پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

افزایش قیمت طلا با امید به تداوم نرخ های پایین

با امید به اینکه فدرال رزرو ایالات متحده به زودی نرخ های سوددهی را افزایش نمی دهد، قیمت طلا در روز پنجشنبه افزایش یافت، اگرچه جهش در سوددهی اوراق خزانه داری ایالات متحده به دنبال افزایش شدید شاخص قیمت مصرف کننده در آوریل، افزایش طلا را محدود کرد.
به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا تا ساعت 03:18 به وقت گرینویچ 0.2 درصد رشد کرد و به 1818.22 دلار رسید.
معاملات آتی طلای ایالات متحده با 0.2 درصد کاهش به 1818.80 دلار رسید.
کایل روددا، تحلیلگر در آی جی مارکت گفت: «ما هنوز در شوک پس از انتشار شاخص قیمت مصرف کننده هستیم، و شاهد انتظارات بازار هستیم، مبنی بر اینکه فدرال رزرو در مورد تورم مجبور به انجام چه کاری خواهد شد.»
وی افزود که بانک فدرال بارها تکرار کرده است که تورم به قدری گذرا خواهد بود که دیگر نیازی به تعدیل نرخ سوددهی نخواهد بود.
داده های روز چهارشنبه نشان داد که شاخص قیمت های مصرف کننده ایالات متحده در ماه آوریل با بیشترین افزایش در حدود 12 سال گذشته روبرو است و نگرانی ها از افزایش تورم را تشدید می کند. نایب رئیس فدرال رزرو ریچارد کلاردیدا گفت: شگفتی دو جانبه رشد ضعیف مشاغل و تورم شدید در ماه آوریل باعث خدشه دار شدن به برنامه های بانک مرکزی ایالات متحده برای باز گذاشتن حمایت از اقتصاد نشده است.
با این حال، نگرانی در مورد افزایش تورم، شاخص 10 ساله اوراق خزانه داری ایالات متحده را به بالاترین میزان در بیش از یک ماه گذشته افزایش داد، در حالی که شاخص دلار ثابت ماند.
تحلیلگر ادوارد میر، در یادداشتی گفت: «دلار قوی تر و نرخ های بالاتر ایالات متحده گروه فلزات گرانبها را مجازات کرد (دیروز).»
هر اونس پالادیوم با 0.9 درصد افزایش به 2882.69 دلار رسید. نقره با هر اونس 27.04 دلار ثابت ماند، در حالی که پلاتین با 0.6 درصد افزایش به 1217.01 دلار رسید.

کد خبر: 1400022302MGMCMH

مطالب مرتبط:

خرید شمش طلا با ارزهای دیجیتال

مقام سابق آمریکایی: رمزارزها استفاده دارند، اما طلا ندارد

سرمایه گذاری بیشتر استرالیایی ها در رمزارز نسبت به طلا و نقره

بیشتر بخوانید

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

افزایش قیمت طلا با رشد تورم در آمریکا

قیمت طلا روز پنجشنبه با کمک فشار ناشی از رشد تورم در ایالات متحده افزایش یافت، اگرچه پس از آنکه سیاست گذاران فدرال رزرو...

ثبات قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته

پیش از انتشار آخرین صورتجلسه سیاستگذاری فدرال رزرو ایالات متحده که انتظار می رود دیدگاه سیاست گذاران در مورد تورم را روشن کند، قیمت...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

مطالب داغ هفته