جمعه 31 فروردین 1403

گلدمن ساکس: افزایش چشمگیر قیمت رمزارزها می‌تواند نشانه رشد اقتصاد جهان باشد

تحلیلگران «گلدمن ساکس» روند بسیار مشابهی را بین ارزشمندترین ارز مجازی جهان و فلزات اساسی یافتند که می تواند نقش فشارسنج اقتصاد جهانی محسوب شوند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از دیلی چین، تحلیل گران بانک آمریکاییی گلدمن ساکس می گویند در بحران همه گیری ویروس کرونا، قیمت بیت کوین و مس به بالاترین سطح خود رسیده است. این در حالی است که سرمایه گذاران نهادی و افراد ثروتمند به دلیل معلوم نبودن آینده رمزارز از آن دوری می کنند. از طرف دیگر، سرمایه گذاری سوداگرانه و خرده فروشی، رمزارزها را به صورت یک دارایی پر ریسک جلوه می دهد.

تحلیل گران گلدمن ساکس بر این باورند که عمق بلوکه شدن اولیه دریافتی های بیت کوین بسیار نزدیک به مس است که یک شاخص رشد جهانی محسوب می شود.

رشد چشمگیر قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین به شدت افزایش یافته است، رمزارز ناپایداری که یادآور فعالان بازار در یک روند مشابه سال 2017 است و روز چهارشنبه برای اولین بار در تاریخ خود به بالای 20 هزار دلار جهش کرد.

بیت کوین قبل از رسیدن به سطوح بالای 20 هزار دلار در اواسط ماه مارس، همزمان با اولین موج همه گیر کرونا زیر 5000 دلار معامله می شد. با این حال برخی بر این باورند که افزایش محبوبیت بیت کوین آن را به دارایی گسترده ای، مشابه ارز فیات تبدیل کرده است.

قیمت مس نیز در حال افزایش است

در همین حین، قیمت مس روز جمعه به 8000 دلار در هر تن رسید که بالاترین قیمت در مقایسه با قیمت آن در فوریه 2013 محسوب می شود. قیمت های سه ماهه مس در بورس فلزات لندن در حال کاهش است و در معاملات میانه ی روز 7991 دلار معامله شده است.

این فلز تاکنون بیش از 28 درصد رشد کرده است که چهارمین سال مثبت از 5 سال گذشته محسوب می شود.

افزایش قیمت مس نیز مانند سایر کالاها در شرایطی که اخبار واکسیناسیون کرونا به گوش رسید، رخ داد.

مس به عنوان فشار سنج اقتصاد جهانی در بین ناظران بازار شهرت دارد. فلزات اساسی چه در ساخت و ساز و چه در محصولات مصرفی مانند اتومبیل و لوازم خانگی استفاده های بسیاری دارند.

در اوایل این ماه ، گلدمن ساکس اعلام کرد که به احتمال زیاد قیمت مس رکورد 10170 دلاری خود در 2011 را در نیمه اول سال 2022 تجربه می کند.

بیت کوین تجارت ناشی از تورم خرده فروشی است

تحلیلگران گلدمن ساکس در ماه های اخیر یک رفتار آینه ای بین بیت کوین و مس را شناسایی کرده اند و معتقدند که بیت کوین و طلا می توانند مانند هم رفتار کنند.

همچنین این بانک سرمایه گذاری ایالات متحده گفت که عملکرد اخیر طلا در برابر نرخ بهره واقعی و دلار، برخی از سرمایه گذاران را دچار نگرانی در مورد جایگزینی بیت کوین با طلا به عنوان حصار ترجیحی در برابر تورم کرده است.

این بانک اضافه کرد که حتی اگر این اتفاق بیفتد، باز هم ما محبوبیت روزافزون بیت کوین را تهدیدی برای وضعیت طلا نمی دانیم. از نظر این بانک، بیت کوین یک تجارت خرده فروشی است، در حالی که طلا یک دارایی محافظت شده است که در آن سرمایه واقعی در طولانی مدت جواب می دهد.

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته