جمعه 31 فروردین 1403

آشنایی با ارز دیجیتال دکرید (DCR)

دکرید (DCR) یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین است که در فوریه 2016 راه اندازی شد. توکن و پروتکل دکرید برای تسهیل حاکمیت آزاد، تعامل جامعه و سیاست های ایجاد سرمایه پایدار تاسیس شد. در این مطلب بر اساس اطلاعات وبسایت مرجع ارز های دیجیتال Coinmarketcap.com به معرفی ارز دیجیتال بومی پروتکل دکرید می پردازیم.

بر اساس وایت پیپر رسمی، دکرید به گونه ای ایجاد شده است که جامعه اش کلیه تراکنش ها و تغییرات ایجاد شده در مورد پروتکل را تأیید می کند. از این رو، هیچ راهی برای دارندگان بزرگ دکرید برای دستکاری در عملکرد این پروتکل وجود ندارد. دکرید به شدت تحت تأثیر بیت کوین قرار گرفت و از بسیاری از اصول اساسی این ارز دیجیتال اصلی استفاده کرد.

چه کسانی بنیانگذاران دکرید هستند؟

نیروی محرکه اصلی در پشت ایجاد دکرید شرکتی به نام «شرکت 0» است. مأموریت آن استفاده از قابلیت های فناوری بلاک چین برای ایجاد حفاظت بهتر از داده های شخصی و ایجاد آزادی سازمانی برای پروژه ها است.

جیک یوکوم پیات، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت 0 است. در حال حاضر، وی به عنوان سرپرست پروژه دکرید فعالیت می کند. درگیری وی با رمزارز و فناوری بلاک چین بیش از ده سال به طول انجامیده است. کدی که توسط وی نوشته شده است در ترکیب چندین پروژه مرتبط با بیت کوین از جمله ایجاد Lightning Network Daemon استفاده شده است.

مارکو پیربوم مدیر فنی شرکت 0 است. وی ناظر مستقیم چندین تیم در پروژه دکرید از جمله توسعه، امنیت و زیرساخت ها است. تجربه حرفه ای آقای پیربوم شامل پست هایی در شرکت هایی مانند «دل» است، جایی که او یک معمار ارشد بود. وی بیش از پنج سال در شرکت 0 بوده و مشارکت وی در پروژه دکرید برای راه اندازی موفقیت آمیز این ارز دیجیتال ضروری است.

چه چیزی باعث می شود دکرید منحصر به فرد شود؟

دکرید یک پروژه نوآورانه است زیرا برای جلوگیری از انحصار وضعیت رأی دادن در خود پروژه، روی ماهیت غیرمتمرکز فناوری بلاک چین حساب می کند. یکی از اهداف اصلی پروتکل دکرید اطمینان از این است که همه دارندگان DCR دارای قدرت تصمیم گیری برابر هستند و نهادهای بزرگ نمی توانند آرا را به نفع خود تغییر دهند.

دکرید با معرفی رای گیری از دارندگان بلیط، تضمین می کند افرادی که DCR کافی دارند امکان شرکت در آرا مربوط به آینده و فعالیت شرکت و این توکن را دارند. دکرید همچنین یک پلتفرم رای گیری اختصاصی به نام Politeia ایجاد کرد که به کاربران امکان می دهد در رای گیری شرکت کنند، پیشنهادها را ارائه دهند و بحث و گفتگو را آغاز کنند.

نه تنها این، بلکه برای اطمینان از این حق رأی، دکرید از سازوکار اجماع هیبرید استفاده می کند که ترکیبی از مدل اثبات کار (PoW) و مدل اثبات سهام (PoS) است.

چند سکه DCR در گردش وجود دارد؟

دکرید تصمیم گرفت که حداکثر 21 میلیون سکه عرضه کند. در حال حاضر، حدود 60 درصداز این توکن ها وارد گردش شده اند.

از 21 میلیون توکن، 8 درصد قبل از راه اندازی پروتکل استخراج شده است. نیمی از این سکه های از قبل استخراج شده به ایر دراپ اولیه اختصاص گرفت، در حالی که نیمی دیگر برای تأمین هزینه های شرکت 0 در طول تهیه پروتکل توزیع شد.

ایر دراپ اولیه برای پاداش دادن به علاقمندان از طریق اهدای توکن های رایگان DCR طراحی شده بود. توکن ها بین شرکت کنندگانی که قبلاً در رویداد ایردراپ ثبت نام کرده بودند توزیع شد.

امنیت شبکه دکرید چگونه است؟

دکرید از سازوکار اجماعی اثبات کار و اثبات سهام به طور ترکیبی استفاده می کند، که ویژگی های دو مدل از محبوب ترین پروتکل های اجماعی را با هم ترکیب می کند. این ارز دیجیتال برای استخراج بلوک های جدید در بلاک چین از اثبات کار (PoW) استفاده می کند. با این وجود، استخراج کنندگان پس از یک عملیات استخراج موفق، فقط 60 درصد پاداش دریافت می کنند.

پروتکل اجماع اثبات سهام (PoS) برای سازماندهی رأی گیری استفاده می شود، و به کاربران امکان می دهد در سیستم رأی گیری دارندگان بلیط شرکت کنند. رأی دهندگانی که از اثبات سهام استفاده می کنند، 30 درصد پاداش بلوکی دریافت می کنند.

10 درصد پاداش بلوک باقیمانده در خزانه دکرید ذخیره می شود. دکرید میزبان بحث و گفتگوهای مکرر Politeia و رای گیری در مورد چگونگی خرج کردن وجوه خزانه دکرید است.

دکرید را از کجا می توانید خریداری کنید؟

صرافی بایننس با حجم معاملات 2,493,254 دلار از طریق جفت معاملاتی DCR/BTC بزرگترین بازارDCR است. همچنین بایننس محبوب ترین صرافی برای معاملات DCR/USDT است.

سایر گزینه های خوب برای معامله دکرید شامل هوبی گلوبال، یو بیت، بیت است، و اکی اکس هستند.

کد خبر: 1400010801MGMCMF

مطالب مرتبط:

لاو کوین (Lovecoin) چیست؟

آشنایی با ارز دیجیتال الراند (EGLD)

آشنایی با ارز دیجیتال دش (DASH)

توکن شیبا اینو (Shiba Inu) چیست؟

آشنایی با ارز دیجیتال سوشی سواپ (SUSHI)

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته