پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

آشنایی با ارز دیجیتال ترتل کوین Trtl (Turtlecoin)

Turtlecoin در معنای لغوی به معنی سکه لاکپشت است که coin به معنی سکه و Turtle به معنی لاکپشت است.

Turtlecoin یک ارز رمزنگاری شده است که در سال ۲۰۱۷ توسط دو توسعه دهنده راه اندازی شد. تاریخچه راه اندازی این رمزارز به بحث این دو نفر در خصوص ICO های جعلی و شت کوین های موجود در بازار در یک مهمانی برمی گردد.


رمزارز یا کریپتوکارنسی چیست؟


Turtlecoin یک رمزارز کوچک است که قابلیت استخراج با کامپیوترهای شخصی PC برای آن فراهم شده است. توسعه دهندگان با نام های Bebop و Rocksteady قصد داشتند طرحی را شروع كنند كه روی فناوری و توسعه جامعه متمركز باشد و پروژه ای ایجاد کنند که به بودجه زیادی قبل از استخراج، ICO یا بازاریابی نیاز نداشته باشد.

این پروژه به طور رسمی در 7 دسامبر 2017 آغاز شد. این رمزارز در مارس 2021 در رتبه ۶۹۸ در رتبه بندی کوین مارکت کپ قرار گرفته است. توسعه دهندگانی که از مراحل اولیه با پروژه درگیر شده بودند، این کار را فقط به عنوان یک سرگرمی انجام می دادند و حقوقی دریافت نمی کردند. علاوه بر این، این سکه بدون وایت پیپر روانه بازار شد و هنوز هم وایت پیپری برای آن منتشر نشده است که نشان از هدف نه چندان جدی توسعه دهندگان این رمزارز برای آینده آن دارد.

Trtl

این رمزارز فورک یا انشعابی از بایت کوین(bytecoin ) است، به این معنی که ادامه ای از زنجیره بایت کوین محسوب میشود و بسیاری از ویژگی های آن را دارا می باشد. آنچه در این پروژه از اهمیت بیشتری برخوردار است ، کارهایی است که در این فناوری انجام شده است. بیایید نگاهی به برخی از این موارد بیندازیم.

فناوری Turtlecoin

علی رغم این واقعیت که Turtlecoin به عنوان یک پروژه “سرگرم کننده” آغاز شده است، تعدادی از ویژگی های اعمال شده در فناوری آن، سبب جدی تر شدن این رمزارز شده است. استفاده از این سکه هنوز هم برای تازه کارها تقریبا آسان است. این سادگی به دلیل تعدادی از مشخصات فنی اعمال شده در Turtlecoin به وجود آمده است.

زمان کوتاه بلوک: زمان ایجاد بلوک Turtlecoin 30 ثانیه است. این زمان بسیار کمتر از زمان تشکیل بلوک 10 دقیقه ای در بیت کوین است. این کوتاهی زمان تشکیل بلوک به این معنی است که معاملات بسیار سریعتر از بلاکچین هایی مانند بیتکوین و اتریوم تأیید می شوند. بنابراین تراکنش هایی که با Turtlecoin ارسال می کنید ، حدود ۱0 برابر سریعتر از معاملات در بلاکچین بیت کوین تأیید می شوند. این امر در حال حاضر که رمزارزها به موضوعی جدی برای استفاده در همه صنایع تبدیل شده اند، بسیار حائز اهمیت است.

ویژگی های حریم خصوصی: با توجه به اینکه Turtlecoin از الگوریتم هش CryptoNight استفاده می کند، بسیاری از ویژگی های حفظ حریم خصوصی Monero (XMR)، را دارد. هر معامله ای که ارسال می کنید خصوصی است.

Turtlecoin از Mixins استفاده می کند که کلید خصوصی شما را با کلیدهای دیگر کاربران ترکیب می کند. Mixin بر اساس مفهومی به نام Borromean Ring Signatures ساخته شده است که توسط Blockstream ساخته شده است.

استخراج آسان: استخراج Turtlecoin نسبتاً آسان است. این روزها با توجه به رقابت شدید استخراج در برخی از بلاک چین های فعلی که از قوانین اجماع PoW استفاده میکنند، این نوع استخراج در بین رمزارزها کمیاب است. یکی دیگر از رمزارزهایی که امکان استخراج به وسیله کامپیوتر های شخصی را فراهم کرده اند، کونوس بیت است که هارد فورک و دنباله ای از زنجیره بیتکوین است.

کونوس بیت بر خلاف turlecoin که پشتوانه مشخصی ندارد و وایت پیپری برای آن منتشر نشده، دارای پشتوانه قوی از پلتفرم خوش نام کونوس است که علاوه بر این رمزارز امکانات و رمزارزهای بسیاری مانند کونوس ایکس، کونوس کوین، کونوس گلد و کونوس سیلور ارایه داده است. این رمزارز امکان استخراج با کامپیوتر های شخصی با قدرت متوسط را برای کاربران فراهم کرده است.

 

جامعه Turtlecoin

یکی از مواردی که Turtlecoin را هدایت می کند جامعه آن است. با توجه به اینکه این پروژه تیم بازاریابی یا بودجه ICO ندارد، توسعه دهندگان و کاربران جامعه این وظیفه را بر عهده دارند و سعی دارند که به گسترش مقبولیت سکه کمک کنند.

توسعه دهندگان در وب سایت خود نوشته اند:
«انجمن TurtleCoin از همه کاربران و توسعه دهندگان بسیار استقبال می کندو ما از انتقادات درباره کار خود استقبال می کنیم.»

این فضای فراگیر به رشد جامعه این رمزارز کمک کرده است. به عنوان مثال، آنها در حال حاضر بیش از 11،700 کاربر در چت دیسکورد خود دارند و اختلاف نظرات و انتقادات و پیشنهادات به طور منظم در این چت به اشتراک گذاشته می شود.

برنامه نویسان همچنین در Mediumو Github نیز فعال هستند و سعی میکنند رمزارز را به افراد بیشتری معرفی کنند و از توسعه دهندگان دیگر برای گسترش پروژه کمک بگیرند. البته در حال حاضر فقط ۳۵ نفر در گیت هاب به توسعه دهندگان آن ها پیوسته اند.

استخراج ترتل کوین

ترتل کوین بر سهولت استفاده و سهولت دسترسی متمرکز شده است ، بنابراین وارد شدن به این سکه نیز بسیار آسان است. بستر بلاک چین این سکه بر اساس الگوریتک اجماع اثبات کار (PoW) طراحی شده است. برای استخراج این سکه تمام آنچه شما نیاز دارید، قدرت پردازنده است. استخراج ترتل کوین از طریق پردازنده های CPU امکان پذیر است.

مشخصات فنی ترتل کوین

نام سکه: Turtlecoin

برند تجاری: TRTL

الگوریتم: اثبات کار (PoW) (استخراج عادلانه ، قابل استخراج از طریق CPU و GPU)

زمان تولید بلوک: 30 ثانیه

مکان های اعشاری: دو رقم اعشار

تأمین حداکثر سکه: 1،000،000،000،000 TRTL

کارمزد معامله شبکه: 10 TRTL برای هر تراکنش

استخرهای استخراج Turtlecoin

تعدادی گزینه برای استخرهای استخراج Turtlecoin وجود دارد که در زیر 7 استخر برتر استخراج TRTL با قدرت هش آورده شده است.

این لیست خلاصه تمام اطلاعات از هزینه تا حداقل پرداخت را به شما ارائه می دهد. در مورد پیوستن به استخر استخراج، مهم است که به لزوم عدم تمرکز استخر برای تضمین امنیت دارایی شما اشاره کنیم. اگر یک استخر استخراج متمرکز باشد (مانند بیت کوین) ممکن است منجر به نابودی کل شبکه و به خطر افتادن سرمایه کاربران شود. برای جلوگیری از این امر، در صورت مشاهده عدم تعادل و توزیع و تمرکز استخرها، باید بیشتر در مورد تصمیم خود برای استخراج فکر کنید چون رمزارزهایی مانند بیتکوین که حتی تا ۹۰ درصد استخرهای استخراج آن ها در کشورهای خاصی واقع شده است، هیچ امنیتی برای دارایی کاربران فراهم نکرده اند.

Trtl

نقشه راه Turtlecoin

در این بخش نگاهی به آنچه توسعه دهندگان این رمزارز برای نقشه راه آن در نظر گرفته اند می پردازیم:

قراردادهای هوشمند Karai

آنها در حال حاضر در حال توسعه قراردادهای هوشمند Karai هستند. این اجازه می دهد تا شبکه Turtlecoin به عنوان بستری برای توسعه برنامه های توزیع شده استفاده شود.

این ویژگی در صورت عملی شدن به Turtlecoin اجازه می دهد تا با بسیاری از بلاک چین های قرارداد هوشمند مانند Ethereum ، NEO و موارد مشابه رقابت کند. با این حال ، با توجه به خصوصی بودن بلاک چین Turtlecoin ، این قراردادهای هوشمند نیز خصوصی خواهد بود و همین امر ممکن است آن را نسبت به سایر بلاکچین ها در ایمن مورد ضعیف تر کند.

عدم نیاز به همگام سازی

آن دسته از کاربرانی که گره های کامل یا فول نود را روی سایر بلاکچین های PoW دانلود و اجرا کرده اند، می دانند که همگام سازی و بارگذاری کل زنجیره چقدر طول می کشد. این امر به ویژه در مورد سکه هایی که دارای زمان ایجاد بلوک سریعتر مانند Turtlecoin هستند نیز صادق است.

چیزی که توسعه دهندگان Turtlecoin مایل به گسترش آن هستند بلوک هایی است که نیازی به همگام سازی ندارند. این موارد “Mobius” نامیده می شوند و بلوک های سریعتری را روی یک زنجیره کوتاه تولید می کنند. این می تواند تأثیرات جانبی یک بلاکچین غیر فعال را بسیار کاهش دهد.

این یک به روزرسانی بسیار بزرگتر از بسیاری از موارد دیگر است که تاکنون انجام شده است ، بنابراین آنها در حال حاضر جدول زمانی برای این موضوع اعلام نکرده اند و ممکن است در آینده این تغییر در زنجیره Turtlecoin ایجاد شود.

شبکه TurtlePay

این مورد نیز یک اقدام دیگر در نقشه راه Turtlecoin است. این تیم در نهایت مایل است یک شبکه پرداخت Turtlecoin را ایجاد کند که به دارندگان آن امکان پرداخت با سکه های کیف پول خود را می دهد. برای این مورد نیز زمان دقیقی اعلام نشده است.

کیف پول های Turtlecoin

۱. کیف پول لجر نانو (Ledger Nano S)

یکی از کیف پول های سخت افزاری محبوب، کیف پول لجر نانو اس است. کیف پول سخت افزاری به شما امکان می دهد کلیدهای خصوصی خود را در یک دستگاه فیزیکی ذخیره کنید. اما نکته منفی این کیف پول ها در مقابل دیگر کیف پول ها، هزینه بر بودن آنهاست.

کلید خصوصی شما امکان دسترسی به دارایی شما را فراهم میکند و از دست دادن آن مساوی با از دست دادن دارایی دیجیتال شماست، بنابراین جایی که آنها را ذخیره می کنید بسیار مهم است و کیف پول های سخت افزاری به این دلیل محبوبیت زیادی دارند.

تمام کلید خصوصی رمزارزها به صورت آفلاین در کیف پول شما ذخیره می شوند، بنابراین خطر هک شدن آن وجود ندارد. اگر یک برنامه نویس یا فرد با تجربه در این زمینه نیستید ، استفاده از کیف پول سخت افزاری بهترین گزینه برای اطمینان از امنیت ارز رمزنگاری شده شما است. سیستم عامل لجر نانو، BOLOS است که توسعه دهندگان آن را در یک تراشه ادغام کرده اند.

ویژگی های اصلی

نکته برجسته این کیف پول امنیت آن است. از آنجا که کیف پول سخت افزاری است ، از دید فنی، هیچ خطر هک یا از دست دادنی وجود ندارد. هنگام شروع کار با دستگاه ، باید یک پین کد وارد کنید ، و برای اتصال به دستگاه خود باید این کد را بخاطر داشته باشید. در بسته این کیف پول یک برگه بازیابی در اختیار شما قرار می گیرد که در صورت فراموش کردن پین خود باید از آن استفاده کنید.

لجر نانو اس، از بیش از 1000 سکه پشتیبانی می کند. یکی دیگر از ویژگی های این کیف پول این است که برای استفاده از آن به مهارت فنی نیاز ندارید، بنابراین حتی اگر مبتدی باشید ، در استفاده از این کیف پول مشکلی نخواهید داشت.

۲. کیف پول ترزور (Trezor One)

Trezor یکی از قدیمی ترین کیف پول های سخت افزاری است. این کیف پول محصول شرکت SatoshiLabs است و رابط کاربری ساده ای دارد. از نظر امنیت، Trezor کیف پولی مناسب محسوب می شود زیرا پین کد آن هرگز از کیف پول خارج نمی شود. این بدان معناست که حتی اگر آن را به رایانه در معرض خطر متصل کنید ، کیف پول شما به خطر نخواهد افتاد.

ویژگی های اصلی

ویژگی برجسته Trezor One امنیت آن است. سیستم امنیتی این کیف پول، پین کد آن را تضمین می کند و اطمینان می دهد که ورود بی اجازه و غیر مجاز امکان پذیر نیست. وقتی کد پین را اشتباه وارد کنید ، مدت زمان انتظار را تا دو برابر افزایش می دهد. به عنوان مثال، استفاده از کیف پول پس از ۳۰ حدس اشتباه 17 سال طول خواهد کشید.

هر زمان که کیف پول خود را به رایانه متصل کنید، از شما می خواهد که پین را وارد کنید. Trezor هر بار یک کد PIN تصادفی تولید می کند و هنگامی که آن را به رایانه متصل می کنید، یک کد نمایش داده می شود. پس از وارد کردن پین ، باید رمز عبور را وارد کنید ، که فقط شما از آن آگاه هستید.

۳. کیف پول کوینومی (Coinomi)

کیف پول کوینومی (Coinomi) یکی از کیف پول‌های نرم‌افزاری چند ارزی (Multi Coin) محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر طرفداران بسیار زیادی را به خود جذب کرده است. این کیف پول در سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه شد. در ابتدا تنها نسخه iOS آن در بازار موجود بود که خیلی مورد استقبال قرار نگرفت. اما کمی بعد و با انتشار نسخه اندروید و در نهایت نسخه ویندوز، به مرور طرفداران زیادی پیدا کرد.

ویژگی‌های اصلی

همان‌طور که در ابتدا گفتیم این کیف پول از نوع Multi Coin یا همان چند ارزی است. به این معنی که می‌توانید در کوینومی به‌صورت هم‌زمان از کوین‌های مختلف نگهداری کنید. امروزه بیش از ۵۰۰ کوین و توکن از ۱۲۵ بلاکچین مختلف توسط کوینومی پشتیبانی می‌شود. در سایت رسمی کوینومی تمامی کوین‌ها و توکن‌های پشتیبانی شده توسط این کیف پول لیست شده است. همچنین این امکان فراهم شده تا شما با سرچ کردن، ببینید که آیا این کیف پول از دارایی مورد نظر شما پشتیبانی می‌کند یا خیر. رابط کاربرپسند (User Friendly) نیز شاید بزرگترین مزیتی بود که باعث محبوبیت کوینومی در بازار شد.

کد خبر: 1400010504TSMCMF

مطالب مرتبط:

لاو کوین (Lovecoin) چیست؟

توکن شیبا اینو (Shiba Inu) چیست؟

آشنایی با ارز دیجیتال سوشی سواپ (SUSHI)

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

1 COMMENT

  1. سلام بسیار مقاله خوبی بود ممنون بنظرتون تا چقدرجای رشد داره باتوجه به محبوبیت روز افزون و این محاسن خوبی که ذکر کردین ؟

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته