شنبه 1 اردیبهشت 1403

افزایش قیمت طلا با افزایش داده‌های تولید چین

قیمت طلا روز دوشنبه صعود کرد زیرا امید به بهبود سریع اقتصادی باعث رشد بیش از حد انتظار داده های تولید چین شد، در حالی که سوددهی اوراق خزانه داری ایالات متحده شمش را تحت فشار قرار داد و این افزایش قیمت را محدود کرد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا با صعود 0.4 درصدی در اوایل جلسه، تا ساعت 0401 به وقت گرینویچ ثابت بود و با 1726.54 دلار معامله می شد. معاملات آتی طلای ایالات متحده با 0.3 درصد افزایش به 1724.70 دلار رسید.

کایل روددا، تحلیلگر IG Market ، با بیان اینکه بازار طلا نزولی است، گفت: «یک پویایی کلی وجود دارد، جایی که سوددهی روند طلا را نزولی نگه می دارد.»

«(طلا) به سطح فروش بیش از حد برخورد کرده است، بنابراین ما افرادی را می بینیم که فقط کمی می خرند و از این مزیت استفاده کنند. اما، نوسانات کوتاه مدت با دلار آمریکا مطابقت دارد. هیچ کس نمی داند دلار آمریکا به کجا می رود و تا چه زمانی ادامه دارد.»

دلار امریکا قوی ماند و توسط افزایش سوددهی اوراق خزانه داری که به بالاترین حد خود در یک سال گذشته رسید، حمایت شد. این افزایش ها در پی ادامه خوش بینی اقتصادی در ایالات متحده پس از امضای بسته امدادی 1.9 تریلیون دلاری در هفته گذشته، اتفاق می افتد.

داده ها نشان می دهد که رشد تولید صنعتی چین در ژانویه-فوریه با شتابی بیشتر از حد انتظار، افزایش یافته است.

قیمت طلا در هفته گذشته تحت فشار تسریع سوددهی اوراق قرضه به پایین ترین سطح 9 ماهه خود و به 1.676.10 دلار رسید که این امر باعث افزایش هزینه فرصت نگهداری شمش های بدون بازده می شود.

سرمایه گذاران اکنون منتظر جلسه فدرال رزرو ایالات متحده در این هفته هستند تا جهت گیری ها در مورد سیاست های پولی را درک کنند.

هووی لی، اقتصاددان در بانک OCBC در یک یادداشت نوشت: «جلسه کمیته فدرال بازار باز در این هفته محرک اصلی بازار طلا خواهد بود. نمایش قدرتمندانه و در جهت بازار جروم پاول و تیم او می تواند سوددهی اوراق خزانه داری را پایین آورده و قیمت طلا را بالاتر ببرد.»

نقره با 0.4 درصد افزایش به 26.02 دلار در هر اونس رسید. پالادیوم با 0.5 درصد افت به 2،358.68 دلار رسید و پلاتین با 0.2 درصد افزایش به 1207 دلار رسید.

کد خبر: 1399122503MGMMMF

مطالب مرتبط:

مقام سابق آمریکایی: رمزارزها استفاده دارند، اما طلا ندارد

سرمایه گذاری بیشتر استرالیایی ها در رمزارز نسبت به طلا و نقره

بیشتر بخوانید

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

افزایش قیمت طلا با رشد تورم در آمریکا

قیمت طلا روز پنجشنبه با کمک فشار ناشی از رشد تورم در ایالات متحده افزایش یافت، اگرچه پس از آنکه سیاست گذاران فدرال رزرو...

ثبات قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته

پیش از انتشار آخرین صورتجلسه سیاستگذاری فدرال رزرو ایالات متحده که انتظار می رود دیدگاه سیاست گذاران در مورد تورم را روشن کند، قیمت...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

مطالب داغ هفته