازخرید ارز دیجیتال بانک مرکزی خود (CBDC) را آزمایش می کند، اگرچه بر خلاف چین، رقیب اقتصادی آسیای شرقی، هنوز تعهدی نسبت به عرضه آن ندارد.


ارز دیجیتال چیست؟


مدیر اجرایی بانک ژاپن، شینیچی اوچیدا، این ادعا را كه هیچ تعهد قطعی در قبال عرضه آن وجود ندارد، تکرار كرد. اوچیدا به سیاستمداران و بانکها گفت: «در حالی که تغییری در موضع بانک ژاپن ایجاد نشده است، اما در حال حاضر برنامه ای برای عرضه CBDC ندارد، اما ما معتقدیم که شروع آزمایشات در این مرحله یک گام ضروری است.»

مرحله دوم آزمایشات، بررسی بانک ژاپن در مورد مسائلی از جمله این سوال است که آیا می خواهد میزان شرکای بانکی تجاری CBDC را محدود کند.

اوچیدا افزود، بانک ژاپن همچنین در حال بررسی امکان ایجاد آزمایش به همراه سرویس های پرداخت و تعداد محدودی از کاربران نهایی است.

گزارش ها از ژاپن و کره جنوبی نشان داده است که توکیو و سئول در حال بازی دیوانه کننده ای با پکن و یوان دیجیتال هستند و حاضر نیستند به چین اجازه بدهند در مسابقه CBDC خیلی پیش برود.

هر دو، پکن و مسکو عرضه CBDC را به عنوان بخشی از یک استراتژی بزرگ برای کمک به آنها در پاکسازی دلار از اکوسیستم تجاری خود شناسایی کرده اند. همچنین، بانک های مرکزی حداقل تا حدی تلاش های CBDC خود را برای جلوگیری از تهدید های مربوط به ارزهای دیجیتال افزایش داده اند.

پروژه های CBDC همچنین در اتحادیه اروپا و سایر نقاط جهان در حال انجام هستند.

یک شرکت ژاپنی قبلاً به کامبوج کمک کرده تا CBDC خود را منتشر کند و می گوید که در حال همکاری با کشورهای دیگردر مورد پروژه های احتمالی مربوط به CBDC است.

کد خبر: 1400011706MGMMMF

مطالب مرتبط:

ارز ترتل کوین Trtl (Turtlecoin) چیست؟

پلتفرم ژاپنی با پشتیبانی ریپل به 20 بانک متصل می‌شود

راه اندازی بورس اوراق بهادار دیجیتال مبتنی بر بلاک چین در ژاپن

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته